Hvilke plager har du?

Uke 34+0, ble litt overrasket med skikkelig mensmurringer i ryggen og nederst i magen da jeg var på butikken i sted.. Håper lille har tenkt å holde seg inne en stund til.. Har du mensmurringer, vi er omtrent like langt på vei. Du noen dager lenger tror jeg

Uke 34+0, ble litt overrasket med skikkelig mensmurringer i ryggen og nederst i magen da jeg var på butikken i sted.. Håper lille har tenkt å holde seg inne en stund til.. Har du mensmurringer, vi er omtrent like langt på vei. Du noen dager lenger tror jeg

Ja, vi er omtrent likt, jeg er 34+2 :) Har lette murringer av og til men svakere enn mensmurringer og bare om jeg anstrenger meg litt mye.

Uke 32+1, sliter mest med kynnere. Ellers bekkenløsning (symfyseløsning), men den er blitt mye bedre i det siste - bortsett fra at det er sinnsykt vondt å snu seg på natta. Begynner å få vann i hendene og anklene/føttene. Ellers er formen veldig fin, skulle bare ønske energinivået var litt høyere :P

Uke 34+2. Den største plagen er rett og slett bekken og rygg. Idag er en god dag, for vi har vært å besøkt pappa og der kan hun herje ganske mye på egenhånd uten at jeg trenger å våke over henne :)

Ellers får jeg mensmurringer og kynnere i tide og utide, men hjelper hvis jeg får lagt meg ned :Heartred

Priser meg lykkelig over at jeg egentlig ikke har noen plager. Trøtt og sliten er jeg, så når fireåringen er i seng følger jeg etter ganske kort tid etter. Spent på hvordan jeg kommer til å holde ut når det blir mer å gjøre på jobb framover, fem uker igjen til permisjon.
Merker vel egentlig ikke så mye til graviditeten ellers (bortsett fra vesentlig økt midjemål og liv og røre i magen)

Hvor skal jeg begynne.. sliter med å holde humøret oppe om dagen :( liker det ikke! Vondt bekken som skriker når jeg snur meg i senga om natten, tungt å bevege seg, trøtt hele tiden siden jeg våkner en gang i timen om natten og er våken minst 10min før jeg sovner igjen, slitsomme sammentrekninger innimellom.. tror kanskje det er den søvnen som sliter på humøret da, og at kroppen er så vond hver gang jeg våkner. Veldig glad tvillingene ikke kom for to uker siden når jeg ble innlagt, men nå sliter jeg med å ikke bare ønske at dem skal komme snart..

Bekkenløsning, vondter i rygg og svangerskapsmigrene med aura :wtf: Kynnere har jeg bare hatt en gang med andremann, så `spent` på om jeg får det denne gangen og om jeg får flere o_O

Bekkenløsning, vondter i rygg og svangerskapsmigrene med aura :wtf: Kynnere har jeg bare hatt en gang med andremann, så `spent` på om jeg får det denne gangen og om jeg får flere o_O
Er i uke 32+4 forresten .

Uke 30+1, har en god del kynnere. I tillegg har jeg de siste par ukene begynt å plages med korsryggen (bekkenet kanskje?). Gjør til tider så vondt at jeg ikke skal klare å bevege meg, spesielt på ettermiddagen etter jobb når jeg har sittet/lugget stille en stund for så å bevege meg. Vil virkelig ikke være nødt å sykemelde meg før permisjon :(

33+3 her :) Jeg syns egentlig jeg har kommet greit igjennom svangerskapet uten store plager. Men jeg har vært mye sliten, følt meg HELT tappet for energi. Nå de siste ukene har det vært veldig mye kynnere, og bekkenet har begynt å krangle. Har dritvondt i hoftene og korsryggen på nettene.. så får ikke til å snu meg uten å våkne av smerte. Men sover heldigvis godt når jeg først sover :) Også har jeg hatt helt vanvittig vondt i huden på et område på magen i halvannen måned. Det er dèt som har vært det verste, for det er til tider vondt bare jeg er borti med genseren. Og jeg får ikke til å ligge på venstre side. Begynner å bli litt bedre nå, tror magen har sunket bittelitt, for det er ikke det samme trykket øverst i magen.

Er 32+3. Er mye plaget med ubehagelige/vonde kynnere, opp til rundt 30 per dag på det verste i tillegg til de jeg ikke kjenner noe til. Begynner å kjenne på nedpress og stikkinger i underlivet, samt mens murringer og smerte i magen. Alt dette har egentlig kommet i løpet av de siste ukene, og "utløseren" er vel en veldig stressende situasjon hjemme. Hsr vært plaget med bekkene, men er med på bekkentrening hos fysio en gang i uken og veldig god effekt:)

30+1
-Tett i nesa mye av tiden ,men litt bedre nå enn i forrige uke
-Litt plager fra bekkenet
-Masse, masse sure oppstøt
-Veldig trøtt og sliten
-Litt ubehagelige stikkinger og tøyinger rundt i kroppen, både i underlivet og oppe ved ribbeina.

33+3
-kynnere både supervonde og ubehagelige og flere jeg ikke kjenner. Må stoppe flere ganger under tur med hunden..
- små smerter i magen, knyttet opp mot ryggplager og endret holdning pga svangerskapet.
-halsbrann - grei effekt av gaviscon
-trett, "plaget" av lille som vekker meg og sparker når jeg er trett :wideyed::rolleyes: men det er jo koselig og bra tegn da.
-lite energi.
Skal i grunn ikke klage, har ikke særlig med bekkenplager eller noe og fungerer i små mengder i eget tempo gjennom dagen :)

31+1:
- kvalme og brekninger
-smerter i høyre side, kommer mest trolig av arrdannelser etter operasjonen fra livmora
- synsforstyrrelser
-svimmel
-ryggsmerter står jeg sitter eller holder på for mye
-nedpress

Kynnere har jeg men er ikke plagsom eller vond.
Er under utredning hos synslege og indre medisin nå pga plager og funn de fant på sykehuset.
Mini i magen har det veldig bra:happy:

-Hoven symfyse, som er kjempe vondt og gjør at jeg ikke kan stå lenge av gangen, eller ha sex.
- bekkenløsning som stråler i lyske og vondt i korsrygg
- halsbrann i tide og utide.
- Kynnere

Ellers er alt helt topp :D

Tsja, jeg har slitt med bekkenløsning siden uke 8. Ble ikke veldig plagsomt før uke 18. I uke 18 kom isjiasnervene i klem. Og nå har jeg fått symfyseløsning, og ser ut som en pingvin. :wacky: Forferdelig vondt da jeg har gått ett stykke og om natta.
Ellers begynner jeg å bli mer trøtt, tørst om natta, våken fra 04-06 fordi lillegutt er oppe den tiden og sliter med forstoppelse :nailbiting::hilarious: Er 30+5. :-)

Last edited:
Noen ulike ting nå i noen uker (32+6 nå)
- Veldig sliten og trøtt. Generelt blir jeg anpusten av veldig lite.
- Hovne føtter
- Noe halsbrann

Det verste er vel at jeg har fått carpal tunnel syndrom, så hver gang jeg sover får jeg vonde og stive fingre. Må myke dem opp i flere minutter hver gang jeg våkner for å klare å bruke dem.

34+4:

- Bekkenløsning.
- Smerter i korsryggen om jeg går/belaster kroppen for mye.
- Er tett i nesa og sliter med pusten på grunn av veldig høy mage.
- Utmattet.

31+0
- Ryggsmerter og bekkenløsning
- Sliten og mye trøtt.
Tidligere slet jeg enda mer med trøtthet og mye kvalme. Men det er borte nå

Back
Topp