Hvilke fem ting kunne du aldri ha hatt i ditt hjem?

Mesteparten av det jeg kommer til å ramse opp er jo ting vi har i hjemmet vårt nå da, men når vi har bedre råd og fått bygget oss hus osv. så skal disse tingene ikke inn i vårt hjem:

- umalt treverk i lys farge
- Dusjkabinett eller løst dusjforheng av noe slag, slikt som suger seg til beina og bare er ekkelt
- Svære klesskap av finèrplater, slike som liksom fyller et helt rom og er bare stygge og upersonlige. Enten fine skap eller innebygd skap-ordning/skyvedørskap, eller kommoder av noe slag. Vi skal ha walk in closet da, mellom vårt soverom og badet. ;) Så råflotte skal vi være nemlig. ;)
- Panelgardiner, det syns jeg er fælt.
- Veggord

Jeg kunne aldri ha hatt:

- En gigant svær, stygg tv seksjon
- Gammeldagse filleryer
- Aluminiums kjeler
- Gardiner med blomster (Fra 70 tallet)
- Stasjonær pc/kontorpult i stua.

Det er en laaaaaaang liste her altså :)

Håperinderlig.. skrev:
Jeg kunne aldri ha hatt:

- en sånn elektrisk "vær-stasjon" som viser temperatur, luftfuktighet osv stående i stua.
- sort skinnsofa
- masseproduserte bilder (feks
Michelangelos bilde med adam og Guds hånd som møtes)
- stasjonær pc m/pc-bord i stua
- sorte black design rammer, nips etc.

Dere da?

Enig...

også det her:
 eller

HVITT ektorp trekk!
 gammel støgg skinnsofa!
 jaaaaeee nettopp
 den berømte hånd berøringen... (den var inn for 100år siden og er nå overbrukt og ut!)
 jeg driter i hvor dyre de er, de er ikke lekre..
 glass tvbord... nooooo.
 noe som helst i flammebjørk...

kunne fortsatte i det uendelige...

* Lysekrone
* Sånn krystall som skal blinke i sola (vi fikk det til jul i fjor!)
* Barskap
* Golvteppe
* Sånne dusker som hun der svenske hollywooddama er så opptatt av
* gullpynt generelt

RockStarBaby skrev:
* Elghode eller andre dyr som er utstoppet
* Rød eller grønn stressless med matchende skammel
* Gardiner med sånn puffy kappe over
* Buete åpninger/innganger
* Porselensdukker *grøss*

*grøss*

-svart skinnsofa og stol m tilhørende glassbord (ala ungkars-bule-stil)
- mahogny- farget gulv og møbler
- smijern sjæsj (har en hel haug, men nå ligger det i boden)
-store høytalere
- tusenvis av  cder og dvder på utstilling i hylla (har krangla meg til at de kan være et annet sted i huset).

Utstoppet dyr (grøøøøøss)
Blonde gardiner
Bombay møbler
små kryp (mus, marsvin ect)
Vegg til vegg teppe
Kors på veggen
Bibelen

-Utstoppede dyr
-Pels på dolokket
-Fløyelsgardiner
-Røde vegger
-Bombaymøbler (har dessverre Bombay spisebord, men kommer nok IKKE til å kjøpe flere ting i den serien..*ønskesegeikebord*

Oooog...
-Svart skinnsofa
-Furupanel
-Neonfarget, blinkede julepynt
-Potteroser
-Hagegnomer (strengt tatt ute da men ;))

Vi synder fælt, og har mye av rælet som er listet opp her.

Men vi er startfasen og har ikke hatt 12 år på å lage oss et hjem enda, men vi kommer dit sakte men sikkert.

Det er faktisk veldig lite av det vi har i stua nå, som skal være i stua som vi får når vi får overtatt huset, mye skal ned i kjellerstua og da gjør det ingenting å ha glassbord, scwære høyttalere og skinnsofa og pcpult "nede" utenfor åsyn.   Hjemmekinoanlegg FTW. Og dette er gubbens område. (kjellerstua altså).   Så der skal gitarene, den svarte høyglansen og "svart og metall"-stilen få lov til å bo.

Og bare her jeg sitter nå kan jeg telle 7 svarte smijernslysestaker fra Black Design. Grøss.

Vi har til og med et katteklatrestativ i stua.  Det skal vekk det! 

Og sponplatebenken med akvarie på. Grøss.

Gullgutten skrev:
Bokhyller stappfulle av bøker som er lest (jada jeg ser du har lest mye og dermed er vel "skolert")

Hæ? Tror du folk har bokhyller for å vise andre hvor beleste de er?
Antar at du ikke eier så mange bøker selv, siden du anser fylte bokhyller for å være skryt, men hvor mener du det er greit å oppbevare bøker, da?

Oj, det er nok mye rart som aldri finner veien inn her. I tilfelle så ryker det raskt ut igjen.
Men sånn off the top of my head-
- sånn dukke med lang heklekjole til å ha på dorullholderen
- servise med nisser på, eller sånn gult taco-servise. Grøss!
- trimsykkel i stua
- burgunder stressless med fotskammel....
Ja det er sikkert mer... Noen skrev Marianne Aulie-bilder, jeg kan bare si meg enig i den.

Nedsig skrev:

Gullgutten skrev:
Bokhyller stappfulle av bøker som er lest (jada jeg ser du har lest mye og dermed er vel "skolert")

Antar at du ikke eier så mange bøker selv, siden du anser fylte bokhyller for å være skryt, men hvor mener du det er greit å oppbevare bøker, da?

Lurer jeg også på, skal man helst kaste dem etter at de er lest? Jeg har 5000 bøker i huset, men jeg har aldri tenkt tanken at det er for å vise andre?

Nedsig skrev:

Gullgutten skrev:

Jeg har bokhylle, i stua og. Men de er dører på og i hvitt så ser de nesten ikke....

Messing
Porselensfigurer
Bondefarger, sånn mørk rød/grønn/gul/blå farge
Gardinbrett
Gulvplanter

Og som mange har nevnt:
Persiske tepper
Umalt panel
Furumøbler
Smijern
Gardiner med masse kapper etc
Masseprodusert kunst som Madonnabildet etc

Chuma skrev:

Nedsig skrev:

Gullgutten skrev:

Lurer jeg også på, skal man helst kaste dem etter at de er lest? Jeg har 5000 bøker i huset, men jeg har aldri tenkt tanken at det er for å vise andre?

Jeg synes faktisk bokhyller (med bøker) er veldig dekorativt.

Hahah!!..
Over halvparten av dere her inne hadde sikkert aldri kommet inn i huset mitt engang....
Greit nok det,jeg er ikke så for disse hjemmene som ser ut som en visningskatalog/prospekt,men derimot veldig fan av originalitet

Back
Topp