Jeg var dårlig hele forrige graviditet, så var sånnsett forberdt på at jeg ikke kom til å være i form denne graviditeten heller.
Men denne gangen ble det faktisk verre. Jeg begynt å spy flere ganger daglig i uke 3(!), over en uke før positiv test. Ble 100% sykemeldt før jeg bikket 5 uker, og gikk ned 6 kg og hadde hyperemesis i 4 måneder. Kjempekvalm hele dagen, absolutt ingen matlyst, ikke lyst på noe, absolutt alt spiselig smakte forferdelig.
I tillegg var jeg syk flere ganger i den perioden. To kraftige forkjølelser, influensa i to uker med 40 i feber i en uke, fikk KJEMPEHØY puls da og i ukesvis etterpå. Hvilepuls på nesten 100, 160 i puls bare jeg gikk på do. Kjempeekkelt. Holdt på å gå i bakken flere ganger. Hadde veldig lavt blodtrykk samtidig.
Har hatt lavt blodtrykk hele graviditeten (det hadde jeg også sist). Blir fort svimmel, er veldig slapp og har ingen energi. Nå som kvalme og oppkast har gått over er den konstante svimmelheten og mangel på energi det største problemet...
I tillegg klarer jeg ikke spise nok, så jeg veier nå, 31 uker gravid, 300 gram mer enn da jeg ble gravid. Vanskelig å gå opp. Bidrar nok også til manglende energi. Blir fort stappa. Når jeg ikke tar halsbrannmedisin er jeg veldig plaget med halsbrann også, så da klarer jeg ikke spise noe som helst etter 12 på dagen. Men jeg prøver å huske å ta omeprazol om morgenen. Da får jeg i meg litt mer mat, og klarer ikke minst å legge meg ned flatt om kvelden når jeg skal sove.
For jeg sover dårlig, drømmer mye, våkner mye, må tisse flere ganger hver natt, og våkner som regel i 5-tiden og da er det umulig å sovne igjen. Så er 3-åringen våken og klar for dag kl 6, så da er det bare å komme seg opp.
Har tidvis vondt i symfysen (bekkenløsning i symfysen), men nå som jeg igjen er 100% sykemeldt (etter en periode gradert) merker jeg at det at jeg er så lite aktiv og er så mye i sofaen gjør at jeg får mye mindre vondt i bekkenet.
Er også mye hormonell... mye negativ, sur. Huff