Hvilke ord skriver dere alltid feil.

Minnelli

Juni12's gledesspreder
VIP
Jeg har noen ord som jeg alltid skriver feil, og må rette opp. Akkurat som det ligger automatisk feilstaving i fingrene mine ;)

Jeg skriver ofte :

slak - skal
innvigle - innvilge (bukes mye i jobben)
Hjemmle - hjemmel (jobben)
ejg - jeg

Har dere noen slike ord som ALLTID blir feil? :)
 
Jeg surrer ofte med noen ord, men kommer ikke helt på hvilke i farta..

Jo forresten, kom på et - interessant! Vet ikke om det ble riktig nå heller. Surrer alltid med om jeg skal ha to r eller to s;)
Også kan jeg ikke og/å;)
 
Nei, det gjør jeg ikke. Eller, det blir trykkleifer da, men ikke ord jeg skriver konstant feil.
Jeg er nok en smule for opptatt av rettskriving... Jeg burde egentlig vært korrekturleser ;)
Sliter skikkelig med å lese avisa feks der det bugner av skrivefeil... så avisa leser jeg ikke :p
 
Ikke sånn med vanlig skriving, men blir fort feil på telefonen pga tastene er så tette.
 
Jeg surrer ofte med noen ord, men kommer ikke helt på hvilke i farta..

Jo forresten, kom på et - interessant! Vet ikke om det ble riktig nå heller. Surrer alltid med om jeg skal ha to r eller to s;)
Også kan jeg ikke og/å;)

Samme her faktisk! Det er en av de jeg aldri får riktig på første forsøk :p
 
Nei, det gjør jeg ikke. Eller, det blir trykkleifer da, men ikke ord jeg skriver konstant feil.
Jeg er nok en smule for opptatt av rettskriving... Jeg burde egentlig vært korrekturleser ;)
Sliter skikkelig med å lese avisa feks der det bugner av skrivefeil... så avisa leser jeg ikke :p

Ja, men da har du funnet det nye yrket ditt Klatremus ;)
 
Jeg surrer ofte med noen ord, men kommer ikke helt på hvilke i farta..

Jo forresten, kom på et - interessant! Vet ikke om det ble riktig nå heller. Surrer alltid med om jeg skal ha to r eller to s;)
Også kan jeg ikke og/å;)
Jeg har en regel på den...Jeg for min del vet at det er to s i interessert...Så da bare tenker jeg på det ordet og gjør det om til interessant ;)
 
Føler den eneste grunnen til at jeg skriver mye feil på er den j..autocorrecten på iPhone..Det går vel ann og slå den av, men det har jeg ikke giddet å finne ut åssen jeg gjør enda:p
 
Ingen faste ord, men skriver en del feil ja ;) sier en del feil ord også, selv om jeg ikke kommer på noen nå:eek:
 
Ettersom det er mange som skriver feil, burde det vært flere inne på skravletråden vår!! ;)
 
Back
Topp