Hvilke hunder røyter ikke?

Turid Parken

Forelsket i forumet
Nei, kanskje ikke helt rette sted å spørre [8D][:D]

Min mor har en golden retriver, og den røyter noe så utrolig mye.. Jeg har lyst på hund seinere, men har lyst på en som ikke røyter.. Orker ikke støvsuge tre ganger daglig.. Så, noen som har peiling? [:)]

Aner ikke, min hund røyter mye[8|]
jeg har en langhåret jack russell terrier...

kinesisk nakenhund[8D]

ORIGINAL: Tixxxy

kinesisk nakenhund[8D]

hehe [8D] Nei takk [:D]

ORIGINAL: ancas

ORIGINAL: Tixxxy

kinesisk nakenhund[8D]

hehe [8D] Nei takk [:D]

Hehe!

Ikke??

Pudler og staffordshire-raser røyter lite eller ingenting,det er ihvertfall raser som "anbefales" for allergikere[;)]

Irish softcoated hveaten terrier røyter ikke! mamma og pappa og flere i familien min har den[:)] kjempe fin hund!

Hunder med krøller/krusete pels røyte ikke eller lite.

Det er en retriver hund som har krøller, men husker ikke hva den het. Men vet ikke om den er allergivennlig.

ORIGINAL: Daizee

Pudler og staffordshire-raser røyter lite eller ingenting,det er ihvertfall raser som "anbefales" for allergikere[;)]

De så jo bare skummel ut [&:] Ikke pudlene da [8D]

Japansk spisshund er jo litt skjøn da, men med all den pelsen så vil jeg tippe de røyter [8D][:D]

Japansk spisshund er jo litt skjøn da, men med all den pelsen så vil jeg tippe de røyter [8D][:D]

ja noe helt sinnsykt!!
De fleste hunder røyter litt da, men de som skal klippes/trimmes jevnlig røyter som regel lite hvis pelsen blir stelt rett. Feks en del terrier raser, puddel...

ORIGINAL: Daizee

De så jo bare skummel ut [&:] Ikke pudlene da [8D]

Men de er ikke skumle i det hele tatt,selv om noen syns at de ser sånn ut![;)] Er så skjønne hunder atte![:)]

Pudla røyte ikke - trur æ...[:)]

Bichon Frisè (tror det skrives slikt)..  Liten hvit, krøllete sak som ikke røyter... Ett par av mine venninner har slike "hunder". Kjekke og "barnevennlige" skal de visst også være:)

ORIGINAL: Happy84

Bichon Frisè (tror det skrives slikt)..  Liten hvit, krøllete sak som ikke røyter... Ett par av mine venninner har slike "hunder". Kjekke og "barnevennlige" skal de visst også være:)

sign.
hadde sånn jeg også, døde i fjor, ble 16 år [:(]
verdens beste venn! røyta aldri.

Amrikansk cocker spaniel, røyter lite, men trenger jo litt stell med pelsen da[;)]

Hey! Bichon Frisè er å anbefale. Jeg har to hunder, den ene er bichon, og har aldri sett han har mistet så mye som et hår... Men de må klippes da. Det må vel egentlig alle hunder som ikke røyter. Tror ikke bichon havanese eller shi tzu og shi nais heller røyter. Du får søke på nettet og lese om de. Veldig skjønne ihvertfall:) (Så lenge de ikke er staset opp med pels og frisyrer som gjør at de ser helt rare ut... er ofte de en finner avbildet på nettet da, men..  Smak og behag)
Legger ved et bilde av min bichon;
 Litt rufsete men:)

weaton terrier røyter ikke

Det er kjempegreit med hunder som ikke røyter..som Pudler, Bichon Frisee og strihårede Terriere eller strihåret Dachs. Alle sammen har derimot pelsstell utenom. Terrierene er ganske enkle..som andre har sagt napping er lett og fort gjort. Det er aktive barnevennlige hunder..om du velger en terrier type som passer for dere. Og husk selvom Dachsen er liten så er det en jakthund. Ikke alt er greit..bare fordi pelsen stemmer med kravne. Puldler er kjempe fine hunder av gemytt, men jo mindre de blir jo flere helseproblemer vil du finne...det er ikke en påstand, det er fakta. noen er heldige, men andre legger ut mye penger på hundens helse. Det er mye mer arbeid med pelsen...men det er verdt det for den er så myk. Og de er lærevillige og barnevennlige. Mellompuddel hadde vært mitt valg innenfor sjangeren...det er virkelig pene hunder.

Men vil du ha det smått er det viktig å unngå feilen med å bahandle de små hundene som mennesker(for en eller annen grunn gjør man skjeldnere denne forvekslingen med store hunder ;) )..det er de IKKE. Med barn i huset skal ALDRI en hund lure på hvem som er neders på rangstigen. Sitting på fanget slik at den kan stå på deg er et skikkelig FY! Det er dominans...sånn er det bare. Hundespråket er ikke som vårt.

Selv har jeg eh hund som røyter lite, den er barnevennlig, rolig og lett å lære. Jeg har en Whippet..som er en av de korthårede myndene. Også Gray Hound er en god familiehund, men med mindre man er spesielt interessert og har mye energi vile jeg vært forsiktig med en del av de andre mynderasene... Dette er vakre hunder med et spesiellt utseende og lettstelte.

Du har også nakenhundene (Kinesisk og Mexicansk) de er søte, nesten pelsfrie, små og snille..men det er eksta arbeid med påkledning, solbrenthet osv. Tenk deg godt om før du velger noe...Jeg håper du finner noe du liker som passer for dere :)

Back
Topp