Hvilke svangerskapsplager?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Har du hatt, og hva er det verste i denne perioden?
Ikke lenge igjen nå da! ;)

Har hatt:
Kvalme og brekninger, jernmangel og ekstrem tretthet
Har nå: bekkenløsning og diabetes....
Syns bekkenløsning er verst, for jeg liker ikke å være så begrenset- og kjenner på konstante smerter....:-(

Jeg har vært veldig heldig så langt. Endel halsbrann, som bare ser ut til å bli verre, er det som plager meg mest. Men det begynner også å bli dårlig plass til lungene, noe som ikke er greit for en astmatiker med 80% lungekapasitet fra før av. Igår kom også ordentlig ubehagelige mensmurringer, men håper virkelig det var en engangsgreie. [emoji51]

Kvalmen er utvilsomt det verste, ettersom det var konstant fra uke 6-19.
Nå er det bare småtterier i forhold med halsbrann og nedpress. Har også lavt blodtrykk/jernmangel og jevnlige blodtrykksfall.

Last edited:
Har vert plaga med kvalme og trøtthet sidan dag 1, men gått litt opp og ned kor stor grad og no er det veldig tilbake :/ òg veldig plaga med kynnera og mensmurringer, sistnevnte blir berre verre og verre for kvar dag omtrent, glad det ikkje er så alt for lenge igjen :D

Det verste har vært bekkenplager.. ikke vant å holde meg så i ro som jeg har måtte gjort de siste månedene.
Har mye mensmurringer nederst i magen som er veldig ubehagelig. Ikke favorittplage det heller.. :p

Hadde veldig jernmangel og var veldig trøtt og sliten i starten.

Nå er bekkenet plagsomt, dritkjedelig å forholde seg så rolig og begrenset. Er veldig glad for å så langt ikke ha halsbrann, da :) Sist hadde jeg det og metallsmak i munnen. Krysser fingrene for å ikke få det denne gang :)

Bortsett fra kvalme og trøtthet de første ukene, har jeg ikke hatt noen plager i svangerskapet. Har vært utrolig heldig. Veit fortsatt ikke hva halsbrann er, har kjent litt på bekken plager da jeg har hatt to bekkenlåsninger som begge løsnet etter 3 dager (føler med alle dere som har det slik hver dag) svært lite hormoner som har løpt løpsk.. Nei, jeg har virkelig vært heldig! Litt vanskelig å finne gode liggestillinger på natta. Thats it :happy:

Forferdelig symfyseløsning, press i underlivet og masse kynnere..

Har heldigvis vært veldig lite plaget i svangerskapet. Kastet vel opp to ganger i begynnelsen, slet litt med kynnere i uke 16-20 og var veldig utmattet/sliten de første månedene. Nå har jeg vondt i ryggen på kvelden, anklene hovner opp lett og trøttheten har kommet tilbake. Men sånn alt i alt synes jeg at jeg har vært heldig :)

Tja... 33+3 i dag..

Har hatt, men som er borte nå: kvalme, halsbrann.
Har nå (fortsatt..): Bekkenløsning, men nå har det stabilisert seg, slik at bekkenet ikke går ut av ledd lengre for hvert steg! Det er deilig, symfyseløsninga er vel verst nå.
Svangerskapsdiabetes som jeg takler dårlig..
masse vonde kynnere og mensmurringer over alt.
Sliten, lei, og har en svangerskapsdepresjon som banker på døra hver dag.

Trøtt og energiløs, småkvalm og uggen i starten. Ofte intens og svært smertefull halsbrann på natta frem til uke 15 ca, men det var sannsynligvis pga Prednisolon jeg tok da. Svimmelhet.

Nå er det bekkenløsninga som er den største plagen. Det begynte i uke 16 og har bare økt på. Hverdagen formes 100% av den [emoji19] Ligamentsmerter har jeg også, og økende mensmurringer. Av og til litt halsbrann, men kan ikke sammenlignes med hvordan det var i starten.

Noen andre som har mye utflod? Har de siste dagen hatt en del hvit, kremaktig utflod - uten lukt. Føler i tillegg at jeg er "våt" i trusa støtt og må sjekke ofte. Stoler ikke på kroppen om dagen og er livredd for et uhell ute blant folk. [emoji28] Er 32+0.

Har halsbrann, trøtthet, kynnere og skikkelig ubehag i skjeden allerede fra uke 20 som øker mer og mer.. Er i uke 31+4 nå.

Noen andre som har mye utflod? Har de siste dagen hatt en del hvit, kremaktig utflod - uten lukt. Føler i tillegg at jeg er "våt" i trusa støtt og må sjekke ofte. Stoler ikke på kroppen om dagen og er livredd for et uhell ute blant folk. [emoji28] Er 32+0.
Jepp, her har utfloden økt den siste måneden tenker jeg. Stort sett hvit kremaktig. Jeg er 35+2 nå :) Er visst vanlig mot slutten når det nærmer seg fødsel.

Bekkenløsning og bekkenlåsning, men dette gav seg etter noen mnd da jeg ble bedre. Men har nesten gjennom hele svangerskapet vært ekstremt trøtt og sliten og lagt på meg 20 kg..[emoji30][emoji28]

Her er halsbrann, soppinfeksjon, hemorroider og kynnere gjengangere. Kjenner jeg begynner å bli klar for å få gutten ut...men har lenge igjen å vente.

34+6: halsbrann, karpaltunnelsyndrom, vondere kynnere,trøtt,kvalm..

Kynnere og litt vondt i korsryggen nå som jeg er blitt så stor :) skal ikke legge skylden på dårlig søvn hos lillesøs i magen for det er storebror som vekker oss!!

Back
Topp