Hvilke plager har dere?

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Jeg er 3. gangs og 36 år.
Med de to første hadde jeg bekkenløsning de siste pr. Mnd.

Nå har jeg ikke det [emoji173]
Eneste plagen nå er at han ligger med beina oppi ribbena mine og sparker og dytter. Dette er utrolig ubehagelig.

Også sliter jeg med utmattelse store deler av tiden og gravid klærne er utrolig ubehagelig.

Har dere noen plager?

Bekkenløsning, sover dårlig på nettene, puste besvær, har hatt tidligere kvalme og oppkast...

Tredjegangs og 34 år.
Kvalme, halsbrann, dårlig apetitt, veldig trøtt ogsliten, diare, forstoppelse og vondt i ryggen... Var det alt?!:-p
Hadde litt det samme med andremann, men da med bekkenløsning og mindre kvalme.
Første gang hadde jeg kun mye vann i kroppen ogla derfor på meg veldig mye..

Dårlig søvn om natten, blir lett andpusten, litt smålavt blodtrykk (men ikke sånn kjempelavt) og noe bekkenplager.

Førstegangs og 35+0. Heftige ribbeinspark, lite søvn, litt bekkenvondt, og mye verk i hendene. Og tung i kroppen. Men alt i alt mye bedre enn fryktet :)

6.gangs :) 33+5 (39 år).

Bekkenløsning, skikkelig smertefulle ligamentsmerter nesten ved en vær bevegelse, sover dårlig på nettene, får ikke nok luft, lavt blodtrykk, sliter med lavt jern, stoffskifte, sterke kynnere, og utmattelse.
Merker det er tøft, og ha fullt ansvar for to små nå. Jeg blir jo tyngre, større, det er smertefullt i bekkenet, og ligamentbåndene i magen tåler ikke de fleste bevegelser.

MEN jeg gjør det beste utav det jeg har. Jeg er utrolig glad, for at jeg skal få oppleve dette magiske en 6.gang. Det er ikke alle som får oppleve dette EN gang en gang!
Derfor synes jeg at alle vonter, og ting er verdt det til syvende og sist.

6.gangs :) 33+5 (39 år).

Bekkenløsning, skikkelig smertefulle ligamentsmerter nesten ved en vær bevegelse, sover dårlig på nettene, får ikke nok luft, lavt blodtrykk, sliter med lavt jern, stoffskifte, sterke kynnere, og utmattelse.
Merker det er tøft, og ha fullt ansvar for to små nå. Jeg blir jo tyngre, større, det er smertefullt i bekkenet, og ligamentbåndene i magen tåler ikke de fleste bevegelser.

MEN jeg gjør det beste utav det jeg har. Jeg er utrolig glad, for at jeg skal få oppleve dette magiske en 6.gang. Det er ikke alle som får oppleve dette EN gang en gang!
Derfor synes jeg at alle vonter, og ting er verdt det til syvende og sist.

34+6, sjettegangs og 33 år

Kunne signert deg nesten på ordet. Ikke ansvar for to små alene på dagtid (heldigvis), da hadde jeg dødd tror jeg - men ellers veldig likt.

Har vondt i korsryggen, hevelser i beina, sliten, ubehagelig med spark oppover innimellom, hemoroider, sure oppstøt. Men kan’ke klage egentlig! :)

Førstegangs og 35+0. Heftige ribbeinspark, lite søvn, litt bekkenvondt, og mye verk i hendene. Og tung i kroppen. Men alt i alt mye bedre enn fryktet :)
Kan si akkurat det samme her, bare slenger på hovne bein og anpusten ;)

Veeeldig vondt i bekkenet som hemmer meg mye på jobb og i hverdagen. Det er nok det verste fordi jeg klarer ikke å jobbe 100% og klarer heller ikke å gjøre så mye redebygging hjemme. Utmattelse. Andpusten, samboer klikker over at jeg puster så tungt halsbrann som av og til gjør at jeg spyr. Har hatt myyye oppkast i 1-2.trimester

50% sykemeldt lenge nå og var det 100% en periode i 1.trimester. regner med jeg snart blir 100% sykemeldt fordi bekkenet blir bare verre og det ødelegger med psykisk. Mye tårer pga smerter, utmattet og at jeg ikke kan gjøre det jeg vanligvis bruker. Trodde ikke svangerskapet skulle være så hemmende. Er ganske stressa over at mitt frie liv er over på en måte nå som vi får barn, men graviditeten gjorde at jeg virkelig fikk et slag i trynet og mistet friheten tidligere enn forventet.. håper inderlig at morsfølelsen kommer raskt og at ungen ikke har alt for mye plager så jeg får en følelse av at dette er verdt det .

Hilsen en supernenegativ førstegangsmamma

Jeg var dårlig hele forrige graviditet, så var sånnsett forberdt på at jeg ikke kom til å være i form denne graviditeten heller.

Men denne gangen ble det faktisk verre. Jeg begynt å spy flere ganger daglig i uke 3(!), over en uke før positiv test. Ble 100% sykemeldt før jeg bikket 5 uker, og gikk ned 6 kg og hadde hyperemesis i 4 måneder. Kjempekvalm hele dagen, absolutt ingen matlyst, ikke lyst på noe, absolutt alt spiselig smakte forferdelig.

I tillegg var jeg syk flere ganger i den perioden. To kraftige forkjølelser, influensa i to uker med 40 i feber i en uke, fikk KJEMPEHØY puls da og i ukesvis etterpå. Hvilepuls på nesten 100, 160 i puls bare jeg gikk på do. Kjempeekkelt. Holdt på å gå i bakken flere ganger. Hadde veldig lavt blodtrykk samtidig.

Har hatt lavt blodtrykk hele graviditeten (det hadde jeg også sist). Blir fort svimmel, er veldig slapp og har ingen energi. Nå som kvalme og oppkast har gått over er den konstante svimmelheten og mangel på energi det største problemet...

I tillegg klarer jeg ikke spise nok, så jeg veier nå, 31 uker gravid, 300 gram mer enn da jeg ble gravid. Vanskelig å gå opp. Bidrar nok også til manglende energi. Blir fort stappa. Når jeg ikke tar halsbrannmedisin er jeg veldig plaget med halsbrann også, så da klarer jeg ikke spise noe som helst etter 12 på dagen. Men jeg prøver å huske å ta omeprazol om morgenen. Da får jeg i meg litt mer mat, og klarer ikke minst å legge meg ned flatt om kvelden når jeg skal sove.

For jeg sover dårlig, drømmer mye, våkner mye, må tisse flere ganger hver natt, og våkner som regel i 5-tiden og da er det umulig å sovne igjen. Så er 3-åringen våken og klar for dag kl 6, så da er det bare å komme seg opp.

Har tidvis vondt i symfysen (bekkenløsning i symfysen), men nå som jeg igjen er 100% sykemeldt (etter en periode gradert) merker jeg at det at jeg er så lite aktiv og er så mye i sofaen gjør at jeg får mye mindre vondt i bekkenet.

Er også mye hormonell... mye negativ, sur. Huff :P

Jeg har mine plager... Jeg er andregangs, og synes det var ille sist, men denne gangen er det grusomt. Da var jeg 31, nå blir jeg 36 om noen dager.

Jeg startet med migrene og hyperemesis i uke 5/6, hyperemesisen sliter jeg fortsatt med, går fremdeles bare ned i vekt. Migrenen forsvant i uke 13, da jeg fikk starte på forebyggende igjen, jeg går på en lavere dose, så har fortsatt mye generell hodepine og migrenehodepine (som ikke går over i anfall). I uke 11 fikk jeg en svær blodpropp på hver lunge, og i uke 19 eller noe sånt, så fikk jeg påvist lavt stoffskifte.

Jeg er fullstendig utmattet, svimmel, ufattelig sliten og helt tom for energi. Den siste måneden har også bekkenet begynt å krangle litt. Men, humøret og motet må holdes oppe, det går fordi det må gå. Jeg må være morog sørge for at frøkna har det best mulig, får mat osv. Nå er det heldigvis straks to måneder igjen til termin, og for hver dag som går, er det en dag mindre igjen!

Veeeldig vondt i bekkenet som hemmer meg mye på jobb og i hverdagen. Det er nok det verste fordi jeg klarer ikke å jobbe 100% og klarer heller ikke å gjøre så mye redebygging hjemme. Utmattelse. Andpusten, samboer klikker over at jeg puster så tungt halsbrann som av og til gjør at jeg spyr. Har hatt myyye oppkast i 1-2.trimester

50% sykemeldt lenge nå og var det 100% en periode i 1.trimester. regner med jeg snart blir 100% sykemeldt fordi bekkenet blir bare verre og det ødelegger med psykisk. Mye tårer pga smerter, utmattet og at jeg ikke kan gjøre det jeg vanligvis bruker. Trodde ikke svangerskapet skulle være så hemmende. Er ganske stressa over at mitt frie liv er over på en måte nå som vi får barn, men graviditeten gjorde at jeg virkelig fikk et slag i trynet og mistet friheten tidligere enn forventet.. håper inderlig at morsfølelsen kommer raskt og at ungen ikke har alt for mye plager så jeg får en følelse av at dette er verdt det .

Hilsen en supernenegativ førstegangsmamma
Syntes absolutt du bør sykmelde deg 100 så fort som mulig! Før du blir helt psykisk knekt og får fødselsdeprisjon [emoji173]

Syntes absolutt du bør sykmelde deg 100 så fort som mulig! Før du blir helt psykisk knekt og får fødselsdeprisjon [emoji173]

Godt å høre! Hjelper på at andre synes jeg burde sykemeldes. Har hørt flere på jobben sier det også. Har vurdert det og kommer nok til å sykemelde meg om 1-3 uker.. må ha litt tid til å gjøre ferdig jobben. Er lærer på vgs så skal sette karakterer også kommer jeg til å slutte å jobbe. Heldigvis bare en uke med full uke. Mye fritt nå i mai!!!

Bekkenløsning og gallestein/gallesteinsanfall. Klarte å forstue ankelen godt nå for en uke siden også, så nå ble jeg krykkegående og avhengig av skinne også

Back
Topp