Hvilke fødestilling skal du velge?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Du trenger ikke på forhånd å bestemme deg for hvordan du vil føde, for ofte må vi se det litt an i forhold til hvor fort det går, og hva som føles greit der og da. Men det kan være greit å kjenne til de vanligste fødestillingene.
Les Mamastorbloggen her

Har du bestemt deg for en fødestilling?

Aner ikke siden jeg har dårlig erfaring på området, men må si jeg syns det ser mest behagelig ut på knærne. Ser for meg at jeg får lettere for å presse???
Får ta det som det kommer:)

Sist fødte jeg stående, mens jeg holdte meg fast i en prekestol. Klarte ikke å ligge eller sitte pga smerter.. Synes det var en grei måte å føde på, så skal ikke se bort ifra at det blir samme denne gangen også :) om jeg rekker det, så frister badekar litt.

Tar den jeg føler for akkurat der og da. Satser på at jm har gode tips hvis nødvendig. Så jeg har ikke tenkt å ofre det mange tanker før fødselen.

Sist fødsel så hadde jeg ikke noe annet valg enn å ligge på ryggen under hele fødselen da babyen måtte ha elektrode på hodet for å følge med på hjerterytmen. Håper jeg kan bevege meg og teste andre stillinger ved neste fødsel. :)

Sist fødsel så hadde jeg ikke noe annet valg enn å ligge på ryggen under hele fødselen da babyen måtte ha elektrode på hodet for å følge med på hjerterytmen. Håper jeg kan bevege meg og teste andre stillinger ved neste fødsel. :)

Det hadde jeg også, eneste stillingen jeg ikke fikk var å ligger på venstre side? Så må være litt forskjellig det der?

Har ikke tenkt så mye på det, tror jeg skal høre på jm der og da hva som passer best! Har hørt mange er fornøyde med å ligge på siden da :)

Må nesten se det an. Spørs hvor lang tid det tar og slikt.

Sist så begynte jeg å presse mens jeg sto på kne, men skjedde ingen fremgang, så endte med å ligge på rygg, det var veldig greit.

Min mor har født alle sine barn ved å ligge på siden, både vanlig og setefødsel, kunne tenkt meg å prøve det denne gangen.

Hvis jeg har krefter til det så tenker jeg å sitte på huk, med pappa'n som støtte bak meg, men har ingen erfaring så jeg får ta det som det kommer.

Er førstegangsfødende så jeg har faktisk ikke satt meg inn i det :P
Tar det heller når jeg kommer på sykehuset :)

Back
Topp