Hvilke kosttilskudd tar du?

2017nurket

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Det er første gang jeg er gravid, så lurte litt på hvilke kosttilskudd dere tar? Hva må man ta og hva bør man ta?
Foreløbig tar jeg kun folsyre, det har jeg tatt nesten siden jeg sluttet på P-piller.
 
Jeg tar Omega3 (bra for hjerte, hjerne ++ for oss begge) og mulitvitaminer +folat. Jeg slet med litt mangler sist svangerskap så kjører på fra dag 1 nå. Bruker møllers sine trankapsler som ikke gir ettersmak :)
 
Jeg tar vitaminer i den gule gravid pakken fra apoteket. Men blir kun en måned siden den var ekstremt dyr. Billigere å ta trankapsler, folat og multivitaminer:) Så går for det når jeg er ferdig med den pakken. Fikk beskjed av legen på tul å ta folat ut uke 12.
 
Tar folat og omega3. Skal forhøre meg med lege om å ta d-vitamin. I vår hadde jeg svært lave verdier av d-vitamin, så da skal jeg høre om jeg skal ta tilskudd av det nå som vinteren kommer igjen.
 
Tar den den gule gravidpakken fra apoteket :) den er på 40% tilbud på komplettapotek.no nå :)
 
Tar folat, omega3 (og lavdose jern, men har tatt det en stund for å holde jernnivået jevnt (avtale med lege))
 
Går på nycoplus sin gravidpakke nå, men bytter til den gule etter tom eske. De tablettene i nycoplus sin pakke er reine brekkmiddelet...
 
Går på nycoplus sin gravidpakke nå, men bytter til den gule etter tom eske. De tablettene i nycoplus sin pakke er reine brekkmiddelet...

Ja fyttigrisen:wtf: startet på den gule pakken før jeg ble gravid, gikk tom og kjøpte nycoplus sin (var på tilbud). Grusom smak på de!!:yuck: Kommer til å kaste de og kjøpe den gule igjen :angelic:
 
Enig med dere at den fra nycoplus smaker helt forferdelig :( jeg bruker den gule pakke . Brukte også den gule pakken for de som ammet når jeg hadde født. Vitaminer er utrolig viktig og folat skal man ta ut hele svangerskapet ;) så det får koste hva det koste vil.
 
Fortsetter med det jeg har tatt før svangerskap ble planlagt (multivitamin, omega-3 og d-vitamin), og la til folat da vi skulle begynne med prøvingen
 
Back
Topp