Hvilke guttenavn liker du?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Synes guttenavn er så vanskelige, trenger hjelp til tips :hilarious:
Så hvilke guttenavn liker du?

Har du noen preferanser? Lange, korte, norske, internasjonale, sjeldne, gammeldagse og lite brukt i dag... osv
I hva slags kategorier faller navnene til jentene du har fra før?

Jeg liker:

Kolbjørn
Torgrim
Kolgrim
Alvgrim
Benjamin
Theodor
Bjarne
Tidemann
Olavius
Jokum/Jochum
Arktander
Bersvend
Johan
Efraim

Isak
Filip
Noa
Brik
Olai
Emil
Leon
Storm
Jakob
Falk
Robin
Thor
Elias
Kyrre
Olav
Audun
Viktor
Daniel
Kristian
Håkon
Odin

Har du noen preferanser? Lange, korte, norske, internasjonale, sjeldne, gammeldagse og lite brukt i dag... osv
I hva slags kategorier faller navnene til jentene du har fra før?

Jeg liker:

Kolbjørn
Torgrim
Kolgrim
Alvgrim
Benjamin
Theodor
Bjarne
Tidemann
Olavius
Jokum/Jochum
Arktander
Bersvend
Johan
Efraim
Oi, så ikke før nå, jeg.

Jentenavnene til mine kan vel kategoriseres som relativt moderne og myke, men ingen på topplisten likevel; de er alle de eneste med det navnet i barnehagen og skolen, f.eks.
Ikke så nøye at de er veldig brukbare internasjonalt; men unngår likevel Simen og Odd f.eks. :p

Men usikker på hvilken smak jeg har på guttenavn egentlig.
Litt i samme stil som hun som kommenterte under deg; bare at flere på listen er uaktuelle pga nær slekt. Men jeg har enda ikke funnet noe særlig til navn jeg faktisk synes er pent.

Listen min går på "guttenavn jeg ikke hater", og navn jeg liker, men som er ikke aktuelle er bl.a Casper, Jacob, Odin, Isac, Lucas..
Ønsker et som er akkurat passe sjeldent (ikke på topp 10 - men greit å vite hvordan man uttaler). Relativt korte (må ikke være bare 4 bokstaver, men kanskje opp mot 6-7). Jentene har 4-6 bokstaver i sine fornavn.

Men...siden jeg ikke har funnet noe, og ikke aner helt hva jeg leter etter, så er alle tips gode, på en måte. :p

Oi, så ikke før nå, jeg.

Jentenavnene til mine kan vel kategoriseres som relativt moderne og myke, men ingen på topplisten likevel; de er alle de eneste med det navnet i barnehagen og skolen, f.eks.
Ikke så nøye at de er veldig brukbare internasjonalt; men unngår likevel Simen og Odd f.eks. :p

Men usikker på hvilken smak jeg har på guttenavn egentlig.
Litt i samme stil som hun som kommenterte under deg; bare at flere på listen er uaktuelle pga nær slekt. Men jeg har enda ikke funnet noe særlig til navn jeg faktisk synes er pent.

Listen min går på "guttenavn jeg ikke hater", og navn jeg liker, men som er ikke aktuelle er bl.a Casper, Jacob, Odin, Isac, Lucas..
Ønsker et som er akkurat passe sjeldent (ikke på topp 10 - men greit å vite hvordan man uttaler). Relativt korte (må ikke være bare 4 bokstaver, men kanskje opp mot 6-7). Jentene har 4-6 bokstaver i sine fornavn.

Men...siden jeg ikke har funnet noe, og ikke aner helt hva jeg leter etter, så er alle tips gode, på en måte. :p
Skjønner.

Høres ut som at du liker passer korte navn med tydelig trykk på konsonant i midten, med kun to stavelser, tenker du at det kan stemme?

Hvilke av disse kan være i din stil?:

Jesper
Kaleb/Caleb
Colin
Gustav
Ludvik
Oscar/Oskar
Robin
Yngvar

Skjønner.

Høres ut som at du liker passer korte navn med tydelig trykk på konsonant i midten, med kun to stavelser, tenker du at det kan stemme?

Hvilke av disse kan være i din stil?:

Jesper
Kaleb/Caleb
Colin
Gustav
Ludvik
Oscar/Oskar
Robin
Yngvar

Ja, kanskje - 2-3 stavelser er det jentene har. Noe mer enn tre blir litt mye, tenker jeg.

Ludvik og Oscar er helt greie navn i mine øyne. Ikke noe som går på listen, men mulig i samme stil?

Ja, kanskje - 2-3 stavelser er det jentene har. Noe mer enn tre blir litt mye, tenker jeg.

Ludvik og Oscar er helt greie navn i mine øyne. Ikke noe som går på listen, men mulig i samme stil?
Tobias
Vetle
Edvin
Fredrik
Matias
Philip
Thomas

Har mannen din kommet med noen forslag? Synes du/dere det var mye lettere å finne navn til jentene?

Tobias
Vetle
Edvin
Fredrik
Matias
Philip
Thomas

Har mannen din kommet med noen forslag? Synes du/dere det var mye lettere å finne navn til jentene?
Jentene var mye lettere ja :smiley-ashamed004 og jeg har fremdeles to jentenavn på lager som ikke ble brukt sist, i tillegg til at det er så mange pene navn. Gutter synes vi er vanskelige :p

Takk for tips ❤️

Du kan få vårt guttenavn :) Blir jente, så da trenger vi det ikke.

Litt spesielt. Mange sier at det er et dyrenavn. Men jeg falt skikkelig for det:

Sofus :Heartpink

Du kan få vårt guttenavn :) Blir jente, så da trenger vi det ikke.

Litt spesielt. Mange sier at det er et dyrenavn. Men jeg falt skikkelig for det:

Sofus :Heartpink
Det er et skikkelig fint navn ❤️

Men tenker dessverre bare på min avdøde katt på det navnet :bag:
Dessverre for meg har jeg hatt mest bare guttekatter, for jeg synes Milo også er fint, og passer til gutt - men det har jeg visst kalt en av de andre kattene mine :hilarious:

Noen navn som brukes mye på dyr, er jo også veldig fine navn generelt, og ikke bare tinget på dyr. :)
Tenker mer at kanskje navn som Psyko (/Saiko), Skrulla og Litago kanskje kan få lov til å fortsette å kun være dyrenavn :hilarious: men ellers så er det nå bare hva man forbinder det med selv ❤️

To av våre 3 gutter har litt spesielle navn, Lias og Thilo ♡ Syns de er så fine! Sliter med å finne et 4.guttenavn nå ja..

Det er et skikkelig fint navn ❤️

Men tenker dessverre bare på min avdøde katt på det navnet :bag:
Dessverre for meg har jeg hatt mest bare guttekatter, for jeg synes Milo også er fint, og passer til gutt - men det har jeg visst kalt en av de andre kattene mine :hilarious:

Noen navn som brukes mye på dyr, er jo også veldig fine navn generelt, og ikke bare tinget på dyr. :)
Tenker mer at kanskje navn som Psyko (/Saiko), Skrulla og Litago kanskje kan få lov til å fortsette å kun være dyrenavn :hilarious: men ellers så er det nå bare hva man forbinder det med selv ❤️
Vi likte også Mio godt. Men hadde dessverre allerede en katt som het det :joyful: Kunne blitt forvirrende i heimen.

Har en Elliot, og jeg elsker det navnet :shy:

Aner ikke hva neste skal hete om han viser seg å være gutt :hilarious:

Synes Ollie er kult, men kan ikke ha en Elliot og en Ollie :hilarious:

Jeg har en Elvin, så liker selvsagt det navnet godt :Heartblue Andre navn jeg liker som kan bli aktuelle nå er Noel, Julian, Elliot, Adam, Emre, Noah, Max, Ludvik, Carl, Alexander, Jonatan, Matheus, Nicolas, Olai, Simon, Vincent, Tim, Oliver, Wilhelm, Leo

Navn jeg liker men ikke kan bruke: Leon, Linus, Felix, Aron, Joel, Wilmer, Isak, Patrick, Marius, Christian, Espen, Theo

Mange fine navn dere andre har kommet med! :thumright

Last edited:
Back
Topp