Hvilke hunderase liker du IKKE?

kan styre min begeistring for Pitbull og Amstaff. Er heller ikke superglad i grå elghund og sjæfer.
Alle fire er jo rimelig strie raser, den første ble opprinnelig ikke avlet som "menneskevenn" heller. Og amstaffer er det vanskelig å skille genetisk fra pitbull + at det har blitt avlet for mye av useriøse aktører, noe som fører til at en del negative trekk ved hunderasene blir.

ORIGINAL: catriona

ORIGINAL: BlessItBe

Liker ikke Pitbull/Bulldog/Amstaff osv.

Liker heller ikke Rottweilere grunnet dårlige erfaringer.
Liker ikke Settere, forferdelig slitsomme hunder! [:'(]

Liker generelt ikke store hunder (over 20 kg)
-  vil ha muligheten til å ta de med mest mulig steder og ha plass i sofaen selvom bikkja ligger der.

og heller ikke altfor små hunder (under 10 kg)
-  mange ser nesten ikke ut som hunder en gang, og jeg vil ha en ordentlig turkamerat som orker lange turer. [:)]

Ikke alle settere [;)]

Jeg har vokst opp med 8 settere og møtt på mange i løpet av livet.
Alle de har hvertfall vært utrolig slitsomme.

Heldig du da [;)]

Hehe, er nok det [;)] Men han er en helt spesiell hund. Mer som et menneske :)
Ute hele dagene (nei, ikke dyreplageri) :P Skikkelig kosehund, men også kjempe god på jakt :) Men når jeg tenker meg om er onkel sin gordonsetter veldig slitsom [:-]
Men vi har en engelsksetter da :)

Shæfer,fordi jeg hadde en skummel opplevelse med en da jeg var liten[:o]
Også liker jeg ikke rottweilere..
Når det er sagt så VET jeg jo at det finnes MANGE flotte hunder av disse rasene!

Er ikke så overbegistret for miniatyrhunder, og liker heller ikke puddel. Men bortsett fra de så liker jeg de fleste raser men noen mer enn andre. Liker collie, shelti,schæfer,rottweiler,dobberman,amstaff,amerikansk bulldog,golden retriver for å nevne noen.[:)]

puddel og mops liker jeg ikke. rett og slett fordi jeg syns de er mindre pene.

border collie liker jeg IKKE..
kunne aldri i verden tenkt meg å ha det.
aldri sett en som ikke ser gal ut og oppfører seg likt.

Uansett hva du sier som eiger er de rasene avlet frem som kamphunder.
Klart det da er større sjans for at noe klikker i dyret.
Det er jo egenskapene de er avlet etter.

ORIGINAL: Eirin_3

Uansett hva du sier som eiger er de rasene avlet frem som kamphunder.
Klart det da er større sjans for at noe klikker i dyret.
Det er jo egenskapene de er avlet etter.

Det kan klikke for alle hunderaser, det er jo dyr, tross alt!

Liker ikke "gneldrebikkjer".

Liker ikke Pitbull/Bulldog/Amstaff osv.

Liker heller ikke Rottweilere grunnet dårlige erfaringer.
Liker ikke Settere, forferdelig slitsomme hunder! [:'(]

Liker generelt ikke store hunder (over 20 kg)
-  vil ha muligheten til å ta de med mest mulig steder og ha plass i sofaen selvom bikkja ligger der.

og heller ikke altfor små hunder (under 10 kg)
-  mange ser nesten ikke ut som hunder en gang, og jeg vil ha en ordentlig turkamerat som orker lange turer.
[:)]

Min hund er 2,5 kg og løper lengre turer enn de fleste andre hundene jeg har hatt! [8D]

ORIGINAL: tipp

de derre som ser ut som de har blitt dradd kjennom et rør under fødselen.vet ikke hva de heter. Synnes ikke de er så pene å se på.[8D]

Ellers synnes jeg de aller fleste huderasene er fine raser.men liker best bl.raser jeg[:)]

fant bilde av den

Ånei, de er jo såå fine! [:)]

Selv liker jeg ikke de chiwawa (stavefeil??[8D]) hundene så godt.. De er jo så små!

Liker ikke hunder som ikke kan brukes til noe, eksempelvis slike små åkkelkulmaulere... (slike små som har tennene i samme høyde som anklene dine, åkle er dialekt for ankel). Liker heller ikke blandingsraser, boxere eller «kamphunder», (selv om jeg vet at dyrets oppførsel kommer fra eieren, som regel). Og slett ikke hunder som tigger ved bordet, men vet det ikke har med rase å gjøre da[;)] Liker Grå Elghund, Chow Chow og slike passe store hunder[:)]

ORIGINAL: Hoppsi Deisi

liker ikke de små pingle bikkjene chiaauauaua eller noe sånt
liker heller ikke slike muskelbunter, boxer dobberman osv osv
de hundene jeg liker er: shetland sheepdog, lassie, samojed, osv osv, pomeraien, pappilon osv osv.

Hahaha,... du liker ikke små pinglebikjer, men pomeranian og papilon??? [8D]

ORIGINAL: Bello

PUDDEL. Sånne store. Grusome bikkjer etter min mening.

Sign!

ORIGINAL: zarafina

Liker ikke mynder, korthåret og langhåret.

og Irsk Ulvehund

Heller ikke noe glad i de små, chihuahua, og pomerian.

Og sånn småe hårløse, hakke peiling hva de heter...

ORIGINAL: mitzi86

Dere som ikke liker pitbuller og amstaffer, hvorfor ikke?? kan dere begrunne det?? har amstaff selv og de er kjempe flotte hunder. Syns det er synd at disse rasene er blitt ulovlige fordi noen inkompetente folk har bestemt det.. det er jo eierne som gjør en hund til det den er. så fordi noen idioter har brukt pitbuller og amstaffer til kamphunder utrydder vi hele rasen i Norge, hva blir den neste rasen Norge gjør ulovlig bare fordi noen få mennesker bruker de som kamphund..??

Takk, endelig noen som lurte på det samme[;)]

Jeg er selv eier av 2 amstaffer. De har begge MEGET gode stamtavler, og de har ett lynne man lenge skal lete etter. Amstaffen har ett ufortjent rykte. Jeg vil ikke med dette benekte at amstaffen ikke er farlig, for det er den, på lik linje med andre hunder som blir behandlet dårlig og har eiere som ikke bryr seg i det hele tatt. Men en amstaff kan være så mye annet. Våre 2 er fantastiske hunder. Hannhunden vår er svak for blondiner, fryktelig kosete av seg, bedagelig, litt lat, men elsker å leke med bildekk og tau. Mens tispa vår er ikke akkurat den mest intelligente hunden du finner, men hun er fantastisk på andre måter. Da vår sønn var baby, ga hun alltid beskjed om når han gråt hvis han sov ute, hun sa alltid god natt og måtte hele tiden forsikre seg om at det gikk bra[:)] Som regel er det eierne og displinen det går på, og hvem som helst ville reagert om de ble behandlet på en forferdelig måte.

Dessverre er det faktisk snakk om Staffordshire Bull Terrier også skal bli ulovlige[&:] De som er såkalte nannydogs...

Men når jeg så skal svare på det dette gjaldt[;)]
Schaefer - rasen er dessverre blitt så utvasket idag. Du finner omtrent ikke en som holder standarden. I tillegg til at det kan være mye aggresjon i dem.
Chihuahua - er så redd for å tråkke på dem jeg[8|]
Mastiff - pga de sikler så forbasket mye. Hadde det ikke vært for det så skulle jeg gjerne hatt en.
Mynde - synes de er rett og slett stygge.
Pudler - samme som med mynden.

Jeg syntes før at Bullterrier'n var skikkelig dritstygg. De var helt til jeg møtte Alfred. En omplasseringshund. Det tok meg nøyaktig 14 min før jeg fullstendig falt for han. Og siden har jeg hatt mange fine besøk av han...skikkelig god, sjarmerende og alldeles nydelig.

Så som regel så trenger jeg jo bare å møte en hund og jeg kan glatt skifte mening[;)]

ORIGINAL: Rebbie

ORIGINAL: giggsy

puddler - stygge som fy
irsk ulvehund og skotsk hjortehun - hva pokker skal man med slike stygge, svære monstre?
tibetansk spaniel - ufyselige gneldrebikkjer
liker ikke sånne bittesmå hunder, de er jo enda verre enn tibetansk spaniel igjen, får lyst å ta rennefart og sparke til dem når jeg ser dem. Neida jeg kommer aldri til å gjøre det. Men lyst har jeg.
Afghansk mynde - styyyyyygg!
Er nok et par til på lista men orker ikke tenke mer nå, har dundrende skallebank. [:'(][8D]

Det bor noen litt lenger oppe i gata her som har oppdrett av irsk ulvehund. Ser rimelig uforsvarlig ut når den ene av de, som sitter i elektrisk rullestol, kommer og lufter ikke mindre enn FEM slike svære beist på egenhånd. Hva gjør denne personen som sitter i rullestol, om disse beista finner ut at de vil finne på noe på egenhånd, har jo null sjans til å kontrollere dem. [:-]

Tror du må være naboen min?? [8D]

Hehe, kanskje det? Vet ikke jeg! [8D]

jeg elsker dyr.

hata vel alle små hunderaser, så for meg stygge gneldre bikkjer. men så fikk vi oss jammen plutselig en skokk med chihuahuaer. men det er jo hva en gjør det til.

men synes pomeranien, mops og 90% av chihuahuaene er støgge. eller mindre pene da. naboen har fått seg mops, stakkar...nesa er innafor øya jo hehe...

og utstående øyer...sånne bikkjer sto ikke først i køen da skjønnheten ble delt ut. men de har likevell sin lille sjarm.

puddler - stygge som fy
irsk ulvehund og skotsk hjortehun - hva pokker skal man med slike stygge, svære monstre?
tibetansk spaniel - ufyselige gneldrebikkjer
liker ikke sånne bittesmå hunder, de er jo enda verre enn tibetansk spaniel igjen, får lyst å ta rennefart og sparke til dem når jeg ser dem. Neida jeg kommer aldri til å gjøre det. Men lyst har jeg.
Afghansk mynde - styyyyyygg!
Er nok et par til på lista men orker ikke tenke mer nå, har dundrende skallebank. [:'(][8D]

Det bor noen litt lenger oppe i gata her som har oppdrett av irsk ulvehund. Ser rimelig uforsvarlig ut når den ene av de, som sitter i elektrisk rullestol, kommer og lufter ikke mindre enn FEM slike svære beist på egenhånd. Hva gjør denne personen som sitter i rullestol, om disse beista finner ut at de vil finne på noe på egenhånd, har jo null sjans til å kontrollere dem. [:-]

Tror du må være naboen min?? [8D]

Hehe, kanskje det? Vet ikke jeg! [8D]

Regner ikke med det bor mange oppdrettere av irsk ulvehund, som sitter i rullestol i Bergen. Det beste er når hun er på prix og binder 5 ulvehunder fast i RULLESTOLEN utenfor og går inn å handler [X(] Hun kontrollerer dem btw ved å holde de i ørene når jeg går forbi med min cavalier [8D]

Samme vesenet ja, hahaha! Måtte slenge fram fotoapparatet og ta bilde av henne en dag de rullet forbi, ser jo helt vilt ut.. [:-]

de små med bart[8D]

ah, de ser så møkkete ut, mange av de....
og så liker jeg ikke barte hunder[8D][:D]

ORIGINAL: kat*

Schäfer. Mange dårlige erfaringer. Ikke begeistra for amstaff og pitbull heller. Men som regel er det jo dårlige eiere som står bak da...........

endelig et fornuftig menneske som skjønner det ikke har med rase og gjøre men eiere!!! Samme om  hunden er liten eller stor

Back
Topp