Hvilke julekaker....

tingeling1

Forumet er livet
...baker du?

Vi skal være borte hele jula, så jeg baker ikke så mye. Har til nå bakt kolakaker, sjokoladesmåbrød og serinakaker. Skal også lage risboller tror jeg, pluss karameller og noe annet julegodteri.

Hvor langt har du kommet i bakingen?

for meg er gjærbaksten like viktig.

har bakt 50 aniskringler i dag og funnet frem alt til coockies..

så blir det julemanna, pepperkaker og sikkert kransekakestenger dyppet i sjokolade.

Hva er sjokoladesmåbrød?? Det hørtes ut som noe jeg må lage [8D]

ORIGINAL: Lene1986

De er veldig gode!!! Er sånne pinner liksom.... Lages av smør, sukker, sirup, bakepulver, vaniljesukker, mel og kakao [:)]

ORIGINAL: tingeling1

De er veldig gode!!! Er sånne pinner liksom.... Lages av smør, sukker, sirup, bakepulver, vaniljesukker, mel og kakao [:)]
Oppskrift takk [:D]

Har laget litt godteri, julemann deigen står i kjøleskapet. Så blir det nok litt boller, sirupsnipper og mannen skal lage pepperkakehus med gutta når han kommer hjem [:)] ellers blir det nok ikke så mye tror jeg, skal jo spises også [8D]

Skal se om jeg husker den utenat....'

150 g smør (meierismør blir best)
3/4 dl sukker
2 ss sirup
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
3 dl mel
2 ss kakao

Visp smør og sukker og sirup. Bland alt det tørre i en bolle, og tilsett i smørblandingen. Del deigen i to, trill til to pølser. Trykk dem litt flate på platen. Stekes på 175 grader i ca 15 minutter. Skjæres opp i sånne pinner mens de ennå er myke.

Jeg pleier å doble oppskriften, slik at det blir 4 pølser.

3/4 dl sukker
2 ss sirup
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
3 dl mel
2 ss kakao

Visp smør og sukker og sirup. Bland alt det tørre i en bolle, og tilsett i smørblandingen. Del deigen i to, trill til to pølser. Trykk dem litt flate på platen. Stekes på 175 grader i ca 15 minutter. Skjæres opp i sånne pinner mens de ennå er myke.

SKAL bakes i morgen eller fredag!! [:D] Smøret har du romtemperert sant?

3/4 dl sukker
2 ss sirup
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
3 dl mel
2 ss kakao

SKAL bakes i morgen eller fredag!! [:D] Smøret har du romtemperert sant?

Jepp [:)] Fortell hvordan det går da [:)]

Åja du skal få referat [:D]

Baker ikke noe annet enn brød og rundstykker! [;)]

Kjøper en boks pepperkakedeig bare for kosens skyld! [;)]

Vannkringler har jeg kjøpt av ei gammel dame[8D]

Vi baker ikke julekaker.

Men mamma gjør, så vi har til julaften [:)]
Og så er hjelper vi henne litt, bakte kakemenn i helgen og skal bake pepperkaker. Gøy for M [:)]

Det er noen få ting jeg må ha.

Horn til frokostene![:)]
Suksesskake-muffins
Kakemenn(mannen mest..)
Pepperkaker lager jeg med Anna for kosen sin del.

så håper jeg å få laga kransekakestenger dyppa i sjokolde og sarah bernards sammen med søstra mi. Nam, nam, nam..

I år blir det et minimum. Like godt med sjokolade og chips liksom...[8D] Og det kjøper jeg på butikken, enkelt og greit..[:D]

jeg kjøper julekaker, hvis jeg får lyst på noen,er ikke glad i småkaker generelt.. er jo mange bakerier som lager skikkelig hjemmelagde saker..

svigermor lager sandkaker som er veldig gode,men jeg blir kvalm etter 2 stk. Liker de pepperkakene som er bakt med ekte smør.minner meg om da jeg var liten.Vi hadde aldri masse småkaker hos meg.men husker moren til venninnen min lagde veldig gode pepperkaker og sånne pinner som vi pleide og være og snikspise på i kjelleren[;)]

pleier å kjøpe ikea sin pepperkake deig da, jeg synes ikke den er så god som folk skal ha det til.men ungene koser seg.

Men en ting måtte mamma alltid bake da jeg var liten : Delfia kake! Kunne spise og spise. idag har jeg liksom ikke helt den store sansen for det enda,men spiser det hos svigermor [;)]

jeg foretrekker ekte kake,og det får jeg hos svigermor i romjula,så jeg klarer meg ellers[8D]

ungene har forresten fått en boks med sandkaker og en boks med kakemenn av svigermor. så greit så da slipper jeg ha dårlig samvittighet for og ikke bake 7 slag[:D]

Back
Topp