Hvilke stilling sover dere i?

Ingen :( Nesten så jeg vil gråte hver kveld. Jeg lå alltid på magen før, med ett bein helt opp under meg. Det sier seg selv er klin umulig nå :p Ligger jeg flatt på ryggen får jeg drit vondt, ligger jeg på siden, sparker mini så ned i madrassen at jeg forventer meg å se et hull når jeg står opp. Ender som regel med at jeg sovner av utmattelse, og når jeg våkner ligger jeg med halve dyna under ryggen, sånn at jeg ligger litt på skrå. Da er jeg helt stiv i kroppen, så tror jeg ligger sånn mesteparten av nattan.

Ingen sovestilling er god :P må ligge på en av sidene, men klarer ikke for lenge av gangen så våkner flere ganger om natta bare for å snu meg og det er veldig vondt å snu seg også.. gleder meg til å kunne ligge på magen igjen jeg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tja.. Prøve å forklare da..
Har to gravidputer og en vanlig hodepute til å støtte opp med. (pluss to hodeputer under hodet :p )
Den ene gravidputen på den ene siden, og den andre gravidputen på den andre siden av meg. Legger meg sidelengs med gravidputen halvveis under magen, mellom beina og beina over den andre gravidputen som ligger bak meg og er bøyd under rumpa mi på en måte, og som støtter korsryggen min slik at jeg ikke detter tilbake og samtidig får støtte i ryggen. (Evnt en varmeflaske bak på ryggen om det har vært en slitsom dag).
På den måten støttes både magen og ryggen, samt at beina kommer litt opp. Skal jeg snu meg blir gjerne den "løse" puten med meg, den ligger som regel mellom beina/knea mine.
Hehe.. Enkelt skal det ikke være, men som oftest pleier det å hjelpe meg til å få sove i hvert fall :)

Har alltid ligget på siden, og ligger sånn fortsatt, heldig med den!;)

Ligger på siden med magen ned mot madrassen :)
Da sparker frøkna ned mot madrassen ja, men jeg tror jeg kunne sovnet uansett hva (nesten) :P
Men jeg får etterhvert vondt i bekkenet (tror jeg) og må snu meg til andre siden og nå i disse dager er det en voldsom snuoperasjon :P Det gjør voooondt i symfysen og det kjennes ut som om jeg ikke får puste midtveis ;) Så jeg kan ikke ligge flatt på ryggen, da kommer vena cava (mener jeg den store blodåren heter) i klem. ;)

Ingen :( Nesten så jeg vil gråte hver kveld. Jeg lå alltid på magen før, med ett bein helt opp under meg. Det sier seg selv er klin umulig nå :p Ligger jeg flatt på ryggen får jeg drit vondt, ligger jeg på siden, sparker mini så ned i madrassen at jeg forventer meg å se et hull når jeg står opp. Ender som regel med at jeg sovner av utmattelse, og når jeg våkner ligger jeg med halve dyna under ryggen, sånn at jeg ligger litt på skrå. Da er jeg helt stiv i kroppen, så tror jeg ligger sånn mesteparten av nattan.
kan vel stort sett signere denne i tillegg har jeg en snart 3 åring i senga til tider som gjør det ennå vanskeligere å skifte stilling så ender opp med slik som i dag når jeg endelig har sovnet, våkner jeg tidlig av et ekstremt verkende bekken og greier nesten ikke å komme meg ut av senga eller gå når jeg har stått opp.

jeg har alltid veldig store problem med å sove når jeg ikke kan ligge så og si på magen, med en fot oppunder meg, så nå har jeg slitt en stund for å si det sånn...

Jeg ligger på en av sidene (kunne bare ligge til venstre forrige gang) med en pute mellom beina og har en sammerullet dyne som jeg holder rundt med både armer og bein. Sover relativt godt og smertefritt i ca 7-8 timer, er oppe for å tisse 2-3 gang ila natten.

Syns det er helt umulig å finne en god soveposisjon. Klarer ikke å sove på ryggen uten pusteproblemer, og ligger jeg på siden får jeg tung pust.. magen er jo utelukket.. så da må jeg sove stående eller på hodet eller noe :P Haha! De ssite nettene har jeg sovet på siden med den øverste foten hvilende på en ammepute for å løfte den litt.. da får jeg puste, samt at det er behagelig nok til å sovne :-)

Gleder meg til å ligge på magen igjen!!!

Nå ligger jeg på ene eller andre siden, alt etter som.. Ikke så veldig behagelig, men sover nå litt i alle fall. Bytter side når jeg er på do (som blir noen ganger), for da er jeg helt doven i hofta :P To puter under hodet, pute mellom beina og dyne som støtter opp under mage.. ;)

Jeg ligger på en av sidene (kunne bare ligge til venstre forrige gang) med en pute mellom beina og har en sammerullet dyne som jeg holder rundt med både armer og bein. Sover relativt godt og smertefritt i ca 7-8 timer, er oppe for å tisse 2-3 gang ila natten.

Samme her!! Men verker i symfysen ved enhver bevegelse

Ligger på siden med magen ned mot madrassen :)
Da sparker frøkna ned mot madrassen ja, men jeg tror jeg kunne sovnet uansett hva (nesten) :P
Men jeg får etterhvert vondt i bekkenet (tror jeg) og må snu meg til andre siden og nå i disse dager er det en voldsom snuoperasjon :P Det gjør voooondt i symfysen og det kjennes ut som om jeg ikke får puste midtveis ;) Så jeg kan ikke ligge flatt på ryggen, da kommer vena cava (mener jeg den store blodåren heter) i klem. ;)
Samme her!

Det finnes vel ingen god sovestilling lenger, bare noen som er mindre ubehagelige :P
Sover på en av sidene med dynen pakket godt mellom beina, samt delvis under magen som støtte der om jeg føler det trengst. Snur meg ørten ganger i løpet av natten så det blir en del kaving med den dynen og alt som skal ligge på rett plass.

Jeg legger meg før min kjære så jeg knabber både puten og dynen hannes som jeg suller mellom beina og opp :P.. Så har jeg min egen rundt meg. Veeldig deilig.. sover ikke noe særlig da, men ligger hvertfall godt :D

Er vel ingen stillinger som er gode akkurat.. :p men ender som oftest sånn midt i mellom på sida og på ryggen, venstre side, med dyne mellom beina, under magen og bak ryggen :)

Sniker litt i oktober jeg, med termin 28.sept er jo det fullt mulig! :p

Ingen sovestillinger er gode om dagen.. Den neste stillingen er den beste stillingen!! :D
men støtte opp med puter bak og foran og mellom beina så får man sove litt! Opp på do ca.4 ganger bare, gjør jo ingen ting:p bra det ikke er såå lenge igjen ;)

Veksler mellom venstre og høyre side med dyne mellom beina, men sover ikke godt nei. Ligger på magen til vanlig og gleder meg stort til jeg kan det igjen.

Ligger på siden med en ekstra pute mellom beina. Og jeg sover veldig godt nesten hver natt! Våkner litt av og til, men når jeg leser hvor mange som sover dårlig så skal jeg absolutt ikke klage! :)

Back
Topp