Hvilke svangerskaps"plager" har du nå?

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Nå er vi vel alle kommet oss godt inn i 3. trimester? :D Hvilke "plager" kjenner du mest til om dagene?

Her har kvalmen og oppkastet endelig sluppet taket for det meste, bare én og annen gangen det slår til, men det kan jeg virkelig leve med ifht. tidligere. :happy:

Ellers så har jeg mye kynnere og nedpress. Lurer på om ikke den i magen har lagt seg i hodeleie nå, derfor jeg hadde sykt til nedpress noen dager i det siste. Nå er det masse hikking ila. dagen helt nede i bekkenet, og blæra mi er verdens beste leketøy kan det virke som! Flyr på do tusen ganger om dagen jeg. :bored:

I tillegg har jeg nå en søvnsyklus på 2 timer om gangen fordelt på hele døgnet. Bra trening frem til våkenetter, men synes kanskje det er litt vel tidlig å bli fratatt nattesøvn... :meh:

Sliten.. bare helt tom. Hadde litt lavt jernlager, så kan komme av det. Mye kynnere, kan ikke reise meg opp av en stol uten at det knyter seg. Kvalmen henger i men har sluppet unna oppkast de siste ukene, selvom jeg brekker meg. Bekkenet og halebeinet skriker stort sett hele dagen og i den stillinga bekkenet trives så blir det så press på lunger at jeg ikke får puste. Og jeg er rimelig ufokusert. Godt jeg har en legetime i morgen ifb sykemelding [emoji85]

Den aller største «plagen» for meg akkurat NÅ er at de små har tatt første steg for å komme ut og hilse på, i form av premature rier.. Men, nå har vi klart å stoppe det opp her på sykehuset, og jeg skal mest sannsynlig reise hjem nå idag! Hurra!

Så i 2-3 dager har jeg vært lenket til sykehussenga og kun fått lov å bevege meg til do, ingenting annet. Ikke dusje en gang! Så nå er det full hvile de neste ukene før de faktisk skal ut på ordentlig [emoji6]

Her er det halsbrann, bekkenløsning, kynnere og en snart 2 åring som er syk konstant[emoji40]

Plages av bekkenløsning og halsbrann, men bortsett fra det føler jeg meg i god form. Både bekkenløsningen og halsbrannen fører til betraktelig redusert søvnkvalitet da, så det kjenner jeg litt på :happy090

Ekstremt kvalm ennå. Eier ikke energi. Føler jeg befinner meg i en trykktank. Har kynnere men de er kun plagsom rett etter jeg har spist. Da de trykker maten opp igjen. Eller jeg ikke orker å spise da lille er aktiv samtidig.

Bekkenløsning. Symfyse og rygg, men no er det hoftene som er verst. Halsbrann kun ved julemat og taco, heldig der.[emoji122] Sliten da.

Edit: Leggkramper. Første gang natt til 30+1. Og ikkje minst; bekymringene..

Last edited:
Litt tendenser til bekkenløsning. Får vondt i ryggen av å stå og gå. Ståing er nesten verst, det skal ikke mange minuttene til før det er skikkelig vondt i korsryggen. Treig gammel dame som skal betale med lommerusk i kassen på Kiwi er nok.. Gåing går nogenlunde om jeg kan ta små skritt og gå langsomt.

Ellers er det søvnløshet som er verst. Ikke pokker om jeg får sove.

Økt tissetrengthet er heller ikke stas, føles som jeg må tisse omtrent hele tiden, men kommer nesten ikke ut.

Forstoppelse og mye luft i magen har det vært hele veien.

Trøtthet og konsentrasjonsproblemer gjør det veldig vanskelig på jobb, sånn har det også vært hele tiden.

Og så begynner det å plage meg at magen er i veien. Vanskelig å ta på seg sokker og sko, for det presser på magen på en skikkelig ubehagelig måte.

Kynnere... hatt de siden uke 17, og det har gått greit. Men nå de siste to ukene har de vært helt sinnsyke... må puste meg gjennom, de varer 1-2 minutter og kommer tett gjennom hele døgnet helt uavhengig av aktivitetsnivå... våkner av de om natta, og sover generelt veldig lite fordi de er så hyppige og kraftige...

28+5.Lite energi,sliten konstant,Kynnere,bekkenlåsning og halsbrann... så blir mye sofa sliting...[emoji56]

Hos meg er kynnere, mindre energi enn normalt og at jeg våkner mye om natten det som jeg er plaget med nå. I tillegg har jeg hatt treg mage gjennom hele svangerskapet og er avhengig av Biola[emoji6] Alt i alt må jeg egentlig si at formen er god[emoji1] Litt plager må man jo regne med når man er gravid og veier 10 kg mer enn normalt.

Sover veldig dårlig for tiden. Sliter mye med urolige bein, som gjør det vanskelig å ligge stille. Såå sliten og trøtt på jobb om dagen :s Også har jeg mye halsbrann.

Mye kynnere, halsbrann, bekkenplager både foran og bak og de allerede rastløse beina mine har blitt ti ganger verre :dead: og attpåtil svangerskapsdia så kan ikke trøstespise sjokolade heller, det er nesten det verste :p

Mye kynnere, halsbrann, bekkenplager både foran og bak og de allerede rastløse beina mine har blitt ti ganger verre :dead: og attpåtil svangerskapsdia så kan ikke trøstespise sjokolade heller, det er nesten det verste :p

Hvordan går det med deg og diabetesen? Her er verdiene mine veldig lave, må innrømme jeg jukser i blant og spiser ting med litt sukker i. :oops: Har sjekket opp at det ikke gir særlig utslag på etterverdiene sammenlignet med når jeg lar være å spise sukker. Men nå er det snakk om minimale mengder da, en liten bit mørk sjokolade/en after eight og frukt. ;)

Jeg har symfyseløsning/fremre bekkenløsning som er ganske vondt. Så er jeg tørst når jeg sover, og potte tett nese om natta. Så sover dårlig og er dermed sliten :wtf:

Muskelkramper i leggene som heldigvis har blitt bedre/gitt seg etter jeg økte dosen magnesium. Magnesium fikset også fordtoppelse problemene mine :D

Psykisk blir jeg fort redd om lille plutselig endrer bevegelsesmønster. Jeg er redd for at noe skal gå galt, slik at jeg mister han.
Men er bevist på at jeg har litt redselproblemer og tar meg jevnlig i nakken

Hvordan går det med deg og diabetesen? Her er verdiene mine veldig lave, må innrømme jeg jukser i blant og spiser ting med litt sukker i. :oops: Har sjekket opp at det ikke gir særlig utslag på etterverdiene sammenlignet med når jeg lar være å spise sukker. Men nå er det snakk om minimale mengder da, en liten bit mørk sjokolade/en after eight og frukt. ;)

Verdiene er egentlig stortsett fine så lenge jeg passer på hva jeg spiser til middag, heldigvis. Men er henvist til medisinsk likevel (gikk på litt blemmer i jula:wacky:), så får se hva de sier :) Jeg skjønner deg godt, klarer ikke holde meg helt unna jeg heller, mandler med sjokoladetrekk er redninga her! Er jo kjempevanskelig å holde seg helt unna :wideyed:

Back
Topp