hvilke stønader har man rett på

august11

Betatt av forumet
hvis man har hatt samboer i 12mnd eller bor sammen med barnefar?

Barnetrygd er vel det eneste?
Om du ikke bor med bf så har du vel rett på bidrag, men ellers ikke så mye

ny samboer har du ikke rett på noe anna en barnetrygd etter 12 mnd.
flytter du sammen med barne far igjen stopper alt fra den dagen dere flytter sammen igjen.. da gjelder ikke den 12mnd greia [:)]

foreldrepenger og slikt da? os (har ikke helt funnet ut hva det er men) og.. er det andre ting?

barnetrygd, os, engangsstønad / foreldrepenger (enten eller har jeg funnet ut), ensligforsørger (sier seg selv at man mister hvis man ikke er enslig lengre)... Er det andre stønader?
Bostøtta, beholder man den selv om man får foreldrepenger, barnetrygd eller andre stønader?

Bostøtte er avhengig av inntekt, har man lav nok inntekt får man bostøtte.. Barnetrygd har ingenting å si for bostøtte, men foreldrepenger + OS har det..

Så jeg kan miste den lille bostøtta jeg har da... Flottings -.-

Bostøtte blir beregnet etter inntekt. Altså inntekt til deg og den du bor med..
Os er kun for enslige forsørgere. Det har man altså ikke krav på etter man har hatt samboer i 12 mnd eller bor med barnefar.¨
Man skal i utgangspunktet motta foreldrepenger om man har jobbet nok til å ha krav på det, men om foreldrepengene utgjør mindre enn engangstønad skal man motta det istede..
Alle har krav på barnetrygd.
Man har krav på barnebidrag fra barnefar om man bor sammen med en annen enn barnefar.
Ellers er det nok ikke så mye man har krav på.
Kontantstøtte mottar man fra mnd etter barnet fyller 1 år. (3300 imnd)

Back
Topp