Hvilke fødebag?

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
Ehh, en eller annen bag/koffert/sekk du har i hus

Det er høyst sannsynlig at du vil være fornøyd med det du er fornøyd med til vanlig. Det er tross at bare snakk om noe som skal in erholde ting og tang du trenger. Om du foretrekker slik eller sånn til vanlig, tenke på at det ikke er mye oppbevaringsplass på de fleste sykehus, så ikke den største bagen men på det jevne, liker du bedre koffert (sånn liten som går inn i flyet minnes jeg at jeg pakket i den gangen jeg pakket en sånn tror jeg.) så er det trolig et bedre valg en enn en bag, men er du mer som min mann som ikke liker koffert men liker bag eller helst sekk, så er det et bedre valg.

Det er individuelt hva du liker å pakke i.

Jeg kjøpte denne på Nelly. Jeg har ønsket meg noe som ikke er en treningsbag. Stoffet er av den syntetiske typen. Den varer kanskje ikke i så mange år, men jeg synes den virker veldig funksjonell ift prisen :)

D9FFE6E3-AA52-41B2-B179-9DD203BC9248.png

Jeg liker trille koffert. Brukte en vi hadde, så liten til håndbagasje :)

Brukte bare en stor bag vi hadde hjemme. Var ikke måte på hvor mye jeg fylte den bagen med heller da:rolleyes: Det var første fødselen da. Ble en litt mindre bag andre gangen:p En svart en fra XXL. Ikke noe fancy greier.

Pakket i mellomstor koffert og hadde med alt for mye :wacky: fødte under lockdown og forberedte meg på barsel alene. Valgte også koffert slik jeg kunne trille den enkelt selv, samtidig som jeg hadde baby i bæresele når vi skulle hjem. Siden far ikke kunne komme inn å hente oss.

Neste gang blir det også koffert, men i kabin størrelse :p

Brukte en ganske liten bag, vi bodde like ved sykehuset, så pappaen kunne dra hjem og hente eventuelle ting vi trengte :)

Vi pakket i en 90 liters eller noe... vi endte med å bruke alt. To voksne og en liten baby etter en dag. Vi ble værende i 12 dager og hadde ikke mulighet til å reise hjem for å hente ting.. ble infeksjon, tilleggsoperasjon osv...
så klart det skjer ikke så ofte, men jeg er glad vi pakket mer enn vi trodde vi kom til å trenge, for vi fikk bruk for alt.

Brukte en helt vanlig bag jeg hadde hjemme. En «fødebag» er jo bare en bag (eller koffert) man bruker for å pakke tøy ol på samme måte som til en hvilken som helst annen tur.

Først gang brukte jeg en bag vi hadde, andre gangen en liten trillekoffert.
Opplevde første fødsel å få stor fødselsskade selv, og var ikke i stand til å bære tungt...

Andre gangen valgte jeg da en koffert jeg kunne trille

Brukte en liten trillekoffert og et bærenett til noe matgreier.
Heiv forresten en del ekstra greier inn i bilen i tilfelle vi trengte det. Trenger jo ikke stort til selve fødselen, det er barseloppholdet man trenger mest greier til. Pappan kunne hente i bilen (pre-corona). Nå tror jeg at jeg skal ta med meg nok inn med det samme om jeg må være alene,ikke bare bare å få henta noe. Og folk får jo ikke komme inn...

Jeg kjøpte denne på Nelly. Jeg har ønsket meg noe som ikke er en treningsbag. Stoffet er av den syntetiske typen. Den varer kanskje ikke i så mange år, men jeg synes den virker veldig funksjonell ift prisen :)

Vis vedlegget 342789

Jeg har denne og er veldig glad i den ☺️ Har også tote-modellen og tenker å pakke i begge. Den store til meg, og den andre til baby :dummy:

Brukte en helt vanlig bag som jeg ellers bruker på weekenturer. Skal jo bare inneholde klær og toalettsaker :)

Pakket i en liten håndbagasje koffert. Havner nok på barsel så bruker sykehus skjorte selv under barsel, og sykehus klær på baby til hjemreise så trenger ikke så mye med meg...

Vedlegg

• E38B4328-AB72-4DDB-B3EF-E9EBFE364C9C.jpeg
    E38B4328-AB72-4DDB-B3EF-E9EBFE364C9C.jpeg
    26 KB · Visninger: 16
  • 5770C63B-8279-44C2-8B9E-34650814FE76.jpeg
    5770C63B-8279-44C2-8B9E-34650814FE76.jpeg
    78,7 KB · Visninger: 16
Back
Topp