Hvilke klær pakker dere i sykehusbaggen til lille?

Et antrekk til hjemreise, pluss får hentesett i ull når min mormor besøker oss på sykehuset:) Tar med et par luer da!
Ahus har enkle klær til babyen, og har ønske om å ikke bli der mer enn en dag eller to, så trenger ikke all verdens;)

Jeg tok i litt sånn mtp mengde da jeg måtte sende mannen hjem etter mer klær sist. Det er jo etter eget ønske, for egentlig trenger de jo bare det man får utdelt på sykehuset.

Jeg har tatt med fem bodyer, fem bukser, sokker, et par luer, hentesett (bestående av lue, jakke og sokker), hjemmestrikket pledd, tre gulpekluter, et par smokker (Som ganske sikkert ikke blir brukt på sykehuset), og tre bleier (Som vi overhode ikke trenger, men det var rart å pakke ei stelleveske uten ;D).

Så har jeg hatt med storesøsteren hans i butikken og kjøpt en nydelig blå kanin som hun selv skal få ta med når hun besøker lillebror for første gang <3

Det kommer an på hvor lenge du tenker å ligge inne det. ;)

Sist ble vi 5 dager og da var et sett for hver dag greit, hun gulpa endel så klærne ble skifta daglig. Men brukte kun body, sokker og pledd inne på sykehuset. ;)

Denne gangen planlegger vi å reise hjem dagen derpå så pakker en body og bukse i 50 og et sett i 56, hjemreiseklær, hentesett, to luer og ullsokker. Vil at de skal sette på vår egen lue når han kommer ut, og siden den blir skitten så må vi ha ei ekstra til hjemreise. :)

Det er vel vanlig å ligge i tre dager, og er innstilt på det siden det er første... Om man kjenner at det er greit reiser vi kanskje hjem tidligere... Hadde først tenkt å bare bruke sykehusklær slik at vi slipper å komme hjem med masse skittenklær... Men nå som jeg har vasket og hatt på plass i Stellekommoden klør det i fingrene etter å ha på han de fine små plaggene :p

Har hentesett i ull (bukse, jakke, sokker, lue og votter) og tenker å ta med en body, strømpebukse og en skjorte for å ha under. Og ullpledd over i bilen. Pakker sikkert ned et par bodyer og kanskje en bukse eller to også... Sokker og en lue :)

Har ikke pakket enda, men det blir vel som dette ca; to sett i str 50, ett sett i str 56, heldrakt/pysj, sokker, lue til innebruk, et teppe. Til hjemreisen pakker jeg en ulldress, lue, votter og ullsokker.

Tar også med bæresjal.

Jeg tok med klorevotter, lue,hentesett og et ombytt hvis jeg finner det for godt å bruke det på sykehuset:-)

Jeg har pakket ned 2-3 sett til lille, både ull og bomull. Har strikket litt selv også, som kan fungere som hentesett dersom svigermor ikke finner hentesettet mannen brukte for 33 år siden.
Har også med teppe og klorevotter. Kanskje litt mye, men bagen er ikke stappet ennå :P

Tar med klær til hjem reisen og ett par bodyer og strømpebukser. Håper og reise for heim så eg ikkje trenger mer :p sykhuset har klær. Men sysnt det er kos med egne.

Takk for en utrolig hjelpsom og nyttig tråd. ☺ Nå har jeg pakket opp og ned av kofferten flere ganger, grunnet enten så har jeg pakket for lite eller for mye. ;)

Så her var det mange gode tips. ☺

Av erfaring så har mine babyer omtrent drukna i klærne som er på sykehuset, så her kommer jeg til å ta med meg body til hver dag, i alle fall. Sist gang måtte jeg være en dag ekstra på sykehuset pga en stor blødning, så kommer sikkert til å pakke med litt ekstra uansett, siden en ikke vet hvordan det blir. I tillegg gulpa frøkena ut alle klærne sine, måtte lete i skitneklærna etter noe å reise hjem i som ikke var alt for tilgrisa!! Hehe. Men på sykehuset blir det bare body og ullsokker, så det er mest bodyer som blir tatt med.

Tenkte egentlig jeg skulle låne klær når vi er på sykehuset, så jeg slipper å ha med så innmari mye. Men hvordan er de baby klærne de har på Ullevål, er det behagelige og myke, eller stive og utslitte?
Kun det beste er jo bra nok for denne prinsessa ;)

Pakker også et par gulpekluter og flanellstepper. Elsker å pakke den nyfødte godt inn i flanellsteppe, de er små, tynne og roer babyen godt ned når de er tett innpakket uten å bli for varm. :)

Pakker 3 skift og hentesett :) Måtte bli lengre på sykehuset sist og gikk tom for klær. Syns det er så koselig å bruke egene klær enn sykehusklærene.

Tenkte egentlig jeg skulle låne klær når vi er på sykehuset, så jeg slipper å ha med så innmari mye. Men hvordan er de baby klærne de har på Ullevål, er det behagelige og myke, eller stive og utslitte?
Kun det beste er jo bra nok for denne prinsessa ;)
Kan ikkje huske at dei hadde klær på Ullevål anna enn den første bodyen og lua dei satte på rett etter fødselen... I alle fall ikkje på hotellet! :) Men vi hadde med klær sjølve, så trengte ikkje spørre etter klær heller..

Kan ikkje huske at dei hadde klær på Ullevål anna enn den første bodyen og lua dei satte på rett etter fødselen... I alle fall ikkje på hotellet! :) Men vi hadde med klær sjølve, så trengte ikkje spørre etter klær heller..

Ah... Ja da tar vi med så er vi sikre på at hun har :)

Jeg har pakket to bodyer, en strømpebukse og en bukse med føtter. Samt et par sokker og en kjole. Har planer om å klare å få med meg ei lue også :) utenom det har jeg pakka smokk, pledd og et par bleier i str 1 og 2.

Jeg har pakka ned noen bodyer i 50, noen i 56 og litt sånn sokker, bukser, strømpebukser pluss da hentesett. Må se over igjen litt nærmere men har liksom bare lagt nedi det jeg liker best :p

Har dere babyklærne i en egen bag eller i fødebagen? Min begynner å bli veldig full nemlig. :p

Back
Topp