Hvilke klær pakker dere i sykehusbaggen til lille?

Har dere babyklærne i en egen bag eller i fødebagen? Min begynner å bli veldig full nemlig. :p

Tenkte jeg kanskje skulle bruke stelleveska til lille, men kommer litt an på hvor mye jeg pakker med... Har ikke begynt å pakke ned enda, men inni hode holder bagen på å bli ganske full :p

Jeg tar med 4 skift. Synes ikke klærne til sykehuset var noe fine sist gang. Kan heller tenke at de er der hvis det trengs! :)
Jeg leser mange skriver de skal hjem samme dag/dagen etter, så derfor pakker de ikke så mye. Jeg skal også hjem så fort det lar seg gjøre, men tar forbehold av at man vet aldri hva som skjer ved fødsel. Det kan hende man ikke kan reise hjem samme dag pga komplikasjoner med mor eller barn ved fødsel. Man vet jo aldri, så bedre å pakke for flere dager og ta det med hjem igjen :)

Jeg har med en pysj, 4 bodyer (2 i hver str), 3 bukser, 1 sparkedress i ull, sokker, luer og hentesett. Skal også ta med et strikket helseteppe, må bare få vaska det opp først. Samboer kommer garantert til å dra hjemom i løpet av tiden vi ligger der, så han får ta med ting dersom vi har bomma på klesstørrelser osv.

Har dere babyklærne i en egen bag eller i fødebagen? Min begynner å bli veldig full nemlig. :p
Har lagt det i min egen bag nå i første omgang, men tenker nok jeg har det over i stellebaggen :p har ikke begynt på mitt eget enda så blir nok ganske fullt før fødsel setter igang om jeg skal ha alt i samme bag!

Og sånn ang å heller ta med for mye enn for lite, jeg syns jeg har lagt frem endel allerede, og trengs det mere skal nok pappan fint klare å ta med flere skift hjemmefra etterhvert :)

Pakker også et par gulpekluter og flanellstepper. Elsker å pakke den nyfødte godt inn i flanellsteppe, de er små, tynne og roer babyen godt ned når de er tett innpakket uten å bli for varm. :)
Det eg føder har dei store flanelltepper som og kan brukes til gulpekluter :)

Tenkte jeg kanskje skulle bruke stelleveska til lille, men kommer litt an på hvor mye jeg pakker med... Har ikke begynt å pakke ned enda, men inni hode holder bagen på å bli ganske full :p
Eg pakka til babyen i stelleveska og ei egen bagg til meg :) putta teppe og undertøy til mannen og i stelleveska tilfelle han trenger ein dusj når vi er der :) akuratt pakka alt og er nå helt klar til og reise inn vis det skjer noe :)

Har lagt det i min egen bag nå i første omgang, men tenker nok jeg har det over i stellebaggen :p har ikke begynt på mitt eget enda så blir nok ganske fullt før fødsel setter igang om jeg skal ha alt i samme bag!

Og sånn ang å heller ta med for mye enn for lite, jeg syns jeg har lagt frem endel allerede, og trengs det mere skal nok pappan fint klare å ta med flere skift hjemmefra etterhvert :)
Jeg bytta til en litt større bag (les håndbagasjekoffert) :p Da fikk jeg lagt alt til babyen i lokket og mitt i hovedrommet. :) Har 3 skift i str 50, et i 56, hjemreiseklær og hentesett + to flanellstepper og 8 bleier. Ei innelue, klorevotter og sokker. Tar lite plass de knøttsmå klærne. ❤️

Dersom han er stor og må ha 56, eller at vi må bli inne lengre kan bare pappan kjøre hjem å hente mer. Vi bor bare 10-15min fra sykehuset. :)

Det eg føder har dei store flanelltepper som og kan brukes til gulpekluter :)
Ja, de teppene jeg har er vel 70x70, bruker de som innpakningstepper og gulpekluter om hverandre. :) Tar med hjemmefra for de er mye mykere. ;)

For dere som skal til kalnes så har de nesten ikke klær, best å ha med selv. De sa at de hadde mer når de var i Fredrikstad, men nå hadde de lite. Jeg hadde 3 skift men lillegutt var ille kvalm og gulpa mye første døgnet pga fostervann i magen så hadde med altfor lite! Har nå fått ordnet 6 skift til. Men vi er her på fjerde dagen da :/

Jeg bytta til en litt større bag (les håndbagasjekoffert) :p Da fikk jeg lagt alt til babyen i lokket og mitt i hovedrommet. :) Har 3 skift i str 50, et i 56, hjemreiseklær og hentesett + to flanellstepper og 8 bleier. Ei innelue, klorevotter og sokker. Tar lite plass de knøttsmå klærne. ❤️

Dersom han er stor og må ha 56, eller at vi må bli inne lengre kan bare pappan kjøre hjem å hente mer. Vi bor bare 10-15min fra sykehuset. :)

Hvor har du kjøpt flanelltepper og klorevotter? :)

Hvor har du kjøpt flanelltepper og klorevotter? :)
Klorevotter fås på de fleste klesbutikker. Har noen fra Kapphal og noen fra Lindex.

Flanellsteppene kjøpte jeg på Kreta. :P Men vet Babycare selger slike.

Her også, men de var kun hvite da:
http://babble.no/produkt/utstyr-til.../flanellskluter-70x70-3pk-fra-home-sweet-home

Princess har også, men de er litt mindre så vet ikke om man får pakka babyen inn i de.
https://www.princessbutikken.no/display.aspx?menuid=55&prodid=2145&isUrlRewritten=true&mobil=ja

Klorevotter fås på de fleste klesbutikker. Har noen fra Kapphal og noen fra Lindex.

Flanellsteppene kjøpte jeg på Kreta. :p Men vet Babycare selger slike.

Her også, men de var kun hvite da:
http://babble.no/produkt/utstyr-til.../flanellskluter-70x70-3pk-fra-home-sweet-home

Princess har også, men de er litt mindre så vet ikke om man får pakka babyen inn i de.
https://www.princessbutikken.no/display.aspx?menuid=55&prodid=2145&isUrlRewritten=true&mobil=ja
Har lett og lett etter klorevotter, men enten så finner jeg bare i svart farge eller i ull/fleece. Har sett de har noen enkle hvite på hm, men synes de er så store og ikke noe fine :( ikke funnet noen på kappahl eller lindex her :(

Har lett og lett etter klorevotter, men enten så finner jeg bare i svart farge eller i ull/fleece. Har sett de har noen enkle hvite på hm, men synes de er så store og ikke noe fine :( ikke funnet noen på kappahl eller lindex her :(
De jeg har er plain hvite, ikke noe fine men de gjør jobben sin. Har arvet noen fra H&M så de har iallfall hatt det. Prøv på Barnas Hus :)

Har dere noen tips til dress for baby å reise hjem i fra sykehuset? Har sett gjennom hva vi har arvet nå og selvom det er et par i str 56, så ser de altfor bigge ut. Tenkte sjekke litt på nett nå. Topp om dere har tips :-)

For dere som skal til kalnes så har de nesten ikke klær, best å ha med selv. De sa at de hadde mer når de var i Fredrikstad, men nå hadde de lite. Jeg hadde 3 skift men lillegutt var ille kvalm og gulpa mye første døgnet pga fostervann i magen så hadde med altfor lite! Har nå fått ordnet 6 skift til. Men vi er her på fjerde dagen da :/

Takk for info. :-) Da må jeg pakke ned mer, siden jeg skal til Kalnes. :-)

Har dere noen tips til dress for baby å reise hjem i fra sykehuset? Har sett gjennom hva vi har arvet nå og selvom det er et par i str 56, så ser de altfor bigge ut. Tenkte sjekke litt på nett nå. Topp om dere har tips :-)
Dersom du ikke har noe strikkaklær ville jeg gått for en ulldress. Både Joha, Name IT og Janus har endel ulldresser i ulike tykkelser. Man skal jo ikke ha for tykke klær i bilstolen, så da er det bedre med litt tynn dress og så pledd og dyne over dersom det er kaldt. ;)

Kommer til å ha med et par/ tre pysjer, tre/fire bodyer og tynne myke bukser, noen par sokker og et lite mykt teppe jeg hadde til storesøster med spøkelser på :-)
Også får jeg et fint strikka sett av mamma som jeg skal ha på henne på vei hjem og en myk fleecedress hu kan ha i bilen :-)

Dersom du ikke har noe strikkaklær ville jeg gått for en ulldress. Både Joha, Name IT og Janus har endel ulldresser i ulike tykkelser. Man skal jo ikke ha for tykke klær i bilstolen, så da er det bedre med litt tynn dress og så pledd og dyne over dersom det er kaldt. ;)
Høres bra ut :-)

Vi har fått flere strikkaklær som "hentesett", de ser enorme ut!
Har derfor strikket et lite selv. Har ikke fått målt jakka ennå, men håper den ikke er altfor stor (traff med buksa)

de har på nettet angelicas butikk

Back
Topp