Hvilke prevansjon bruker dere?

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Her er det hormonspiral. Hatt det i to mnd nå, fremdeles litt småblødninger og litt vondt av og til. Men det går nok over.. Hva bruker dere?
 
Brukte minipillen, men ble et hormonelt monster på dem. Så vi ble enige om at jeg skulle vente til første menstruasjon før jeg satte igang med prevensjon. Er jo nesten umulig å bli gravid da du fullammer og har første eggløsning på ett år eller hva? Svake prosenter hvertfall.. Så har enda ikke fått mensen , men er da 1o uker på vei med nestemann.. Jada.. Anbefaler ikke å følge statistikk altså :p 
 
Det tar vel gjennomsnittlig seks mnd. før det stabiliserer seg litt på hormonspiral? Jeg har hormonspiral, fikk den i månedsskiftet februar/mars.. Blødde i syv jævla uker, kjempegøy etter seks uker med renselse:p Men nå har jeg mistet mensen!:-)
 
Fikk satt inn hormonspiral i februar. Av en syklus på 28 dager har jeg vel ca 6-8 dager som er blødningsfrie...! Drittlei, har jo gått 7 måneder så burde stabilisert seg.. Vært til kontroll hos gynokolog og fikk tilbakemelding at den satt riktig. Gir den et par måneder til og blir det ikke bedre så ryker den ut igjen.

Kan jeg heller blir gravid igjen....gjør ikke noe det egentlig
 
Cerazette. Syns det er litt rart å ikke få blødninger, så det blir noen g-tester for å si det sånn
 
Bruker Cerazette så lenge jeg ammer, og så vurderer vi om mannen skal bestille time til sterilisering etterhvert :)
 
Her steriliseres det da nestemann er ute. To er nok barn for oss. Håper bare vi får det gjennom! Har hørt mange som har måttet diskutere litt for å få før de er 35. Vet ikke om det er fakta, men håper det går fint.
 
Hormonspiral her, p-piller ble jeg ferdig med for mange år siden, p-ring kan jeg ikke bruke pga amming og p-sprøyte er uaktuelt(har mange venninner som har gått på den, og slete i mange år etter før dem har blitt gravid igjen).
Blir noen år til neste baby, og nå som vi vet hvor fruktbare vi er håper vi å "time" nestenmann litt bedre;-) hehe....
Blødde mye i starten, så liten men hele tiden, men når er det noen uker siden siste blødning. Satt den inn i mars.
 
Back
Topp