Hvilke prevensjon anbefaler dere??

Trultan

Gift med forumet
Jeg har jente på 2,5år og får snart nr 2. Så etter ammeperioden er ferdig vil jeg bruke prevensjon, (ikke kondom da:)) Men ikke mini piller, det bare blødde jeg av. Og p-piller har jeg gått på så mange år at jeg ikke vil gå på det lengre. Hørt at det ikke er så sunt å gå i all evighet på. Gikk på p-piller mellom ungene og. Men nå har jeg tenkt på spiral. Gruer meg litt til å sette inn den..:-0. Hva anbefaler dere..kobber eller hormomspiral? Eller p-stav? Jeg skal ikke ha flere unger. (ihvertfall ikke de første 4-5årene..:)))

Jeg har hormonspiral, fikk satt inn da Sofie var ca 4 mnd. 
Jeg er superfornøyd! Er ikke blitt gravid til nå iallefall, og jeg mister mensen på den, har bare litt spotting en sjelden gang, og av og til litt mensmurringer, men ikke i nærheten av slik det var før, med blødninger i flere dager og kraftige menssmerter i dagesvis så man måtte knaske paracet for å få sove, så spotting kanskje to ganger i året, det kan jeg leve med. 

Jeg vurderte kobberspiral for å slippe hormonene, men fastlegen min sa at de ikke anbefalte kobberspiral dersom man var plaget med menssmerter, for det ble gjerne forverret av kobberspiralen. 

Back
Topp