HVILKE bivirkninger av vaksina er dere redd for?

jas

Forumet er livet
Ja, jeg lurer..
Hva er dere redde for, og skeptiske til?

I nyhetene i går var det snakk om alvorlige bivikninger, og da ble det ramset opp feber, svimmelhet, kvalme
Mulig jeg har misfortått hele greia, men jeg mener nå at det er helt vanlige bivirkninger..
De nevte også at man kunne miste smakssansen, og det mener jeg er en litt mer alvorlig bivirkning.

Jeg er redde for evt. sen-bivirkninger for bebissen jeg har i magen. JEG hadde nok fint taklet en vaksine, men jeg har en i magen jeg er livredd for å påføre noe "dritt" som først viser seg om 15-20 år...

At ungen er hjerneskadet når han kommer ut. Jeg vet jo at han har to armer, to bein og et hode, så det må jo være hjernen som da blir påvirket i større eller mindre grad.

Men de vaksinerer jo barn ned i 6 måneders alder, mange av mine venninnes barn har vaksinert sine barn under 1 år, så jeg føler det kanskje er "værre", iallefall minst like ille, da går iallefall hele dosen og alt av virkestoffer i barnet, her er det lov å håpe på at noe blir stoppet av morkaken eller filtrert raskt ut igjen... Selv om det er halv dose til barn, skal jo disse ha to doser, så alt i alt får de jo en voksendose i seg i løpet av tre uker.

I sverige vaksinerer de med pandemrix alt fra 1. trimester, mange på forumet der som tar vaksinen når de bare er få uker på vei...

tror adressen er noe slikt som www. familjeliv.se eller noe i den dur.....?

I følge min kommunelege (som virker veldig sikker i sin sak) går også vaksina direkte til bebissen... [&o]

Og så TROR jeg at det er en forskjell på en bebis på 5-6kg enn et lite knøtt i magen på et halvt kg.. [&o]

Nei er sannelig ikke lett dette! [&o]

Hadde dere tatt den om den ikke gått til babyen da?
Hadde dere latt barnet deres på fek 1 år tatt den??

Hadde vi hatt f.eks. den de gir til gravide i USA hadde det nok stilt seg annerledes. Uansett hadde den nok gått til bebissen - men da uten diverse stoffer.

Kjemikaliene, kvikksølvet og skvalen passerer morkaken og går rett til babyen. VIRUSET går ikke til babyen, men antistoffene mor lager går over.

90% av kvikksølvet i fisk blir også tatt opp i maten, og alt av det passerer placenta også. Skvalen selges i som kapsler i helsekosten, så de mener det er rart at dette blir tatt opp som "giftig", og det er tilbakebevist en gang for alle av gulf-war syndrome ikke hadde med SKVALEN i vaksinen å gjøre - da denne manglet skvalen.

Jeg har reagert på utsagnene fra Tyskland og Sveits. Selvfølgelig ville en "ren" vaksine vært å anbefale. Og fremfor det, hadde ingen vaksine vært å anbefale (dersom svineinfluensaen ikke hadde kommet).  Men dersom vi hadde hatt valget mellom Pandemrix og en vaksine som inneholdt mer kvikksølv og mer skvalen, ville alle hatt Pandemrix. Så selvfølgelig, alt som er bedre er å anbefale....

Jeg velger å stole på myndighetene - men er den første til å stille meg i kø om det har skjedd noen skade.

Hva da f.eks. med bivirkningene av vaksina? Altså, bivirkningene som VI kan få? Hvordan vil dette påvirke bebissen? Vil dèn også få bivirkningene? Ingen som registerer dem, liksom.[;)]

Jeg ble kun øm i armen.... så satser på han tålte det.....

Regner med de første fødslene kommer snart for de som har tatt vaksinen (eller kanskje de har kommet for alt jeg vet), håper det beroliger litt og at de er frisk og rask, selv om klumpen bare var 200 gram når jeg tok vaksinen....

Jeg føler iallefall om han ser frisk ut de første ukene gidder jeg ikke bekymre meg. Om han får lærevansker når han begynner på skolen, skylder jeg ikke det på vaksinen, det kan være tusen andre faktorer som slår inn.....

Redd for livsvarige sen-bivirkninger, nerverelaterte bivirkninger (autisme, Barre-syndrom) og død.

Redd for livsvarige sen-bivirkninger, nerverelaterte bivirkninger (autisme, Barre-syndrom) og død.

Ja, det er det jeg synes er skummelt. Har selv MS, det spekuleres jo på om vaksine kan være en medvirkende årsak til slike nervesykdommer. Barna mine skal holdes unna den vaksinen.

ORIGINAL: Inmari

Ja, det er det jeg synes er skummelt. Har selv MS, det spekuleres jo på om vaksine kan være en medvirkende årsak til slike nervesykdommer. Barna mine skal holdes unna den vaksinen.

Innen barna dine blir voksne finnes det en kur for MS. MS anses vel som en "sykdom" / noe kronisk / uytviklende som man antageligvis kan finne en kur/effektive medisiner for i veldig nær fremtid. (dvs. jeg tviler ikke på at man kan få MS også som en bieffekt i form av sykdom).

Det jeg er redd for er mer av typen "skader", dvs. hvor det er uopprettelig skade, hjerneskader, autisme m.m. som man antageligvis aldri vil finne noen "kur" eller medisin for.

quote:

quote:

Innen barna dine blir voksne finnes det en kur for MS. MS anses vel som en "sykdom" / noe kronisk / uytviklende som man antageligvis kan finne en kur/effektive medisiner for i veldig nær fremtid. (dvs. jeg tviler ikke på at man kan få MS også som en bieffekt i form av sykdom).

Det jeg er redd for er mer av typen "skader", dvs. hvor det er uopprettelig skade, hjerneskader, autisme m.m. som man antageligvis aldri vil finne noen "kur" eller medisin for.

Det kan hende, og jeg håper jo det. Er 100 prosent frisk jeg nå, men det er jo en trussel som ligger der.

Synes det er skummelt uansett hva utfallet blir/kan bli, for det er jo innholdsstoffer i den vaksinen som påvirker nervesystemet.

quote:

quote:

Det kan hende, og jeg håper jo det. Er 100 prosent frisk jeg nå, men det er jo en trussel som ligger der.

Synes det er skummelt uansett hva utfallet blir/kan bli, for det er jo innholdsstoffer i den vaksinen som påvirker nervesystemet.

Som jeg nevnte i en annen tråd, de kunne fint ha laget dette i endose-glass med like rask produksjon. Det er ikke akkurat noen mangel på glass, og glassene fylles og pakkes maskinelt på samlebånd av roboter. For en robot er det ingen forskjell i tid/hastighet mellom å fylle på 10 små glass og pakke det enn å fylle på 1 stort glass og pakke ned det. Med andre ord kunne de fint unnlatt å lage vaksinen med tiomersal. Skvalen derimot kunne ikke vært ungått med egg-basert produksjon, da ville det tatt åresvis før de hadde hatt nok vaksine. Pga. skvalen kan de bruke mange ganger så lite virusbiter som normalt og allikevel få samme effekten.

Hvilke stoffer i vaksinen påvirker nervesystemet? Kom med noe annet enn skvalen og kvikksølv - de kan jeg mer om enn alle på FHI føler jeg, så den holder ikke for meg....

Autisme, MR, ME etc eksploderer... jeg vet om tre autister - ingen av de hadde mødre som tok vaskiner under graviditetet eller har fått kvikksølv i barnevaksinasjonsprogrammet. Jeg kjenner også til to med MS og en med ME, ingen av disse vet hva det kommer i fra - men lite sansynlig at det er fra vaksiner.  

De tok vekk kvikksølv fra de fleste barnevaksinene i USA - men autisme fortsetter å øke.

Alle sykdommer er sammensatte og komplekse. Noe er arv, noe infeksjoner som har løst det ut, noe kan komme av medisiner/vaksiner, noe via miljøpåvirkning/arbeidsplass, noe vet de ikke, noe under unnfangelse etc..... Det blir feil å skylde "alle" tilfeller på autisme eller nervesykdommer på vaksiner som f.eks. nyhetsspeilet og fritt helsevalg gjør.  

Jeg er ikke redd for langtidseffektene - som nevnt før: Om min gutt i magen får MS om 20 år og de andre "vaksinebarna" ikke får det - velger jeg å tro at det er en helt annen grunn. For meg er vaksineskader alle eller ingen.

Hvilke stoffer i vaksinen påvirker nervesystemet? Kom med noe annet enn skvalen og kvikksølv - de kan jeg mer om enn alle på FHI føler jeg, så den holder ikke for meg....

Autisme, MR, ME etc eksploderer... jeg vet om tre autister - ingen av de hadde mødre som tok vaskiner under graviditetet eller har fått kvikksølv i barnevaksinasjonsprogrammet. Jeg kjenner også til to med MS og en med ME, ingen av disse vet hva det kommer i fra - men lite sansynlig at det er fra vaksiner.

De tok vekk kvikksølv fra de fleste barnevaksinene i USA - men autisme fortsetter å øke.

Alle sykdommer er sammensatte og komplekse. Noe er arv, noe infeksjoner som har løst det ut, noe kan komme av medisiner/vaksiner, noe via miljøpåvirkning/arbeidsplass, noe vet de ikke, noe under unnfangelse etc..... Det blir feil å skylde "alle" tilfeller på autisme eller nervesykdommer på vaksiner som f.eks. nyhetsspeilet og fritt helsevalg gjør.

Jeg er ikke redd for langtidseffektene - som nevnt før: Om min gutt i magen får MS om 20 år og de andre "vaksinebarna" ikke får det - velger jeg å tro at det er en helt annen grunn. For meg er vaksineskader alle eller ingen.

Det er jo mulig at du har rett. Ingen har fasitsvaret ennå. Jeg velger å være skeptisk. Har vel ikke den voldsomme frykten for svineinfluensa heller.

Jeg synes det er veldig bra at man har forskjellige synspunkt, slik lærer man av hverandre, og det blir kanskje lettere å veie for og imot slik at man til slutt tar et valg som man føler er riktig for seg selv og sine (og at man selvfølgelig tar de andre rundt seg med i betraktingen).

ORIGINAL: MegogMini

De tok vekk kvikksølv fra de fleste barnevaksinene i USA - men autisme fortsetter å øke. Alle sykdommer er sammensatte og komplekse. Noe er arv, noe infeksjoner som har løst det ut, noe kan komme av medisiner/vaksiner, noe via miljøpåvirkning/arbeidsplass, noe vet de ikke, noe under unnfangelse etc..... Det blir feil å skylde "alle" tilfeller på autisme eller nervesykdommer på vaksiner som f.eks. nyhetsspeilet og fritt helsevalg gjør.  

Men disse årsakene/bivirkningene hva angår autisme/MS/ME kan like så godt være grunnet genetiske mutasjoner/defekter i arvematerien/DNA hos foreldrene pga. stoffer i foreldrenes vaksiner når de fikk sine vaksiner på 60-70-80-tallet (med kvikksølv i) og at dette forårsaker en eksplosiv vekst av barn med autisme/MS/ME nå i denne generasjonen.

Jeg har også sett på fritthelsevalg.org og der står det at om man tar vaksina så er det fare for kvikksølv forgiftning og høy risiko for alvorlig nerveskade.

Og for de som sier at fritthelsevalg.org er bare kritisk til vaksina så må jeg si at fhi ikke er kritisk nok til vaksina.

Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg nok mest sannsynlig ikke vært redd for å ta vaksina heller. Er redd for senskader jeg!

Back
Topp