Hvilke stelleprodukter?

fjellgeita2016

venter en liten januarskatt
Januarskatter 2015
Hvilke stelleprodukter kommer dere til å bruke til beibis?
Ønsker jo å bruke trygge gode produkter uten farlige stoffer i. Men jeg føler meg HELT blank på dette området...

Du får med ganske mye ulike prøver i babypakkene. Eneste jeg kommer til å kjøpe inn er babyolje, og syns jeg kom langt med det sist. Brukte så lite produkter annet enn babyolje (brukte i badevann og som massasjeolje) som mulig sist. Så kan man se hva man trenger etter hvert som det evt blir behov. :) men en god håndkrem til meg selv skal jeg ha da det blir mye vasking av hender og dermed tørre hender. Og så antibac og purelan (til såre pupper, er også verdens beste leppepomade ;) )

Har en aloe vera plante stående til sår rumpe og det er det jeg har av stelleprodukter til baby :) Vasker kun med vann, bruker ikke våtservietter, kun på tur og da vasker jeg med vann så fort vi er hjemme igjen. Gjorde sånn sist også og han var sår i stumpen kun 1 gang, og da var han mest mulig uten bleie ett døgn :)

Blir vel noe sinksalve og babyolje uten noe parfyme og greier :) ellers blir jeg å bruke slike engangs"ark" man kjøper på apotek og vann :D men skal kjøpe termometer, babyneglesaks og sånn i tillegg da :) greit å ha :)

Jeg har hørt mye bra om baby bee, og tenker å prøve ut de produktene :)

Vi kjøpte inn alt mulig til førstemann, men det som ble brukt var babyolje i badevannet, inotyol mot sår rumpe og kokosnøttolje mot tørr hud.
Denne gangen gjør vi det enkelt :-D

Så da får en bare skaffe en olje og noe for såre stumper. Og heller skaffe hvis det blir behov for annet. Alt en skal tenke på som førstegangs altså..

Inotyol mot såre rumper! Fungerer magisk bra. De har det på apoteket. Ellers bruker vi vann og olje.
Minst mulig kjemikaler!

Termin januar 2015

Minimalt. Blir nok kokosolje og inoltyol. Inytyol er magisk på røde rumper.

Apotkets badolje(fås på halvliterflaske)
Inotoyl

Trenger ikke annet til babyen :)

Vi kjøper mesoftkompresser ( myke, tørre engangangskluter) på apoteket som vi bruker vann (og evt noen dråper babyolje) på. Purelan til såre brystvorter (klarte meg med vareprøven fra en av de gratis babypakkene sist), inotyol (evt vanlig zinksalve) til sår stump, og så hadde vi en parfymefri babyshampo fra Neutral (jentene ble født med ganske mye hår). Engangs stelleunderlag var kjekt å ha med på tur.

Jeg har valgt å kjøpe burts bees produkter. Har bestilt fra feelunique.com. da blir det "litt" billigere enn hvis du kjøper det i butikk her i Norge :)

Helt enig med inotynolen, men trenger bare bruke den OM babyen blir sår... kommer kjempelangt med vann, babyolje og luft :)
Mesoft synes jeg også er geniale til æ begynne med. Andre papirservietter etterhvert som babyen blir eldre... :)

Back
Topp