Hvilke klær

blessed

Betatt av forumet
Hvilke klær har dere til babyen den første tiden?
Tenker på klær til å ha i vogn, bilstol o.l?
Og hvor mye av hver str?

Jeg syns det er litt deilig at hun kommer i starten av september (krysser fingre for det). Så da er det enda ikke så kjempekaldt.

Her har jeg en del langarmede body, noen kjoler (komfortable for lille) og strømpebukse. Har holdt meg litt unna sokker ogsånt, siden mange skrev de bare faller av :P Har et par sånne myke stretch bukser fra h&m som jeg ikke helt kan navnet på, med ben - de kommer hun til å bruke mye av også. Over kjolene har hun sånn strikket jakke :)

Hun kommer til å ha dyne i vogn, og teppe i bilstolen - så tror ikke det blir for kaldt. Men ser selvfølgelig ann :)

Størrelsene er litt forskjellige - fra 0-3 mnd, 1-2 og slikt. Jeg har ikke masse til nyfødt da det vokser så raskt! Har en del fra 3 og oppover :)

Tror ikke jeg har glemt noe - men godt men en slik tråd, så man hjelper hverandre litt. (Føler jeg som er førstegangs da :P )

Har to som er født i november/desember, men tror ikke det blir så stor forskjell på klærne så lenge det ikke blir supervarmt. Man trenger jo ikke noe ytterplagg siden de ligger i vogna eller godt innpakket i bilstolen, så da har jeg tynne ulldresser/fleecedresser og sånne plagg til turene utforbi huset

Jeg har mye tynne/stretch bukser med ben og uten ben, langermete bodyer og to jakker/gensere tror jeg, og noen heldresse og pysjer! Satser på at det ikke blir altfor kaldt eller altfor varmt:) men har arvet mye klær, så har nok altfor mange bodyer ;)

Jeg har mest langermede bodyer, bomullsstrømpebukser og sparkebukser. Noen kjoler, de fleste enten langermede eller beregnet på å ha body under. Så har jeg kjøpt noen få kortermede bodyer og et par sommerkjoler, bare i tilfelle høsten blir fin. :) Har en "bamsedresss" og et par hjemmestrikkede ullsett om det skulle være kaldt ute.

Bør kanskje begynne å ta litt stilling til dette her.... #erjosååålengetilfødsel:rolleyes: #edit:nei,deterjoikkedet(les:7uker)o_O

Sist gang sa "alle" at jeg ikke måtte finne på å kjøpe noe i str 50, så da hadde jeg masse i str 56 og 62. Lillemann var 51 cm lang, men svømte i str 56, så her måtte vi ut på shopping en av de første dagene ...

Jeg har noe klær fra sist, men må kjøpe det meste nytt da jeg har vært litt for snill på gi-bort-fronten til søster og venner ... Nå har jeg kjøpt 5 omslagsbodyer i str 50, 4 bukser i str 50 og en del små sokker (slipper kanskje strømpebukser den første tiden?)
Har også en del i str 56; 10-15 bodyer og bukser, og en del strømpebukser. 62 har jeg veldig lite av, da det var en str vi nesten hoppet over sist. Gikk fra 56 til 68, sånn omtrent.

I tillegg har jeg kjøpt inn del del babytepper (nydelig, myke fra aiden & anais), bommulsluer, klorevotter og en par heldresser. Erfaringsmessig så går det mest i body og bukse/strømpis den første tiden, så har lite av overalls.

Selv om ingen ting er organsiert, og jeg føler jeg har minimalt med oversikt, så har jeg veldig lite igjen på innkjøpslisten. Skal bestille et babynest, også må jeg ha en del apoteksvarer + ammebh-er til meg selv. Smokker, flasker og nan skal jeg også ha klart, sånn i tilfelle ...

Vi har fått maasse klær i strl.50 og opptil 1årsalderen som passer både vinter og sommer så vi har masse å velge mellom :D

Sist gang sa "alle" at jeg ikke måtte finne på å kjøpe noe i str 50, så da hadde jeg masse i str 56 og 62. Lillemann var 51 cm lang, men svømte i str 56, så her måtte vi ut på shopping en av de første dagene ...

Jeg har noe klær fra sist, men må kjøpe det meste nytt da jeg har vært litt for snill på gi-bort-fronten til søster og venner ... Nå har jeg kjøpt 5 omslagsbodyer i str 50, 4 bukser i str 50 og en del små sokker (slipper kanskje strømpebukser den første tiden?)
Har også en del i str 56; 10-15 bodyer og bukser, og en del strømpebukser. 62 har jeg veldig lite av, da det var en str vi nesten hoppet over sist. Gikk fra 56 til 68, sånn omtrent.

I tillegg har jeg kjøpt inn del del babytepper (nydelig, myke fra aiden & anais), bommulsluer, klorevotter og en par heldresser. Erfaringsmessig så går det mest i body og bukse/strømpis den første tiden, så har lite av overalls.

Selv om ingen ting er organsiert, og jeg føler jeg har minimalt med oversikt, så har jeg veldig lite igjen på innkjøpslisten. Skal bestille et babynest, også må jeg ha en del apoteksvarer + ammebh-er til meg selv. Smokker, flasker og nan skal jeg også ha klart, sånn i tilfelle ...

Samme her! Måtte kjøpe klær i str 50 når vi kom hjem! "Bortkastet!" det sier folk til meg nå også, gjerne de som ikke har barn selv ;) str 62 får man en hel haug av i gave, det er det de fleste kjøper i fødselsgave :)

Jeg har to bodyer og en bukse i str 50. I 56 har jeg en del mer. 7-8bodyer, 8 bukser ettersom jeg har arvet en del, en del strømpebukser og sokker.
Har også kjøpt en bomullsdress som jeg tenker vi kan bruke uttapå klærene når vi skal noen plass.
Har også noen strikkasett.

Har fått litt i 62 og har sagt til folk at jeg ønsker klær i 62 og større.

Har sikkert kjøpt alt for mye:D
Har 7 bodyer, 6 bomullsbukser med fot, 2 dongeribukser, 5 nattdrakter og noen jakker/gensere i str 50. 2 heldresser. Har masse i str 56, sikkert 12 bodyer, 8 bukser, flere hjemmelagde strikksett med jakke og bukse, 4 par strømpebukser, masse små søte sokker, og 8 nattdrakter:P
Sikkert mer, har fått litt arvetøy også, holder på å vaske alt opp. Så har jeg kjøpt inn litt i str 62.

Til å ha i vogn og bilstol har jeg strikkaklær <3 vi bor i nordnorge å det bruker å være frost allerede i september :p til hverdag har jeg ca 10 skift i str 50 men kjenner jeg meg selv rett blir lillegutt å bare bruke body og strømpebukse hjemme :) er jo så behagelig :)

Har fått en god del brukte klær i str.62-74, og mamma har kjøpt det meste vi trenger i str.56. Og så har jeg selv kjøpt en del ullklær - body+bukser og dresser selv i str.56. Og fått noen nydelige hjemmestrikka sett, kjoler, bukser, jakker og sokker i babyull :Heartpink Har bare et par bodyer i str.50, siden både jeg og kjæresten min er høye tror vi at vi kommer til å få ei lang jente. Men skulle hun bli lita og måtte ha str.50, får mamma løpe på butikken å kjøpe det etter fødselen :p Ellers har vi kjøpt en deilig bilstolpose så hun slipper å ha så mye klær på seg når vi skal ut å kjøre :) Og så blir det lammeskinn, dyne og teppe i vogna :)

Her e d ullklær til bilstol og vogn, bor i nord...så d trengs nok, brukte d på storesøster fra ho va nyfødt i juni...
Voksiposen ska i vogna fra starten av ;)
Ellers trur æ vi har to bodyer, bukser og nattdrakter i 50, på storesøster hadde ho vel på den ene bukse en gang og nattdrakt en gang før d va for smått...og den her gangen blir d nok en større baby om h*n ikke kommer fortidlig... storesøster lå vel akkuart på gjennomsnittet, mens den her ligg over...
Ellers har vi litt mer I 56 og noe i 62, men foreløpig e d kun nøytrale klær sia vi ikke vet om d blir gutt eller jente...
En ting e sikkert den her gangen kommer d ikke gensera i kommoden, likte overhode ikke å bruke d, blir kun brukt bodya :) Og da helst omslagsbodya ;)

Back
Topp