Hvilke språk kan dere?

*bolledei*

Elsker forumet
Å hvorfor de språkene?

Her er det bare norsk og engelsk. Hadde fransk på skolen, husker nesten ingen ting, å faktisk gått på gresk kurs for noen år siden hvor jeg heller omtrent ikke husker noe i fra[8|]

Norsk og engelsk.

En del spansk, og hadde jeg gjort en innsats hadde jeg kunnet mer og brukt det daglig.

Kan noe fransk, hadde det på skolen. Men mest forståelig skriftlig, spesielt fordi jeg kan krysse noen av spanskkunnskapene.

Edit: Spansk fordi mannen er spansktalende i utgangspunktet. Har tatt spansk C-språk + et emne på universitet via nettstudier.

Norsk og engelsk. Kan gjøre meg greit forstått på tysk, tyrkisk og kurdisk.(kurmanci)

Kan bare Norsk og Engelsk flytene. Kan litt Fransk (skulle jo kunne mer etter 4 år med det på skolen, men neida..[8D]), litt spansk (Jeg og mannen gikk på spansk kurs sammen da vi var nygifte[:)]) og bittelitt høflighetsfraser på Japansk (var der i 9 uker i praksis. Der det atomkraftverket ligger som har hatt eksplosjon[:(])

Norsk og engelsk kan jeg flytende, begge språkene like godt.
Kan litt fransk, nok til å gjøre meg forstått og forstå litt hvertfall.
Forstår og snakker en god del Khatchi, og forstår og snakker litt Gujarati. Det er to indiske språk. Men familien min har bodd i Uganda, så vi har blandet inn noen ord på swahili også[8D]

Norsk og engelsk selvsagt. Tysk fra skolen. Arabisk relativt ok, i alle fall algeriske dialekten.

I tillegg kan jeg litt sånn høflighetsfraser på en goood del språk. Somalisk, albansk, bosnisk, iransk, kurdisk, tamil, russisk, japansk, tsjetjensk, fransk... Jeg elsker språk, og om jeg bare hadde giddet, hadde jeg sikkert kunne lært flere av disse ganske så godt.

Også kan jeg forresten flaut mye japansk, etter å ha sett litt vel mye anime...

Har veldig lite språkkunnekaper, men engelsk og svensk kan jeg. Hadde tysk på skolen, men det er bare bøying av verb som sitter[&:]

ORIGINAL: brownie*

norsk og engelsk..Har hatt både tysk og spansk på skolen men kan ikke si det sitter friskt i minne[8D]

Norsk og engelsk, svensk og en del fransk fordi jeg har bodd der 1 år da jeg var mindre. Samme grunn til at jeg kan svensk også, mange svenske tjejer der[;)]

Kan også forstå litt skriftelig spansk og italiensk pga fransken...

Norsk og engelsk. Kan telle til ti på spansk, og et par setninger på fransk. Klarer fortsatt å lese tysk etter å ha hatt det på ungdomsskolen, men ikke noe mer.

Kan Norsk, Engelsk og en del tysk ... Men har ikke brukt tysken så mye etter ungdomsskolen [8D][;)]
Hadde spansk på videregående, lærte ikke stort der .. kan bare telle og fortelle om meg selv [8D]
Og noe kinesisk, da jeg iherdig prøvde å lære meg kinesisk da jeg fikk ei venninne fra Kina på folkehøyskole. Pluss at jeg kan synge " Fader Jakob " på Mandarinsk [8D][8D]

Norsk[:D] og litt engelsk da!

svensk og engelsk prater jeg som jeg prater norsk.
kan ogsaa tyrkisk, men ikke like godt som norsk. kan gjöre emg forstaatt og före samtaler da.

Språk er min store lidenskap og jeg har drevet med det hele mitt voksne liv. Er utdannet lingvist, og driver fremdeles med språkstudier. Har også bodd mange år i utlandet og lært språk. De språkene jeg kan best er engelsk, tysk, fransk, spansk, ungarsk, russisk, indonesisk og hebraisk. Kan også en god del italiensk, kinesisk, japansk, arabisk og amharisk. Har lest en hel rekke andre språk også, uten at jeg vil påstå at jeg KAN dem, men jeg kan ihvertfall en god del om dem.

Norsk selvfølgelig :) Svensk,dansk,engelsk, litt tysk, litt arabisk (libysk, er i læringsfasen:))
Kan også noen fraser på : Albansk, russisk, fransk, spansk,italiensk,somalsk,pakistansk :)

Back
Topp