Hvilke bomkjøp har dere gjort?

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Kanskje greit å høre hvilke bomkjøp man har gjort i tidligere svangerskap? Husker jeg likte å lese sånne lister med min første :p

Ting jeg har kjøpt og virkelig ikke fått bruk for:
- Vugge/krybbe til stua (baby sov uansett i vogna)
- brystpumpe (dette skulle jeg seff venta med til jeg visste om jeg trengte eller ikke)
- bleiebøtte (vanlig søppeldunk med lokk er mye mer lettvint, og den tømmes jo ofte uansett)
- bodyer og klær man må tre over hodet (dette er jo hååååpløst på bittesmå lealøse babyer!! :p)
- kjoler til små jentebabyer (det er det mest upraktiske babyplagget ever)

Kanskje greit å høre hvilke bomkjøp man har gjort i tidligere svangerskap? Husker jeg likte å lese sånne lister med min første :p

- brystpumpe (dette skulle jeg seff venta med til jeg visste om jeg trengte eller ikke)
- bleiebøtte (vanlig søppeldunk med lokk er mye mer lettvint, og den tømmes jo ofte uansett)
- bodyer og klær man må tre over hodet (dette er jo hååååpløst på bittesmå lealøse babyer!! :p)
Genial tråd!! Noterer som bare faen jeg nå!!

Her kunne fint klar oss uten babynest til første ;) som det skrives over her...babyen sov i vogna, eller oppå oss eller i bedsidecrib på natta

Veldig enig i plagg som skal over hodet, omslag is tha shit :cool: Og bleiebøtte brukte vi heller aldri, kjøpte heldigvis ikke heller! Ammepumpe måtte mannen ut å kjøpe mens jeg lå på barsel :p

Alle sa at vi måtte ha strømpebukse og body. Tror ikke vi brukte strømpebukse før hun var over året. Myyyye mer behagelig med løse, gode bukser synes jeg :happy:

vi elska babynestet da! Hadde det i vogna de første ukene for å lage det koselig, og ellers i sofaen :happy:

Og stellebordet brukte vi også mye!

Babynestet var helt ubrukelig her. Ungen nektet å ligge i det, så det var der bare til pynt :p Jeg angrer også på at jeg kjøpte brystpumpe da puppene mine tydeligvis ikke var så pumpevennlige.

Bilstolpose, har webasto i bilen, så var varmt der uansett. Og på nyåret byttet vi fra babystolen til større bilstol. Fødte i juli sist gang også.

Brystpumpe! Kjøpte både til nr en og to, men fikk det aldri til:dead:

Stellebord, babynest, for mye klær i små str, stellebord, bleiebøtte, uro, klorevotter, klær med hette, sokker (utenom de tynne med dobbel brettekant i ribb), for mye leker, babygrind. Det jeg kom på nå :)

Enig i stellebord og bodyer til å dra over hodet.

- Liten ting men smokker, hadde kjøpt inn masse og det var aldri interessant.
- når ble litt større: bæremeis, nektet plent

Enig i stellebord og bodyer til å dra over hodet.

- Liten ting men smokker, hadde kjøpt inn masse og det var aldri interessant.
- når ble litt større: bæremeis, nektet plent
Haha! Slik er det med guttungen vår å bæremeis også :(

Vippestol var bortkastet her.. guttungen var totalt uinteressert i å bruke den, han ville heller ligge på gulvet enn å sitte i den :p

Vippestol aldri brukt :facepalm: babynest, lå på sofaen med «dyne» som kant :shy: antall klær, man tror man rekker å bruke mye mer enn man gjør :D

stellebord bruker vi mye, og ammepute men ville ikke ha kjøpt før jeg så om jeg trengte. Jeg følte at en vanlig pute fungerte nesten bedre :p

Det er nok veldig individuelt hva man liker, og det er fort gjort å glemme at alle butikker fortsatt har åpent også etter at man har født :hilarious:
Så er man førstegangs kan man jo prøve å ikke ta den nesting-fasen til høyeste nivå og tenke at så lenge man har det mest basic på plass så kan resten stort sett skaffes rimelig kjapt når behovet melder seg :)
For min del var det nok gravidpute, cozyfix ammepute og bæretøy som ble aller mest brukt. Vippestol også en del, da jeg hadde kolikkbaby og kunne slå seg litt til ro med gyngingen i stolen.

Bæresele til 1800 når han ikke ville bæres slik. Jeg sleit også veldig med å få han i selen, så den ble veldig lite brukt. Solgte den etter få måneder så da tapte jeg "bare" 800,-

Back
Topp