Hvilke kommentarer har du fått som gravid?

Eller de som mener at en fint burde kunne løpe maraton selv om en er gravid. Virker som at en bruker graviditeten som en unnskyldning for å sitte på sofaen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Bare ikke les bloggen til fotballfrue da.. Jeg kan ikke gjøre det - får helt spader av all treningen og Pradaen der..
(Sorry hvis du er på forumet under et annet navn fotballfrue - du er sikkert ei grei jente også - bare fokuset ditt jeg har problemer med!)

Åhh hjelp!!! Haha! Og jeg fikk nettopp høre av ei jordmor at med tvillinger er det dobbelt så mange som vil "sjekke" deg og alltid studenter som skal lære... Æhh...!!

Men man kan vel velge å ikke ha studenter der? Jeg kan ikke se for meg at jeg syns det er greit at en gjeng med studenter skal være med på min fødsel, og jeg har så langt i livet ikke vært redd for å si ifra :p

Det er så omteksomt av folk å minne en på at graviditet ikke er en sykdom :p
Graviditet er ingen sykdom nei, men det fører ofte med seg sykdommer. Det er det mange glemmer hilsen en som går på overtid nå med symfyseløsning og høyt blodtrykk

Sent from my iPhone using BV Forum

Graviditet er ingen sykdom nei, men det fører ofte med seg sykdommer. Det er det mange glemmer hilsen en som går på overtid nå med symfyseløsning og høyt blodtrykk

Jepp, men det er vel det mange "glemmer" eller ikke vil være enige i. Av en eller annen idiotisk grunn..

Men man kan vel velge å ikke ha studenter der? Jeg kan ikke se for meg at jeg syns det er greit at en gjeng med studenter skal være med på min fødsel, og jeg har så langt i livet ikke vært redd for å si ifra :p

Eg hadde ein student med meg når eg fødte sist, og eg syns det var superflott! Ser på det som ein viktig ting at studentar får vere med på praksis, ingen fødslar er like, så syns det er viktig at dei får vere med mest mulig. No hadde ein veldig flink student med meg. Er ho eg huskar best av alle som var innom :)
Må innrømme at det var grådig stas etter fødselen. Når ho kom inn igjen med tåra i auga og fortalte meg at det var ein flott fødsel, skraut meg opp i skyene og fortalte at det var det mest fantastiske ho hadde vore med på ;) :love7

Joda, man får nok lov å si man ikke vil. Men så tenker jeg at de må jo få lære de og.. det er tross alt et universitetsykehus og jeg vil jo at de skal kunne mest mulig når de står der uten lærere sendre. Men blir det for mye går man si ifra altså :)

Joda, man får nok lov å si man ikke vil. Men så tenker jeg at de må jo få lære de og.. det er tross alt et universitetsykehus og jeg vil jo at de skal kunne mest mulig når de står der uten lærere sendre. Men blir det for mye går man si ifra altså :)

Hurra for å ikke føde på universitetssykehus :p Men det er vel forskjell på 1 og fem også tenker jeg da ;)

Jo, man kan velge å ikke ha noen studenter med. Men skal vi få et bedre helsevesen må studenter få praksis! Men du kan jo si at de ikke trenger å utforske høna di, men bare være til stede, hvis det er bedre. ;) Det er dessuten ikke vanlig med mange studenter, som oftest 1 i gangen. Hvis man får en jordmorstudent med er man dessuten ganske heldig, for de er gjerne til stede hele tida, mens en jordmor går til og fra. Og de studentene blir ikke overlatt til den fødende uten at jordmor "går god for" at de er flinke nok. :)
Så jeg ønsker studenter velkommen til min fødsel! :)

At man ikke er syk når man er gravid kan tolkes forskjellig. Man er ikke syk, men det kan hende man må ta hensyn til seg selv. For eks ved og være hjemme pga mye vann, bekkenproblemer, kvalme, tretthet. Jeg er lei av folk som ikke forstår slike situasjoner for eksempel hvis de har hatt ett plettfritt svangerskap selv. Folk som ser ned på deg fordi du er hjemme pga svangerskapet.

Det som også ikke er greit er at folk man ikke kjenner tar deg på magen eller puppene.

Dette med vekt skal man trå varsomt på. Møtt en jordmor som mente at 13 kg var mye når man har mye vann i kroppen osv. Man kan til og med møte fagfolk som sier mye dumt. Jeg er ikke spesielt fet fra før.

Konklusjonen min er vell at det er litt for mange som skal mene noe om kroppen din og sinnet ditt. Så lenge man gjør så godt man kan, har man rett på og klage litt underveis. Premien kommer til slutt

Back
Topp