hvilke er norges fineste sted

Brennviksanden i Steigen

Hjørundfjorden!!!

Nyyyydelig om sommeren, flotte fjellturer, hærlige båtturer og kjempeflott natur!

Hele sørlandskysten!![:D]

Jeg har sett alle episodene med 71 grader nord - alle sesongene .

Hadde jeg vært en 100 % frisk person ville jeg ha meldt meg på og kunne oppleve mye av Norge .

Kanskje når en blir eldre så må en tur på hurtigruten . vært fantastisk [:)]

Siden jeg bor på sunnmøre og trivest med å gå i fjellet, må jeg nok si sunnmøre. Her er kyst og fjelllandskap perfekt blandet, her er spisse bratte fjell og høy og mer vidstrakte fjell, langskysten finner du øyer med atmosfære, grotter, fugleliv mm. Reiser du inn over landet møter du de spektakulære fjellene i sykkylven, lenger inne har du geirangerfjorden og tafjordfjellene som byr på andre nydlige opplevelser.

Men hvor det er absolutt finest i landet er jo ikke godt å si, kommer vel an på hva en liker, eller øyet som ser og kroppen som opplever. Ikke har jeg reist over hele landet til at jeg føler jeg kan uttale meg. Men at norge er et av verdens vakreste land har jeg ingen tvil om.[:D]

Fineste plassen er Halsa.. :)
Helgelandskysten generelt er rett og slett vakker!!

Ellers anbefaler jeg:

Svalbard
Nevlunghavn
Forsand
Holmsbu på sommeren
Kjerringøy
Stavanger
Bergen

ORIGINAL: ToSmåSkjønnheter

ORIGINAL: Misin

Lofotens fjell og hav. Hamarøy (Hamsuns rike) spesielt Tranøy. Finnmarks vidder og forblåste kystlandskap!

Jaa, Hamarøy er også fantastisk. Og Saltstraumen.. Og Kjerringøy.. [:)][:)] Åå, gleder meg til sommeren og den årlige turen til nordland. [:)]

Jo, Kjærringøy og Saltstraumen er også absolutt verd et besøk eller to! [;)]
ja det er abselutt værd turen( bor jo rett v havet i saltstraumen [;)]) men det finnes mange andre flotte alternativ rundtom hær å[:)]

Senja!![:)]

Vill og vakker natur, mange små tettsteder og flotte mennesker[:)]

Ifjor sommer var vi på bilferie, vi var i:

BERGEN - fløybanen, bergen by generelt [:)]
ÅLESUND
MOLDE - Veldig fin natur! Var turkist vann enkelte steder
TROLLSTIGEN
GEIRANGER - Satt helt innerst i fjorden!
ATLANTERHAVSVEIEN

Var på ferie å besøkte familien til sambo på Vestlandet. De bor på Grutle, Bømlo. Veldig fin liten perle med utrolig sjarm!!!

ORIGINAL: IdaK

Jeg bor i Norges vakreste kommune; Gildeskål i Nordland. Sånn ser det ut her;

Er forsåvidt glad i hele Nordland, vi har piggete fjell som stuper rett i havet, også er jo nordlendinger så trivelige folk! [:D]

Kjempeflott! Hvor i Gildeskål er det du bor?

ORIGINAL: *Arkana*

Er forsåvidt glad i hele Nordland, vi har piggete fjell som stuper rett i havet, også er jo nordlendinger så trivelige folk! [:D]

Kjempeflott! Hvor i Gildeskål er det du bor?

Akkurat nå bor vi på Sørfinnset (vet ikke hvor lokalkjent du er?), men "hører til" Inndyr egentlig, og kommer til å flytte tilbake dit når vi får kjøpt eller bygget oss hus. [:)]

Er du fra noe sted i nærheten her?

ORIGINAL: Thunderella

Fineste plassen er Halsa.. :)
Helgelandskysten generelt er rett og slett vakker!!

Ellers anbefaler jeg:

Svalbard
Nevlunghavn
Forsand
Holmsbu på sommeren
Kjerringøy
Stavanger
Bergen

Nydeligste plassen på jord !![:D]
Herlige sommerdager på bryggekanten med ferske reker og hvitvin....[8D]

Enig, nydelig der[:)] Er det fugeløya i bakgrunnen?

ORIGINAL: miapia1

Er Fugløya ja. Vært der? [:)]

ORIGINAL: Kodeord Markblomst

ORIGINAL: Misin

Lofotens fjell og hav. Hamarøy (Hamsuns rike) spesielt Tranøy. Finnmarks vidder og forblåste kystlandskap!

Jaa, Hamarøy er også fantastisk. Og Saltstraumen.. Og Kjerringøy.. [:)][:)] Åå, gleder meg til sommeren og den årlige turen til nordland. [:)]

Jo, Kjærringøy og Saltstraumen er også absolutt verd et besøk eller to! [;)]

Kjerringøy er vel omtrent paradis på jord! Laaaange kvite sandstrender. "Kjerringøy gamle handelssted", Zahlfjøsen, marka, kuer og sauer osv.

Eg har vore so heldig å ha besteforeldra mine der, so eg har traska alle mine barndomssumarar der oppe. Fantastisk nydeleg.

Så fantastisk morsomt at flere nevner Kjerringøy, det er nemlig hjemstedet mitt[:D] Jeg ble så glad nå, for at andre også ser hvor fantastisk det er der[:D]

Jeg er jo nordlandspatriot, og elsker generelt Nord Norge. Det er noe med naturen og menneskene her. Kunne selv tenkt meg en kjøretur Norge rundt eller reise med hurtigruta.

ORIGINAL: miapia1

Er Fugløya ja. Vært der? [:)]

Ja, er der en tur hver sommer[:)] Min far vokste opp på jelstad/Inndyr.

Back
Topp