Hvilke medisin har dere fått mot kvalmen?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Kvalmen kom som et slag på meg i dag, 6+1. Forrige svangerskap brukte jeg postafen en uke før den plutselig sluttet å fungere, men ble så utrulig trøtt av det. Hvilke medisin tar dere mot kvalmen? Og fungerer det? Andre bivirkninger?

Jeg har fått Afipran, merker stor forskjell etter 2 dager. Håper bare det fortsetter!

Fikk Postafen i forrige svangerskap. Det fjernet toppene, men ble allikevel kvalm. Og helt utslått av trøtthet, så synes ikke det var verdt det, fungerte enda dårligere med de.

Jeg har fått Afipran, merker stor forskjell etter 2 dager. Håper bare det fortsetter!

Fikk Postafen i forrige svangerskap. Det fjernet toppene, men ble allikevel kvalm. Og helt utslått av trøtthet, så synes ikke det var verdt det, fungerte enda dårligere med de.
Blir du trøtt av Afripran?:)

Jeg tar 40 mg B6 og 25 mg Postafen kl. 9 og kl. 21. Merker så langt god effekt, og ingen bivirkninger annet enn at jeg er sliten, men det ville jeg nok vært uansett.

Jeg også har fått postafen, men tar kun toppene å så er jeg fortsatt kvalm... Kaster opp likevel så om de hjelper er jeg ikke helt overbevist om akkurat...

Afipran, men den gikk jeg på før jeg ble gravid også. Så har alltid liggende på resept.

Har tatt 2x 25 mg postafen hver dag i en uke, og har god effekt nå.

Men den dagen jeg glemte kveldspilla var jeg kjempekvalm lenge etterpå, så tror det er lurt å ta full dose noen dager før man vurderer effekt.

Back
Topp