Hvilke bleier???

sommerfugler85

Elsker forumet
Noen som har noen erfaringer å dele med tøybleier vs vanlig engangsbleier??

Eventuelt, hvilke steder har bra tøybleier osv..?

Se her for tips og info; www.bleieboden.no

Jeg brukte kun engangs på sykehuset, men må si at verken jeg eller sambo har noen gang vurdert å bytte til engangs.
Vi er knallfornøyde. [:D]

Jeg har bestilt nesten alt mitt fra bleieboden, det var også der jeg leste meg opp på tøy og bestemte meg for å bruke det (med klarsignal fra sambo, så klart).  Men noen brettiser og bambusinnlegg bestilte jeg fra babeco, men de har byttet navn.

Fikk masse hjelp fra ei her inne da, om hvilke typer som var og hvor mye man trengte og sånn. Har sikkert litt kunnskap jeg kan øse videre av nå om du lurer på noe. [:)]

Takk for svar! Nå er bleieboden.no lest grundig igjennom, og vi har vel i vært fall bestemt oss for å lese enda litt mer om det..
Har ikke helt blitt klok på hvordan dette fungerer, og om det faktisk er slik at babyen kan bli fuktig gjennom klærne, eller ikke...osv....men man må vel prøve det ut, for å se hvordan det fungerer vil jeg tro!

ORIGINAL: Oline

Jeg er veldig fornøyd med BumGenius-bleiene våre.
Har prøvd Happy Heiny's, Fuzzu Bunz, Bitti D'lish og Dry Bees også, men BumGenius V3 er de vi er mest forøyd med[:)]

Brukte papirbleier til eldstemann, og synes det er veldig liten forskjell i hvor mye jobb det er.
Bruker 1 kalori på å sette på en vask, og 1 kalori på å kjøpe bleier

hehehe[:D] 

ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: sommerfugler85

Takk for svar! Nå er bleieboden.no lest grundig igjennom, og vi har vel i vært fall bestemt oss for å lese enda litt mer om det..
Har ikke helt blitt klok på hvordan dette fungerer, og om det faktisk er slik at babyen kan bli fuktig gjennom klærne, eller ikke...osv....men man må vel prøve det ut, for å se hvordan det fungerer vil jeg tro!

Jeg har aldri opplevd at selve bleia ikke har vært tett.
Det kan være små lekkasjer, men da er det som regel fordi man ikke har hatt bleia stramt nok rundt magen og rundt låra.
Og det skjer uhell med papirbleier også. Har ikke hatt flere lekkasjer med tøybleier

BumGenius V3 har et sperrelag på innsiden av bleien inn mot magen, som er veldig effektivt for å hindre lekkasje opp på magen

okey, det er betryggende!
Hvor kjøper du di bleiene egentlig? På nettet hvilke nettsted eventuelt, eller får man tak i det i enkelte butikker??

Veldig fornøyd med BG bestilt hos Tina på Bleieboden
Disse blir de ikke våte gjennom, og sitter godt.
I bruk minner de om vanlige papir-bleier, egentlig.
Må signere over... Den ene kalorien det koster deg å sette på en bleievask,
tilsvarer den ene kalorien det tar å handle en pakke bleier i butikken... [:D]

Om du har lyst til å gå for ulltrekk utenpå formsydde bleier,hender det at det føles fuktig/vått pga
vanndampen fra bleia syns jeg hvertfall, men det er jo ikke urin som renner ut liksom... [;)]

takk for supre tips her[:D] Nå skal vi prøve oss litt frem tenker jeg[:)] Er noen som har rynket litt på nesen når jeg har fortalt at vi har lyst å prøve det, men det får heller være! Hvis man kan spare opp til flere tusen kroner på å bruke tøybleier, fremfor engangsbleier, så er det jo verdt et forsøk i hvert fall[:D]

Back
Topp