Hvilepulsen synker. SA?

M2019

Glad i forumet
Julibarna 2019
Hei.

Noen av dere gravide som følger med på hvilepulsen under graviditeten?

Pulsen min har plutselig begynt å synke veldig. Hørt fra noen at dette kan være tegn på SA og andre som det ikke har vært noe galt med babyen.

Hadde vært fint med flere erfaringer! Er redd for nok en abort. Skal ikke på ultralyd før om 2 uker..

Jeg er i dag 6+0E1DD1860-C478-4290-AC39-1AA699FE5858.png
 
Forstår bekymringen angående SA.
Har dessverre ikke noe erfaring angående å måle hvilepulsen, men krysser virkelig fingrer og tær for deg!
 
Min hvilepuls gikk brått ned med ca 10 slag i slutten av uke 6, og her er alt fint (12+2 i dag, og fikk høre hjertelyden i går). Pulsen stabiliserte seg 2-3 slag over normalen og har vært der siden.
 
Jeg hadde fall i hvilepulsen ganske tidlig jeg også, men sitter nå her enda jeg.

En sprek liten guttebaby i magen med termin 22.08
 
Jeg opplevde det samme rundt uke 6 og var sikker på at det nå ville gå galt, særlig siden jeg har mistet mange ganger. Jeg googlet og fant ut at det var veldig mange andre som opplevde at hvilepulsen sank på den tiden og jeg ble litt beroliget. For meg har alt gått fint denne gangen og jeg er nå i uke 18+4. Hvilepulsen har gått litt opp og ned hele veien etter uke 6, men jeg har prøvd å ikke bekymre meg over det. Så lenge du ikke har smerter og blør, tror jeg at du kan ta det med ro. :)
 
Jeg hadde høyere hvilepuls helt i starten før den plutselig sank og er tilbake på normalen nå. Ligger på 57-60 slag i min. Her er det ei frisk og rask lita jente, 19+0 idag :)
 
Takk for svar. Har litt større håp om at det skal gå bra. Tenkte med en gang negativt når jeg fikk synkende puls og mindre symptomer. Så redd for å miste igjen.
 
Hadde samme bekymring som deg tidlig i svangerskapet da hvilepulsen min plutselig sank etter å steget regelmessig... Men fortsatt gravid gitt, 30 uker nå ;)
 
Har lest om flere gravide på forumet som opplever at pulsen faller, får panikk, drar på UL og alt er bra.
Stopp og følg med på den for du kan ikke stole på det som en indikasjon ift babyen.
Lykke til
 
Har lest om flere gravide på forumet som opplever at pulsen faller, får panikk, drar på UL og alt er bra.
Stopp og følg med på den for du kan ikke stole på det som en indikasjon ift babyen.
Lykke til
Ja, jeg vet :smiley-ashamed008 blir litt for fort bekymret siden jeg mistet sist gang og det tok nesten et år før det klaffet på nytt. Tror jeg må ta av meg klokken :p
 
Har lest om flere gravide på forumet som opplever at pulsen faller, får panikk, drar på UL og alt er bra.
Stopp og følg med på den for du kan ikke stole på det som en indikasjon ift babyen.
Lykke til
Ja, jeg vet :smiley-ashamed008 blir litt for fort bekymret siden jeg mistet sist gang og det tok nesten et år før det klaffet på nytt. Tror jeg må ta av meg klokken :p
 
Ja, jeg vet :smiley-ashamed008 blir litt for fort bekymret siden jeg mistet sist gang og det tok nesten et år før det klaffet på nytt. Tror jeg må ta av meg klokken :p

Hvilepulsen min sank og rundt de tider.... Måtte legge fra meg pulsklokken jeg :hilarious: Ble jo koko.
Er i uke 17 nå, så..... :)
 
Alle de tingene vi opptar oss med av testing og målinger, og symptomjakt, gjør jo ingenting til eller fra mht hvorvidt man beholder, eller om barnet blir friskt osv. Det tjener bare én hensikt: Å stresse mamma'n. Og det har jo ingen hensikt. ;)
Prøv å slappe av, og tenke at det faktisk ikke er noe du får gjort, så å slappe av er det sunneste du kan gjøre. <3
 
Ja, jeg vet :smiley-ashamed008 blir litt for fort bekymret siden jeg mistet sist gang og det tok nesten et år før det klaffet på nytt. Tror jeg må ta av meg klokken :p
Forstår det altså, bare greit å vite at det er mange som har vært gjennom samme panikken uten at det har vært grunn til det
 
Så godt å lese denne tråden! Sitter med akkurat samme bekymring... Hvilepulsen min har sunket nå siste tre dagene, etter å ha holdt seg stabilt oppe en stund. Er i uke 7+3. Har alle andre symptomer fortsatt så egentlig bare tull å bekymre seg, men gjør det like vel da jeg også har lest samme som ts! Kanskje skal ta av meg klokken jeg og..
 
Så godt å lese denne tråden! Sitter med akkurat samme bekymring... Hvilepulsen min har sunket nå siste tre dagene, etter å ha holdt seg stabilt oppe en stund. Er i uke 7+3. Har alle andre symptomer fortsatt så egentlig bare tull å bekymre seg, men gjør det like vel da jeg også har lest samme som ts! Kanskje skal ta av meg klokken jeg og..
Godt du ble roet ned av denne tråden. Jeg har vært på ul og alt stod bra til :) utrolig fint og lettende å se hjerte slå. Er ekstra bekymret merker jeg pga erfaring med abort tidligere. Jeg har valgt å ha klokken på siden jeg er avhengig av en klokke i jobbsammenheng, men jeg har valgt å ikke se på pulsen som et symptom på om det går bra eller ikke ;)
 
Back
Topp