Hvilke kosttilskudd tar du som prøver, og mannen din?

Sola19911

Elsker forumet
Julibarna2024☀️
Prøvd å Google litt, men synes det er vanskelig å finne hva jeg skal ta av vitaminer..
så hvilke vitaminer tar du for å bedre fertiliteten? Og hva tar din mann?
Gidder liksom ikke bestille 768 forskjellige vitaminer fordi alle nettsiden lover gull og grønne skoger, så trenger vi det ei :happy:

Her går det kun i multivitaminer, d-vitamin (fordi jeg har mangel på det) og folsyre (siden vi prøver). Ikke noe spesifikt for å øke fertiliteten, men da er det i det minste større sjanse for at jeg holder meg frisk og rask.:love2

En multivitamin med nok folat til å dekke behovet (og i tillegg jern og d-vitamin som jeg uansett tar hele året/vinteren) :)

Jeg tok Q10 bare for fertiliteten. Ellers folat.. (og ellers ting jeg har behov for. Jerntabletter, Omega-3, d-vitamin).

Gubben tok ingenting, selv om jeg har prøvd å pushe på ham sink-tilskudd :hilarious: :hilarious:

Som gravid har jeg droppet Q10, men tar det andre. (Kan nok stoppe folat, men ..)

Jeg tok gravidvitaminer, mannen tok omega3 kapslene i pakken siden jeg ikke klarte å svelge dem :hilarious: Så tok jeg noe omega3 for barn istedet :p Om det hjalp fertiliteten vet jeg ikke, begynte kanskje 1-2 mnd før vi begynte å prøve, også tok det 6 PPer. Men tror de kom godt med, for jeg slet sykt med å få i meg noenting da jeg ble gravid, og spydde bare av tilskuddene, så måtte slutte på dem i uke 8. I uke 12 hadde jeg fortsatt gode lagre av alt :happy:

Uff, så kjipt, jerntilskudd kan være brutalt for kroppen! Men bedre enn jernmangel selvfølgelig!

Ikke meg du sikter til, men.. jeg har gått på jern i et halvt år nå ("bare" 65mg, gikk først 2 måneder på 130mg), og merker ingen spesiell forskjell på kroppen sånn sett. :P Absolutt ikke brutalt for kroppen her. :)

Sink og selen tok vi begge to. Jeg tok også folat i forkant :)

Ikke meg du sikter til, men.. jeg har gått på jern i et halvt år nå ("bare" 65mg, gikk først 2 måneder på 130mg), og merker ingen spesiell forskjell på kroppen sånn sett. :p Absolutt ikke brutalt for kroppen her. :)
Må bar kommentere denne altså, for jeg hadde jern mangel en gang og ble anbefalt jern tabletter av legen. Altså! Holy f*ck! Beklager ordbruket. Men magen min ble så hard at skulle tro jeg spiste små stein, da fant jeg it at jeg heller ville ha for lite jern :laughing001

Må bar kommentere denne altså, for jeg hadde jern mangel en gang og ble anbefalt jern tabletter av legen. Altså! Holy f*ck! Beklager ordbruket. Men magen min ble så hard at skulle tro jeg spiste små stein, da fant jeg it at jeg heller ville ha for lite jern :laughing001

Jeg ble også hard i magen første gang jeg gikk på jerntabletter. Men byttet type, og da ble det bedre. (I 2009, da.).

Går nå på ferromax, og jeg er **ikke** hard i magen. (Selv om det er vanlig med treg fordøyelse både som gravid - og på jern).

Back
Topp