hvilke argumenter overfor en 3åring..

Syver ville gi alle sine smokker til nissebarna etter jul han,
og har bare spurt etter dem en gang

vi la de på trappa og nissen kom liksom å hentet de
og da var de jo borte

her slutta minien med sutt rett før han var 3.....
han var veldig avhengi av sin.... hadde lager rundt om i hele huset

så en kveld etter han var sovna så hadde vi sutte innsamling, dynket alle i sitron, lot de tørke og hadde på litt ekstra. da de var tørka la vi noen litt rundt omkring i huset...
vi gjor dette på kveldene i noen dager... funka som bare det, når han så en sutt så kasta han den veggimella... den var jo ikke go... hehehe.... dette funka godt for oss ihvertfall...

Heng ut alle suttene i en snor og si at nissen skal ha de. Og selvfølgelig hiv de når gutten ikke ser det, og gi han en liten ting fra nissen. Suttebruken her begynnte å ta overhånd, han dro stoler rundt og klatret opp på benker og inn i skap for å finne en. Så her ble det bråstopp fra den ene dagen til det andre, og det gikk over all forventning. Han spurte etter den et par ganger, sutra litt, men fikk beskjed om at nissen har hentet alle sammen. Og som bonus er han begynnt å sove igjennom heeeele natta, juhuuuu!! [:D]

Vi gadd ikke høre på han vi, for han prata med sutten i munnen. Overså han inntil han tok den ut... Dessuten kom Martin og tok den når han begynte å bevege seg[8D] Og DA ble det krise, så han måtte bare legge den vekk. Det gikk seg til etterhvert her da, mest pga suttetyven som herjer rundt[&:]

Til jul skal han gi suttene til nissen, for nissen skal gi de til nissebarna sine[;)] Nissen får sutter til barna, og Eirik får pakke. Så får vi se om han er like klar når natta kommer[:-]

Det er du som er mor og du som bestemmer!

Ønsker du ikke at lillemann skal ha smokk på dagen så sier du bare nei den får du til natta og overser masinga hans videre om den...tro meg han slutter tilslutt når han innser at det ikke funker å mase..

Man skal ikke argumentere mot en 3-åring....en liten ting du kan tenke på er at språkutviklinga sinkes og at tennene ikke blir bra om barna bruker smokk for lenge...kanskje det er lettere å nekte han smokk om dagen nå?? [;)]

Det er tøft, men det er sånn det er å være mor når man legger vekk mammahjertet[:)]

Jeg gjorde det sikkert ikke rett...
Men jeg prøvde med å kun ha den til kvelden...
Det gikk ikke så bra for mora falt for presset og maset...

Så det endte med at jeg sa at nå er det nok tvillingene til tante trenger smokkene dine
Det var et sant helvete en time en kveld å etter det så gikk det supert.....
Da var hun stor jente å ikke mer mas om den smokken... [:D]

Back
Topp