Hvilke svangerskaps"plager" har du nå?

Lavt blodtrykk(svimmel),kynnere,løs mage og vondt i ryggen. Begynt å våkne mer på nettene med kynnere og smerter[emoji1304] kjenner og jeg er litt bekymret da lille har vært veldig rolig under hele svangerskapet.

Jeg har veldig mye halsbrann og er helt tappet for energi. Men jernlageret var veldig lavt så har begynt på jerntabletter. Håper de begynner å hjelpe snart. :dead: Har også mye vondt i ryggen og kynnere som er ganske vonde. Gleder meg til å bli ferdig :):)

Konstant trøtt og tom for energi!
Får gjort det jeg må i forhold til jobb og barna, men ikke en ting mer. Gleder meg til å komme ovenpå etterhvert! Blir kanskje en stund til når vi får 3 barn på under 3.5 år. [emoji23]

Trøtt og sliten, og korsryggen har begynt å klage litt, blir vond av å stå/gå for mye, og også vondt å ligge for lenge på sofaen [emoji849]
Får også litt vondt i bekkenet av mye gåing, men har heldigvis ikke bekkenløsning :)

Verdiene er egentlig stortsett fine så lenge jeg passer på hva jeg spiser til middag, heldigvis. Men er henvist til medisinsk likevel (gikk på litt blemmer i jula:wacky:), så får se hva de sier :) Jeg skjønner deg godt, klarer ikke holde meg helt unna jeg heller, mandler med sjokoladetrekk er redninga her! Er jo kjempevanskelig å holde seg helt unna :wideyed:

Hehe, hvilke blemmer gikk du på i jula? Og hva skjer med henvisningen til medisinsk? Her fikk jeg to timer før jul på sykehuset, for å bl.a. måle langstidsblodsukker og gå igjennom de andre verdiene fra målingene jeg foretok meg i noen uker. Fikk i mellomjula "fritak" for å måle meg mer enn to ganger (fastende og to timer fra oppstart av middag) om dagen heldigvis. Skal tilbake neste uke for videre oppfølging av de verdiene de siste tre ukene (som har vært LAVT), samt UL. Gruer meg litt til UL, men må vel igjennom det.

Hvordan har dine målinger vært så langt og hvor ofte måler du nå? :)

Føler at med en gang jeg får energi og faktisk gjør noe (husarbeid,gå tur, besøke jobb osv.) Så straffer det seg med hodepine. Så blir jo til at man tar det rolig. Prøver å få det til å gå rundt i hjemmet. Er alene med verdens beste 8åring, som er forståelsesfull og flink å hjelpe til. :Heartred

Har fått diagnosen bektherev i fjor, og kan ikke bruke betennelsesdempende så lenge jeg er gravid. :cwm men nyter tilværelsen så godt jeg kan :rolleyes:

Hehe, hvilke blemmer gikk du på i jula? Og hva skjer med henvisningen til medisinsk? Her fikk jeg to timer før jul på sykehuset, for å bl.a. måle langstidsblodsukker og gå igjennom de andre verdiene fra målingene jeg foretok meg i noen uker. Fikk i mellomjula "fritak" for å måle meg mer enn to ganger (fastende og to timer fra oppstart av middag) om dagen heldigvis. Skal tilbake neste uke for videre oppfølging av de verdiene de siste tre ukene (som har vært LAVT), samt UL. Gruer meg litt til UL, men må vel igjennom det.

Hvordan har dine målinger vært så langt og hvor ofte måler du nå? :)

Det var noen middagsretter jeg skulle holdt meg unna, men det er vanskelig å takke nei når man får servert, hehe. Men jordmor mente at det ikke var noe å være bekymret for, hun måtte bare henvise meg på grunn av retningslinjene :) Men det er forsåvidt helt ok å bli henvist, synes det er greit å få en ultralyd til. Veldig greit å få noen fridager da :joyful: Godt å slippe å ha dårlig samvittighet for målingene, hehe. Jordmor sa jeg kunne måle fastende hver morgen fremover, og etter to-tre måltider, så da følger jeg det frem til eventuell annen beskjed fra sykehuset. Hvorfor gruer du deg til ultralyd? Er det ultralyd for å måle vekst? Det er jeg litt spent på selv, redd dette blir en stor baby :p

Det var noen middagsretter jeg skulle holdt meg unna, men det er vanskelig å takke nei når man får servert, hehe. Men jordmor mente at det ikke var noe å være bekymret for, hun måtte bare henvise meg på grunn av retningslinjene :) Men det er forsåvidt helt ok å bli henvist, synes det er greit å få en ultralyd til. Veldig greit å få noen fridager da :joyful: Godt å slippe å ha dårlig samvittighet for målingene, hehe. Jordmor sa jeg kunne måle fastende hver morgen fremover, og etter to-tre måltider, så da følger jeg det frem til eventuell annen beskjed fra sykehuset. Hvorfor gruer du deg til ultralyd? Er det ultralyd for å måle vekst? Det er jeg litt spent på selv, redd dette blir en stor baby :p

Fikk du beskjed om konkrete matretter du måtte holde deg unna? Fikk ikke det jeg... Vært enklere å ha forholdt seg til kanskje å ha visst nøyaktig HVA man skal holde seg unna, men samtidig fikk jeg litt mer frislipp, så...

Det er utrolig deilig å bare måle to ganger om dagen nå ja, sliter med å få gjennomført de to som er. :P

Regner med at UL er for å måle vekst, gruer meg mest fordi jeg har så dårlige erfaringer med tidligere UL (ikke dette svangerskapet), at jeg nesten synes det er bedre å gå rundt i uvitenhet, samtidig som det er jo greit å få det bekreftet hvis ting er bra! Hehe, aldri bra nok noe som helst. ;)

Halsbrann, lavt energi, og ømme ribbein

Fikk du beskjed om konkrete matretter du måtte holde deg unna? Fikk ikke det jeg... Vært enklere å ha forholdt seg til kanskje å ha visst nøyaktig HVA man skal holde seg unna, men samtidig fikk jeg litt mer frislipp, så...

Det er utrolig deilig å bare måle to ganger om dagen nå ja, sliter med å få gjennomført de to som er. :p

Regner med at UL er for å måle vekst, gruer meg mest fordi jeg har så dårlige erfaringer med tidligere UL (ikke dette svangerskapet), at jeg nesten synes det er bedre å gå rundt i uvitenhet, samtidig som det er jo greit å få det bekreftet hvis ting er bra! Hehe, aldri bra nok noe som helst. ;)

Jeg fikk beskjed om å unngå "fin" pasta, fin ris og gjerne unngå mye hvetemel. Ble anbefalt å spise rent kjøtt og grønnsaker. Ellers måtte jeg bare prøve meg litt frem :) Meldte meg inn i svangerskapsdiabetes-gruppa på facebook og der var det mange gode tips.

Det kan jeg forstå! Håper alt står bra til og at du får en god opplevelse rundt ultralyden :Heartpink

Nå er vi vel alle kommet oss godt inn i 3. trimester? :D Hvilke "plager" kjenner du mest til om dagene?

Her har kvalmen og oppkastet endelig sluppet taket for det meste, bare én og annen gangen det slår til, men det kan jeg virkelig leve med ifht. tidligere. :happy:

Ellers så har jeg mye kynnere og nedpress. Lurer på om ikke den i magen har lagt seg i hodeleie nå, derfor jeg hadde sykt til nedpress noen dager i det siste. Nå er det masse hikking ila. dagen helt nede i bekkenet, og blæra mi er verdens beste leketøy kan det virke som! Flyr på do tusen ganger om dagen jeg. :bored:

I tillegg har jeg nå en søvnsyklus på 2 timer om gangen fordelt på hele døgnet. Bra trening frem til våkenetter, men synes kanskje det er litt vel tidlig å bli fratatt nattesøvn... :meh:

Kjenner meg så godt igjen!
Sover tre timer fra 23 til 01 så er jeg lys våken frem til 08.30 og kan da sove en time så lys våken frem til 15 og kan sove 3 timer før det er natta igjen.
Jeg vet at hodet er festet siden jeg var på UL i romjulen og kjenner daglig kynnere og nedpress. Er ikke så mye oftere på do likevel da det ikke er blæra, men generelt kjennes ut som om han kryper nedover. Tror hodet hans trykker på en del nerver i området.
Så er det kraftig bekkenløsning som gjør bevegelse vanskelig. Det gjør også vondt å ligge og sitte. Våkner ofte med smerter i bein og hofter, halsbrann, hodepine og vondt i halebeinet.

Får smerter i rygg og bekken veldig fort, og gjør vondt i skambein/halebein/bekken (de beina en har under setet om en sitter) om jeg sitter for mye. Så har vondt om jeg går/står mye, og om jeg sitter mye.

I går hadde jeg mye nedpress, så turte ikke å gå så mye. Har sure oppstøt innimellom.

Sure oppstøt og halsbrann, bekkenløsning som vekker meg om natten (ufattelig vondt å snu seg), 2km gangfart pga kontinuerlig "stinn mage" (kanskje det er kynnere? Jeg aner ikke), senebetennelse og Carpal Tunnell i høyrehånden, ødem, ekstremt aktiv baby som sparker i ribbeina.
De neste 7 ukene kan ikke gå fort nok.

Back
Topp