Hvilke kommentarer har du fått som gravid?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Eller hva har folk gjort mot deg etter at magen kom?

Jeg fikk litt sjokk på butikken i går, møtte ei bekjent på butikken. "Jøss, du har jo nesten ikke mage jo!" Så kom hun nærmere meg og kjente på puppene mine. :wtf Altså, når ble det greit? "Så store pupper du har fått, må jo være gøy for deg som aldri har hatt store pupper" Jeg bruker fortsatt samme BHene som jeg gjorde før jeg ble gravid, så det er nok ikke så stor forskjell..

Ellers er jeg ubeskrivelig lei av at alle tror de har rett til å vite hvor mye jeg veier. Jeg har aldri syns at det har vært greit å veie seg, og jeg ser absolutt ingen grunn til at jeg skal spre vekta mi til alt og alle. Hvorfor er det greit å spørre noen om hvor mye h*n har lagt på seg uansett situasjon?

spesielt!! puppene har jeg fått ha i fred heldigvis. men det er mange som syns det er veldig greit å påpeke at magen er enorm og blir kjempe overrasket når de hører at det er 8 uker igjen... svigermor er i tillegg veldig opptatt av om jeg har fått noen strekkmerker, om jeg veier mer nå enn sist og hva slags smertelindring jeg skal ha under fødselen. er litt rart når kroppen og vekta blir allemannseie

Har ikkje fått noken stygge kommentarar. Utanom ved oul, då jordmor sa "ser du ikke har trekt deg tilbake siden forrige fødsel". Eg som nett hadde blitt fornøgd med at magen min var blitt ca. flat :p
Ellers har eg kun hørt at eg ikkje er like "rund og god" som eg var med forrigemann, men det er eg jo fullstendig klar over sjølv :) Då hadde eg i tillegg mykje vatn i kroppen. Fekk fleire kommentarar då enn no, men no har eg ikkje like mange som "bryr" seg om det som eg hadde før :) Eg syns det er greitt at dei eg jobbar med og dei eg har god kontakt med kan ta på magen min, men hadde blitt litt sjokka om noken som berre mannen kjente kom for å ta på magen. Men puppane?! DET er langt over streken. Du burde ha grafsa tilbake :p

Jeg har ikke fått høre noe stygt, men alle tar på magen min og kommenterer vekta og størelsen.
Denna personen du møtte var lite ikke frekk. Hadde tatt tilbake og sagt "Takk jeg skjønner hvorfor du syns det, for dine har krympet/er små" Hevnen er søt, i noen tilfelller.

Får bare ros og komplimenter, jeg... Tenker ikke spesielt over at folk tar på magen min, de fleste spør jo først, også har jeg ikke intimgrenser :P haha! Magen min er heller ikke spesielt stor, men så er jeg slank fra før av og har liten ramme, så det er ingen forventning om at jeg skal ha så stor mage. Alle syns bare den er søt og liten, selv er jeg kjempefornøyd med at den begynner å ta skikkelig plass på kroppen min :)

Men sånn som du opplever er jo helt utrolig frekt?!?? Snakk om å ta seg til rette her i verden!! Skjønner at det er vanskelig!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Eller hva har folk gjort mot deg etter at magen kom?

Jeg fikk litt sjokk på butikken i går, møtte ei bekjent på butikken. "Jøss, du har jo nesten ikke mage jo!" Så kom hun nærmere meg og kjente på puppene mine. :wtf Altså, når ble det greit? "Så store pupper du har fått, må jo være gøy for deg som aldri har hatt store pupper" Jeg bruker fortsatt samme BHene som jeg gjorde før jeg ble gravid, så det er nok ikke så stor forskjell..

Ellers er jeg ubeskrivelig lei av at alle tror de har rett til å vite hvor mye jeg veier. Jeg har aldri syns at det har vært greit å veie seg, og jeg ser absolutt ingen grunn til at jeg skal spre vekta mi til alt og alle. Hvorfor er det greit å spørre noen om hvor mye h*n har lagt på seg uansett situasjon?
Det er så frekt at jeg må le! Helt utrolig!
Selv har jeg faktisk klaska til folk på hånda som har forsøkt å ta på magen min - ikke denne gang, men med førstejenta. Rart de tror gravide kropper er allemannseie, særlig de som har vært gravide selv.

Men jenter: snart blir vaginaen vår allemannseie også! Det er jo ikke få som kommer til å fingre og fikse der når fødselen starter. Denne gangen skal jeg telle hvor mange forskjellige det blir som roter rundt nedi der! :p

Men jenter: snart blir vaginaen vår allemannseie også! Det er jo ikke få som kommer til å fingre og fikse der når fødselen starter. Denne gangen skal jeg telle hvor mange forskjellige det blir som roter rundt nedi der! :p

haha ;) men det er hvertfall en grunn til at vaginaen blir allmannseie ;)

Haha! Sant det! Får håpe det ikke blir altfor mange forskjellige personer!:p hahaha!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Haha, det er helt utrolig hva folk kan si og gjøre!! Det kunne jeg aldri aldriiii gjort eller sagt! :p Dessuten er man flott og fin uansett, jeg elsker å se gravidmager, alltid gjort!

Selv får jeg kun positive kommentarer, og jeg er veldig dårlig til å ta imot komplimenter, så det er nesten litt plagsomt :p puppene er jo enorme og det er vel det som egentlig påpekes oftes.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: H27
Blir stolt når noen nevner magen min, at de bryr seg at jeg er gravid. Synes selv gravid mager en noe det flotteste og jeg blir godt humør av det.
Hadde nok ikke likt så mye kommentarer om brystene mine. Godt jeg ikke hører noe om det.
Jeg ble litt paff da min mann fortalte meg om en kommentar fra sin gode venn; mannen min hadde spurt om ikke han hadde sett at magen min var blitt større (altså før graviditeten var offisiell). Det hadde han da ikke, men han hadde sett at brystene mine var blitt større, men hadde trudd at jeg brukte noe innlegg i bh'en for å få de større :confused::confused:
Ja ja, sånn kan det gå.

Jeg hadde nok blitt skikkelig forbanna hvis noen andre enn mannen min hadde tatt på brystene mine. :mad:
Men magen min kan de kjenne på, kanskje de til og med kjenner bevegelser

Fra mobil enhet

Toppen av frekkhet!

Kun fått høre at magen er liten.

Husk at graviditet er ikke en sykdom.. jeg gikk opp bare 6 kg når jeg var gravid... åh.. bli små lei.. :-p

Åhh hjelp!!! Haha! Og jeg fikk nettopp høre av ei jordmor at med tvillinger er det dobbelt så mange som vil "sjekke" deg og alltid studenter som skal lære... Æhh...!!

Haha ja den er spesiell!
Selv bryr jeg meg ikke så mye om hva folk gjør eller sier. De fleste er veldig facinert over en gravid kropp

Åhh hjelp!!! Haha! Og jeg fikk nettopp høre av ei jordmor at med tvillinger er det dobbelt så mange som vil "sjekke" deg og alltid studenter som skal lære... Æhh...!!
Hahaha, ja du får telle du også, så ser vi - du burde jo da ha dobbelt så mange som meg.. heheh..
:D

Det er så omteksomt av folk å minne en på at graviditet ikke er en sykdom :p

Det er så omteksomt av folk å minne en på at graviditet ikke er en sykdom :p
Eller de som mener at en fint burde kunne løpe maraton selv om en er gravid. Virker som at en bruker graviditeten som en unnskyldning for å sitte på sofaen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

"Herregud, sånn så jeg ut når jeg hadde termin!" - Sagt av ei jente når jeg var i uke 25.

Rart det der, før jeg blei gravid tenkte jeg aldri over at man måtte tenke seg om før man evt kommenterte mage o.l. Kan ikke huske at jeg har gjort det selv, men om jeg hadde gjort det hadde jeg garantert ikke ment noe vondt med det. Alltid syntes gravide mager er fascinderende. Men det er klart man må tenke på formuleringen. Så jeg vil tro mange/de fleste av de som sier "oj, så stor, og, så liten" osv ikke mener det stygt, men man burde jo legge til " SÅ FIN" hehe....

MEN med det sagt, nå som jeg er i situasjonen selv så tar jeg meg nesten nær av det meste, haha.. har hata det hele veien, noen mente at jeg ikke hadde noe mage når jeg selv visste godt at den hadde vokst, mens andre sa rett ut "du er stor/har stor mage". Synes ikke det er greit nei, man er jo like sårbar ovenfor kommentarer på kroppen sin som gravid, som ellers, om ikke mer! Jeg er i hvertfall det :O

Back
Topp