Hvilke bind til etter fødsel? Hva med tampong?

Hvilke bind kjøper dere til å ha etter fødsel?


Kan man bruke tampong?

Nei, Tampong skal ikke brukes etter fødsel.
Jeg har brukt libresse nattbind og rosa bind litt om hverandre. Etterhvert truseinnlegg (en god del av renselsen er bare bittelitt hver dag i ukevis :p )
 
Den største blødningen er somregel når man er på sykehuset, å der har de stoore bind/bleier!
Ellers får man mye bind i gratis pakkene fra Apoteket, Kiwi og Rema 1000 som fungerer bra etterpå :D

Tampong kan man dessverre ikke bruke under renselsen.. :(
 
Har Tena pants som jeg tenker mest for å dra på på vei til sykehuset tilfelle vannet går siden vi må ta taxi, og evt på sykehuset som backup (hørt at det varierer hvor behagelig sykehusbleia er) og så Libresse nattbind til hjemme etterpå :)
 
Jeg har noen tena bind og disse fra attends https://www.farmasiet.no/catalog/in...ttends-soft-3-extra-plus,5000438?searchQuery=
Av erfaring regner jeg med at de jeg har kjøpt holder, på sykehuset bruker jeg de store bindene de har der i netting truser :happy: Har kjøpt en pakke med netting truser, syntes de er så behagelige å ha bind i under renselsenhttps://www.farmasiet.no/catalog/foreldre-og-barn/graviditet-og-egglosning/tena-fix-original-nettingtruse,5001343?gclid=EAIaIQobChMI1dL6kI-S_wIVl813Ch07ZwifEAQYASABEgJuffD_BwE
 
Hjemme blir det Tena Lady, de blir ikke så klamme som feks Libresse :) Mer behagelig også, de er mykere.
 
Fikk heelt frysninger når jeg leste ordet tampong:hilarious:tror det må være det siste man vil, putte noe inn i fiffi etter det hu har vært gjennom:nailbiting:
Jeg rappa med meg noen av de store bleiebindene fra sykehuset, men det var egentlig ikke behov for mer enn vanlige nattbind etter jeg kom hjem fra sykehuset, så jeg kommer ikke til å kjøpe noe mer enn det tror jeg. Spørs om gubben er villig til å handle bleier for meg om det skulle bli nødvendig da:laughing002
 
Jeg brukte vanlige bind som jeg pleier å bruke ved menstruasjon. Man får store bind på sykehuset etter fødselen.
 
Jeg har født 4 barn og synes always sine er best. De har en annen overflate enn libresse og blir ikke så klamme. Synes også de former seg bedre etter underlivet og det kjennes ikke ut som en bleie. Bruk nattbind døgnet rundt i starten. Også veldig kjekt med våtservietter for underliv. Blir mye søl i starten.
 

Vedlegg

  • 69467-60428-1669803661.jpg
    69467-60428-1669803661.jpg
    70,3 KB · Visninger: 3
Takk for alle flotte og informative svar Håpet på tampong,selvom jeg fryktet et nei, er førstegangs. Klarer ikke bind under mensen, aldri brukt, kanksje første mensen jeg fikk bare, alltid brukt tampong. Føles mye renere.
Ser ut til at dette blir min debut med bind ut å shoppe i morgen
 
Jeg har født 4 barn og synes always sine er best. De har en annen overflate enn libresse og blir ikke så klamme. Synes også de former seg bedre etter underlivet og det kjennes ikke ut som en bleie. Bruk nattbind døgnet rundt i starten. Også veldig kjekt med våtservietter for underliv. Blir mye søl i starten.
Enig, liker og de best! Ligg mye på magen etter fødsel, da går renselsen fortere fikk jeg tips om sist, var ikke mye jeg blødde etter jeg kom hjem.
 
Takk for alle flotte og informative svar Håpet på tampong,selvom jeg fryktet et nei, er førstegangs. Klarer ikke bind under mensen, aldri brukt, kanksje første mensen jeg fikk bare, alltid brukt tampong. Føles mye renere.
Ser ut til at dette blir min debut med bind ut å shoppe i morgen

Du vil hvertfall heller ha bind enn infeksjon i livmora pga tampong :hungover: men ja det er ikke så behagelig.
 
Sniker. Anbefaler skylleflaska fra fødebagen (eller tilsvarende). Var veldig grei å bruke de første ukene, mer skånsomt enn våtservietter.
 
Back
Topp