Hvilke jobber kan man få uten utdannelse?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
Sentralbord, resepsjon og kontormedarbeider har jeg jobbet som før uten relevant utdanning. Kommer du først innafor et sted finnes det muligheter for å jobbe seg litt oppover også.

Det kunne jeg godt tenkt meg. Har prøvd å søke på et par utlyste stillinger, og har da fått svar tilbake at de har hatt over 300 søknader osv! :o virker som det er mange som har lyst på de jobbene :p

Nettopp derfor håper jeg folk har vett nok til å ikke søke dersom de faktisk ikke er egnet.

Dette gjelder ikke bare barnehage men i aller høyeste grad skolene også... Folk kommer inn der fordi det er mye sykdom og de trenger lønn, mange udugelige mennesker desverre og fryktelig dumt for barna når en arena de bruker til læring, lek og moro blir til en oppsamlingsplass for nav... :(

Det kunne jeg godt tenkt meg. Har prøvd å søke på et par utlyste stillinger, og har da fått svar tilbake at de har hatt over 300 søknader osv! :eek: virker som det er mange som har lyst på de jobbene :p

Oj, såpass. Ja arbeidsmarkedet har blitt tøffere de siste årene. Bruk alt du har av kontakter, sett på Facebook at du er ute etter jobb, nevn det hver gang du er i prat med noen. Veldig mange stillinger blir aldri utlyst, og blir bare besatt av noen som en hadde hørt om, kjenner til osv... Send også åpne søknader til steder du kunne tenke deg å jobbe.

Du kan også prøve deg via vikarbyrå på denne typen jobber. Der kan du få erfaring og kontakter som kan hjelpe deg videre.

Jeg har jobbet som frilanser i mange år og alle jobber/oppdrag jeg har fått fikk jeg via bekjente eller oppsøkende interesse.

Ønsker deg ihvertfall masse lykke til :signs003

Dette gjelder ikke bare barnehage men i aller høyeste grad skolene også... Folk kommer inn der fordi det er mye sykdom og de trenger lønn, mange udugelige mennesker desverre og fryktelig dumt for barna når en arena de bruker til læring, lek og moro blir til en oppsamlingsplass for nav... :(
Absolutt. Synes ikke ufaglærte har noen ting i skolen å gjøre. Ofte blir de brukt som assistenter på enkeltbarn som trenger noe ekstra. Altså da trengs det en spesialpedagog (ved feks diagnose) eller spesiallærer (ved feks lærevansker) etter min mening. Men det er jo ikke de ufaglærte sin skyld da, men politikerne. Finland er mye bedre på skolepolitikk.

Det er alltid en prøvetid med mulighet for oppsigelse hvis personen er udugelig. Problemet er vel da udugelige ledere som ikke kaster slike folk på dør/

Husker ikke helt hva som skjedde videre, men han forsvant jo etterhvert. Det var en midlertidig greie.

Enig mrs lutz.
Vi har ikke bruk for folk som kommer til oss bare for å få lønn. Vi trenger folk som er interessert i å jobbe med barn med både kropp og sinn.

Og vi tar ikke inn hva som helst altså ;-)

Jepp!
Dessverre er det kommunen som plasserer folk uten å vite hvilke mennesker de har med å gjøre. Jeg har fått vikariat fire år på rad nesten og aldri vært inn til intervju eller noe. Heldigvis er jeg en av de som duger i barnehage. :P

Det gjør de ikke her hvertfall. Blir bare tøffere og tøffere å få jobb i bhg uten utdanning

Ikke her. Her er det manko på folk med utdanning. Er derfor jeg har vært så heldig å få jobbe i barnehagen i nærområdet.

Absolutt. Synes ikke ufaglærte har noen ting i skolen å gjøre. Ofte blir de brukt som assistenter på enkeltbarn som trenger noe ekstra. Altså da trengs det en spesialpedagog (ved feks diagnose) eller spesiallærer (ved feks lærevansker) etter min mening. Men det er jo ikke de ufaglærte sin skyld da, men politikerne. Finland er mye bedre på skolepolitikk.

Barn med diagnoser eller andre vansker har ofte assistenter de timene de ikke har krav på spesialpedagog ja... Ofte flinke og gode assistenter, gjerne med fagbrev som barne og ungdomsarbeider. Desverre er det som vikar for disse og ofte også som lærervikar det blir satt inn ubrukelige folk... Ofte for å se om de passer inn der ettersom nav prøver å kartlegge en "karrierevei". Helt uforståelig at våre barn blir brukt som prøvekaniner av nav. Ille i barnehagene også, jeg flyttet min datter fordi personalet en dag hadde 1(!) norsk dame på jobb, de 4 andre kunne minimalt av det norske språk, hvordan skal det da gå med læringen til barna? Hvordan skal de da lære å utrykke seg riktig...

Du bor på en stor plass da? Her tror jeg det er rundt 5 søkere. :P
Sikkert forskjell på hvor i landet det er også :) sikkert mer press på småplasser i nærheten av storbyene også.

Lykke til neledam, jeg er sikker på det ordner seg med jobb for deg :)

Back
Topp