Hvilke symptomer har dere nå?

MissPiggy

Forelsket i forumet
Ja, hvor mange uker er dere og hvilke symptomer har dere nå?Jeg tror jeg er 6+noe og har vært kvalm i ca én uke (fant ut jeg var gravid for 4 dager siden), har også hatt en del halsbrann i 2 uker og litt strekkinger i den ene lysken. I går hadde jeg faktisk også antydninger til bekkenløsning (!). Men i dag har jeg vært så og si helt fin. Litt kvalm i dag tilig og små uggen i ny og ne utover dagen, men ikke noe særlig å klage over. Har heller ikke kjent noe til de andre symptomene. Er det vanlig at de forsvinner allerede nå etter å kun ha kjent på dem i 1-2 uker?

I forrige svangerskap hadde jeg ømme pupper leeenge, men husker ikke hvordan det var de første ukene med andre symptomer.

Selv om dette var uplanlagt og egentlig en ganske upassende tid å bli gravid på kjenner jeg jo litt på redselen for spontanabort/MA. :)
 
8 uker i morgen. Kvalme hele dagen hvis jeg ikke spiser hver time, hodepine, tretthet, av og på ømme pupper, menssmerter, ligamentsmerter, treg mage...

Det er jo ikke alle som får så sterke symptomer. Men forstår uroen din! Selv skal jeg på ul på mandag fordi jeg hadde en blødning tidligere, og jeg er livredd for ma.
 
Jeg har nesten samme symptomer som de var verst før 1 uke siden men skal ikkje klage ,idag var jeg mye bedre .. Er like langt på vei som deg ..er bare verst når jeg blir kvalm .. Og det som er verst er at jeg er student og er redd for at jeg ikke klarer den siste semesteret som begynner i januar ..er ikke planlagt som din men vil beholde og den er velkommen inn :)selv om jeg bor på et lite sted har ikke noe jobb ,,men men ..
 
7 uker i morgen.. Har egentlig lite symptomer..Skulle ønske jeg hadde mer slik at jeg hadde sluppet å vere redd for at det skal gå galt igjen. Har ømme bryst, en del kviser, ekstra trett..og veldig tissetrang om morgenen selv om jeg ofte er opp en gang om natten. Har de siste 2-3 morgenen kjent at magen bulere og er hard fra symfysen og hele veien like under navlen..når jeg ikke har tisset på noen timer. Når jeg tisser så går det tilbake. Sånn pleier det absolutt ikke å være..er vel blæra som dytter livmora frem og opp. Livmoren er ho ikke sø stor enda..men tror det må være det!?!Husker at det var slik de to andre graviditeter mine også. Hadde lite symptomer de andre gangene også..så mulig at jeg slipper litt billig unna..;)
 
Lurer på om jeg skal bestille meg en ultralyd jeg også. Greit å finne ut hvor langt jeg er på vei og å se at alt faktisk er bra! Jeg har litt ekstra rundt magen, så jeg kjenner ikke noe ved symfysen enda :/ Uff, får litt flashback fra forrige svangerskap med alle disse bekymringene :p
 
8+3 ca. Har bare store og ømme (vonde) pupper og veeeldig oppblåst mage. Folk tror nok jeg har spist mye snop i julen:p
 
8+1.. Er kvalm 24 timer i døgnet, men varierer om jeg er litt eller veldig kvalm. Har av og til oppkast om morgenen ellers løs mage. Blir fort sliten og trett. Den siste uken har jeg vært veldig svimmel og hatt litt feber som ikke går over igjennom dagen. Ingen høy feber, men nok til å være plagsomt. Ringer legen på fredag. Har tatt litt paracet, men det hjelper ikke. Er usikker på om det er normalt.. Alle steder jeg ser står det kun at man skal kontakte legen ved høy vedvarende feber.. Prøver å ikke få panikk..! Jula er tøff for meg, men alle vet om graviditeten nå og støtter meg gjennom julen. :)
 
Her har jeg lurt meg unna kvalmen foreløpig *bank i bordet* kan bli litt uggen og småkvalm en sjelden gang, men det er helt overkommelig.

Ellers har kvisene virkelig poppet ut den siste drøye uka. Og jeg som håpa jeg slapp det.. Ellers har jeg litt ømme bryster. Ikke voldsomt, men når pus skal legge seg på brystet mitt, tråkker hun alltid med labbene på puppene. Det er sååå vondt! De har også blitt større.

Er også mer oppblåst enn normalt, men det virker som har roet seg noe. Og humørsvingninger begynner jeg å merke litt av. Griner for ingenting.

Er 8+1 jeg og :)
 
Jeg er 9+0 idag, ømme ( fryktelig vonde) pupper og større har de blitt, tisser masse om natta, urolige ben på natta, mye kvalm ( ble ikke noe ribbe på meg igår for å si det sånn) hymørsvingninger.. Sint for ingenting og lei meg for ingenting :p kort vwi fra himmel til helvette som min kjære sier :D oppblåst mage så her går det allerede i mammabukser! Men jeg eeelsker hver enste vondt jeg har! Tar det som at alt er bra med min lille ❤️
 
Jeg er 7+5, er kvalm konstant, veldig trøtt og lettrørt:) Helt vanlig:) velkommen til oss:)
 
Er 9+2 i dag og våknet opp uten å være kvalm for første gang på 5 uker *bank i bordet*... Men er treg i magen/løs i magen annenhver dag ca, store ømme pupper og helt syyyykt trøtt hele tiden. Kunne sovet døgnet rundt ror jeg :)
 
Er 9+2 i dag og våknet opp uten å være kvalm for første gang på 5 uker *bank i bordet*... Men er treg i magen/løs i magen annenhver dag ca, store ømme pupper og helt syyyykt trøtt hele tiden. Kunne sovet døgnet rundt ror jeg :)

Samme her! Våknet 8+9 og var ikke kvalm. Fikk sjokk. Det varte i to dager. Idag, 9+2 er jeg litt smålvalm igjen, og kaffelukt er uaktuelt nok en gang. Det kommer og går litt tror jeg, men kvalmen ER bedre. Har ellers ufattelige mengder luft i magen og vil også sove konstant!
 
Er 6 uker og merker nesten ingenting :) magen er litt oppblåst og er litt mer sliten enn vanlig, men ikke noe mer enn det :) håper virkelig det holder seg med tanke på de to andre svangerskapa som var et sant h....... fra dag 1.
 
Jeg sa etter 7 år med prøving og 3 prøverrør forsøk operasjoner osv at når me blei gravid så skulle jeg ønske alle symptom velkommen
Er no 6+2 og begynte med oppkast i går hele dagen, og er småkvalm hele tiden. Ømme pupper, og mye trøtt.
Og sjølv om det er heilt ok så kunne eg ønske det hadde kommet om en uke i steden så eg kunne kost meg med all god julemat i stedet for tørre knekkebrød..
Men sjølv når eg sitte å knele foran toalettet så er jeg uendelig takknemlig :)
 
Jeg sa etter 7 år med prøving og 3 prøverrør forsøk operasjoner osv at når me blei gravid så skulle jeg ønske alle symptom velkommen
Er no 6+2 og begynte med oppkast i går hele dagen, og er småkvalm hele tiden. Ømme pupper, og mye trøtt.
Og sjølv om det er heilt ok så kunne eg ønske det hadde kommet om en uke i steden så eg kunne kost meg med all god julemat i stedet for tørre knekkebrød..
Men sjølv når eg sitte å knele foran toalettet så er jeg uendelig takknemlig :)

Jeg er i samme situasjon som deg ift ivf, og ønsker også alle plager velkommen. Er bare 5+6 i dag og har ikke den værste kvalmen... enda :p
 
I dag har jeg vært veldig sliten å sover nesten hele dagen. Håper det ikke blir sånn fremover. Synd i prinsen jeg har fra før:/
 
Jeg er superduper dårlig. skikkelig kvalm, vond nakke og vondt i hodet. var overhodet ikke slik forrige gang. da kastet jeg bare opp et pr ganger hver morgen fra uke 8 til 16 sånn ca. Denne gangen kaster jeg ikke opp, kun megakvalm og uvel. Litt teit å syte, men guuuud jeg tror jeg dør.

hvorfor er det så ille nå? er bare 6 og noe på vei.
 
6+4 kvalm, oppkast (annen hver dag hittil) ømme pupper, murringer ( blitt mindre nå) , vondt i hoftene(har hoftedysplasi), men så lenge den lille har det godt , så e det verdt det<3
 
Ja, også er jeg jo mye mer trøtt enn før. Sliter skikkelig med å gire ned og ta meg pauser, så går stadig på en "smell". Men begynner å lære nå.. :p
 
Noe av det jeg synes er rart er alt det jeg gode av mat frister ikkje, kaffi orker eg ikkje, brus frister ikkje, har slutta med snus noe som var sjølvsagt for meg, og bere tanken på det gjør meg kvalm.
Men kebab av alle ting er noe som friste det eneste som frister faktisk:) Så derfor blir det en kebab:)
Mindre kvalm i dag men er små kvalmen så å si hele dagen så blir mye sofa tid. Men kvalme betyr en velfungerende morkaka så bring it:):)
 
Back
Topp