Hvilke kameler svelger du??

Svelger nok flest kameler som kone her. Men så er det jo også kone jeg er mesteparten av dagen ;)

Litt som datter og svigerdatter, men det er små og sjeldne kameler. Glir fort ned med litt sukker :rolleyes:

Svelger nok en del som både samboer, datter, svigerdatter, søster, arbeidstaker (både mot arbeidsgiver og barna), som venninne og som barnebarn (spesielt!) med jevne mellomrom.. Men det gjør vi vel alle?

Definitivt som datter.

Svelger nok noen kameler som svigerdatter. Veldig, veldig, veldig mange som svigerinne.

Vet ikke om jeg svelger noe særlig kameler...ikke som jeg tenker over hvertfall. Tar heller opp kampen - men føler ikke jeg kjemper så mye for å få gjort slik jeg vil uansett :p Kanskje mange svelger mange kameler pga meg :rolleyes:

Som datter og søster svelger jeg nok flest. Orker ikke å ta de kampene. Svelger nok noen som mor og samboer også, men der tar jeg flere kamper, hvertfall de som betyr noe

Antakelig svelger jeg flest som svigerdatter. Vi ses bare ett par ganger i året da hun bor på andre kanten av landet, så det koster meg lite å svelge de kamelene som omhandler velmenende, men totalt utdaterte råd :-p

Hva betyr egentlig å svelge kameler?

Kan svare for hva jeg tenker om det.

Å gjøre noe du kanskje ikke liker, for et felles mål. Som å holde ut et menneske som irriterer deg, for resten av vennegjengen ikke har samme holdning som deg.

Eksempel;
Du har akkurat møt kjæresten til din bestevenninne. Du synes han er uhøflig og kjedelig.
Du synes at det er ekkelt å være i samme rom som han.

Samtidig ser du kanskje hvor glad bestevenninnen din er i han og at han er veldig snill med henne.
Da kan det være nødvendig for deg å svelge noen kameler og godta han fordi at han er riktig person for bestevenninnen din. Da gjør du noe du synes er vanskelig for å oppnå et annet mål.

Var det lettere å forstå dette rare bildet i ord da?

Kan svare for hva jeg tenker om det.

Å gjøre noe du kanskje ikke liker, for et felles mål. Som å holde ut et menneske som irriterer deg, for resten av vennegjengen ikke har samme holdning som deg.

Eksempel;
Du har akkurat møt kjæresten til din bestevenninne. Du synes han er uhøflig og kjedelig.
Du synes at det er ekkelt å være i samme rom som han.

Samtidig ser du kanskje hvor glad bestevenninnen din er i han og at han er veldig snill med henne.
Da kan det være nødvendig for deg å svelge noen kameler og godta han fordi at han er riktig person for bestevenninnen din. Da gjør du noe du synes er vanskelig for å oppnå et annet mål.

Var det lettere å forstå dette rare bildet i ord da?
Takk.
Da svelger jeg flest kameler som kollega! :D

Jeg smugspiser mamma-kameler for å la store-jenta bli selvstendig. (Hun trenger ikke vite hva jeg mener om den rosa genseren...)

Back
Topp