ORIGINAL: mitzi86
Dere som ikke liker pitbuller og amstaffer, hvorfor ikke?? kan dere begrunne det?? har amstaff selv og de er kjempe flotte hunder. Syns det er synd at disse rasene er blitt ulovlige fordi noen inkompetente folk har bestemt det.. det er jo eierne som gjør en hund til det den er. så fordi noen idioter har brukt pitbuller og amstaffer til kamphunder utrydder vi hele rasen i Norge, hva blir den neste rasen Norge gjør ulovlig bare fordi noen få mennesker bruker de som kamphund..??
Takk, endelig noen som lurte på det samme[;)]
Jeg er selv eier av 2 amstaffer. De har begge MEGET gode stamtavler, og de har ett lynne man lenge skal lete etter. Amstaffen har ett ufortjent rykte. Jeg vil ikke med dette benekte at amstaffen ikke er farlig, for det er den, på lik linje med andre hunder som blir behandlet dårlig og har eiere som ikke bryr seg i det hele tatt. Men en amstaff kan være så mye annet. Våre 2 er fantastiske hunder. Hannhunden vår er svak for blondiner, fryktelig kosete av seg, bedagelig, litt lat, men elsker å leke med bildekk og tau. Mens tispa vår er ikke akkurat den mest intelligente hunden du finner, men hun er fantastisk på andre måter. Da vår sønn var baby, ga hun alltid beskjed om når han gråt hvis han sov ute, hun sa alltid god natt og måtte hele tiden forsikre seg om at det gikk bra[:)] Som regel er det eierne og displinen det går på, og hvem som helst ville reagert om de ble behandlet på en forferdelig måte.
Dessverre er det faktisk snakk om Staffordshire Bull Terrier også skal bli ulovlige[&:] De som er såkalte nannydogs...
Men når jeg så skal svare på det dette gjaldt[;)]
Schaefer - rasen er dessverre blitt så utvasket idag. Du finner omtrent ikke en som holder standarden. I tillegg til at det kan være mye aggresjon i dem.
Chihuahua - er så redd for å tråkke på dem jeg[8|]
Mastiff - pga de sikler så forbasket mye. Hadde det ikke vært for det så skulle jeg gjerne hatt en.
Mynde - synes de er rett og slett stygge.
Pudler - samme som med mynden.
Jeg syntes før at Bullterrier'n var skikkelig dritstygg. De var helt til jeg møtte Alfred. En omplasseringshund. Det tok meg nøyaktig 14 min før jeg fullstendig falt for han. Og siden har jeg hatt mange fine besøk av han...skikkelig god, sjarmerende og alldeles nydelig.
Så som regel så trenger jeg jo bare å møte en hund og jeg kan glatt skifte mening[;)]