Hviler dere mye?

Tiika

Blir kjent med forumet
Hei.
Jeg er nå sykmeldt til permisjonen min starter 15 jan. Vi har fra før en gutt på 3 år så dagene går jo. Mannen skal levere oftere enn før i bhg, frem mot termin. Men hviler/slapper dere mye av? Føler jeg kun sitter når jeg spiser eller sover. Alltids noe å rydde eller handle inn, og lider av "godt alt som er gjort"...Men føler jeg bare blir rastløs om jeg ligger. Og jeg vet jo så godt at jeg skulle bare ha nytt det max nå,.når jeg bare har en unge. Men syns liksom det er litt vanskelig.
 
Prøver å slappe av mest mulig, men er som sagt alltid noe som må bli gjort, barna skal hit og dit og aktiviteter følges opp. Men har gitt beskjed til barna at mamma må slappe godt av før babyen kommer, ellers blir jeg helt utslitt før fødselen:hilarious: å de er så store at de forstår det heldigvis godt :) så skal bli flinkere nå de siste ukene nå før termin
 
Prøver å slappe av mest mulig, men er mer med på hva MÅ gjøres før fødsel og daglige ting som energien hår til og vil være ferdig så jeg kann hvertfall slappe av de siste ukene rett før fødsel. Men ble tilslutt tvunget til å slappe av pga sykdom, så nå har jeg lugget rett ut i flere dager:meh:
 
Må ta meg mye pauser ja
 
Hviler minimalt og kunne nok med fordel ha hvilt mer siden jeg sover dårlig om nettene og det bare er fem uker igjen til termin, men har liksom ikke samvittighet til å legge meg nedpå når formen er så fin, så da blir det til at jeg jobber 100%, leverer/henter ungene i barnehagen, handler mat, rydder og vasker klær osv som vanlig. Godt det bare er ni arbeidsdager igjen til permisjonen starter!
 
Blir litt tvunget til å hvile, blir så utrolig sliten og trøtt innimellom i det siste at jeg bare må sitte ned, eller enda bedre legge meg nedpå litt.

Nå i jula har stort sett jeg og toåringen tatt en dupp på samme tid på dagtid.
 
Tvinges til å sitte/ligge en del ila dagen pga bekkenet, ryggen og kynnere. Jobber 50%, men med ei på 2,5 år fra før så går jo dagene hjemme også. Prøver å få gjort litt husarbeid hver dag, men føler det hoper seg opp raskere enn jeg klarer å ta unna. Burde helt sikkert ikke jobba så mye som 50% slik som kroppen er nå, men det er så godt for hodet å være på jobb at jeg tyner strikken.
 
Må ha meg noen hvilepauser i løpet av dagen ja. Spent på hvordan de siste ukene på jobb før permisjon blir. Har jobbet 100% hele veien, og vil gjerne stå løpet ut!
 
Ikke jobbet siden sommerferien, og har hvilt myyye:happy: 2 dupper om dagen i perioder.. vært utmattet hele veien først kvalme,så bekkensmerter og kynnere. Helt annet sv.skap enn jeg hadde for 11/12 år siden så nå har jeg virkelig lytter til kroppen og innsett at jeg ikke har hatt noe å bidra med i jobb. Storebror har div diagnoser, så det jeg har hatt av energi har gått med til positive ting sammen med han ♥️
 
Jobber enda 80%, er 20% sykemeldt. Har 10 arbeidsdager igjen til permisjon. Har kortere dager på jobb så jeg leverer i barnehagen og mannen henter. Jeg sover hvil fra jeg kommer hjem til de er hjemme. Trenger å sove litt for å holde ut til kvelden. På jobb tar jeg mange småpauser mellom slagene. :)
 
Har termin 3.februar men pga planlagt ks i slutten av januar har jeg min første permisjonsdag i dag. Siste mnd i jobb hadde jeg en 50% sykemelding, men jobbet opp mot 80%. Skulle nok kanskje ha benyttet meg litt mer av den enn jeg gjorde... Sover dårlig om natten pga smerter så legger meg ofte på formiddagen for å sove litt. Skal forsøke å hvile en hel del de siste to ukene før fødsel nå i hvert fall:happy:
 
Ville gjerne hvilt litt til, men vanskelig å hvile nok når man har en liten fra før.. Når mannen er hjemme får jeg hvilt en del om jeg sier ifra
 
Hviler så mye jeg får mulighet til, får fort ubehagelige kynnere når jeg går rundt, så blir noen timer på sofa forran tv her hver dag. Har heldigvis en mann som tar seg av det meste i huset nå, så jeg har mulighet til å slappe av. Sist hørte jeg ikke på kroppen og fødte 4 uker før termin, denne gangen skal jeg la kroppen styre tempoet, ikke hodet :hilarious: Og håpe jeg får gå gravid til hvertfall uke 37!
 
Hviler så mye jeg får mulighet til, får fort ubehagelige kynnere når jeg går rundt, så blir noen timer på sofa forran tv her hver dag. Har heldigvis en mann som tar seg av det meste i huset nå, så jeg har mulighet til å slappe av. Sist hørte jeg ikke på kroppen og fødte 4 uker før termin, denne gangen skal jeg la kroppen styre tempoet, ikke hodet :hilarious: Og håpe jeg får gå gravid til hvertfall uke 37!
Samme her :)
 
Hviler når jeg får muligheten, men det er ikke så ofte når jeg har en ettåring hjemme :rolleyes:
 
Back
Topp