Hvilepulsen faller

Seawave

Elsker forumet
Samtidig med en liten blødning igjen i går, har hvilepulsen min begynt på en kraftig nedtur. Er 6+5 i dag. Noen andre som har opplevd at hvilepulsen faller? Eller betyr det, som jeg frykter, at løpet er kjørt?
Har holdt seg oppe siden litt før ikm.

A20897C2-13CE-4798-8A3A-B65819988E87.png

Samtidig med en liten blødning igjen i går, har hvilepulsen min begynt på en kraftig nedtur. Er 6+5 i dag. Noen andre som har opplevd at hvilepulsen faller? Eller betyr det, som jeg frykter, at løpet er kjørt?

Vis vedlegget 319211
Min har også falt litt etter de første ukene:nailbiting: vet ikke om det har noe å si? Har fortsatt alle gravidsymptomene.

om du er veldig bekymret å i tillegg har hatt en blødning kan du vel høre om du får komme inn til tul?

Jeg ville hørt om jeg kunne komme inn til TUL. Håper det er uskyldig ❤️

Skal på UL i morgen tidlig, så føler ikke det er poeng i å prøve å skaffe UL i dag.
Men det er kanskje vanlig at den faller litt igjen da, hvis det ikke bare er hos meg.
Blødningen i seg selv var jeg ikke bekymret for, det var lite, ikke friskt og kom morningen etter sex. Hadde en myye større blødning i uke 4, som var uskyldig. Men fikk litt panikk når jeg så pulsen for di siste dagene.

Skal på UL i morgen tidlig, så føler ikke det er poeng i å prøve å skaffe UL i dag.
Men det er kanskje vanlig at den faller litt igjen da, hvis det ikke bare er hos meg.
Blødningen i seg selv var jeg ikke bekymret for, det var lite, ikke friskt og kom morningen etter sex. Hadde en myye større blødning i uke 4, som var uskyldig. Men fikk litt panikk når jeg så pulsen for di siste dagene.
Ja men da får du sjekket det i morgen, går sikkert helt fint:Heartpink del gjerne om de sier noe om hvilepulsen som går lutt ned

Fant en annen tråd når jeg googla litt, og ser at mange har høy puls til ca 6+noe, også begynner den å falle for så å stabilisere seg på normalen. Håper det er tilfellet for meg også. Normalen min er mellom 62 og 68 (etter hvor jeg er i syklusen).

Fant en annen tråd når jeg googla litt, og ser at mange har høy puls til ca 6+noe, også begynner den å falle for så å stabilisere seg på normalen. Håper det er tilfellet for meg også. Normalen min er mellom 62 og 68 (etter hvor jeg er i syklusen).
Jeg leste akkurat det samme:)virker som det normalt.

Det er helt normalt at pulsen kan gå helt ned igjen ved 6 uker, for da har kroppen tilpasset seg den økte blodmengden og trenger ikke å jobbe så hardt lenger ;)
Jeg legger ved bilde av svangerskapet med førstemann, så ser du tydelig at jeg gikk helt ned til bånn igjen ved 6 uker :) Også legger jeg ved bilde av dette svangerskapet hvor ingenting stemmer med pulsen, men jeg så likevel ett hjerte som slo med ul i stad :) Den toppen som er på bildet av dette svangerskapet er når jeg hadde en SA i uke 4/5 i desember, og som du ser er jeg fremdeles ikke kommet like høyt opp på pulsen denne gang i uke 7, som jeg var da :P Så fram til ultralyden imorgen ville jeg tatt hvilepulsen med en klype salt!!

Og bare for å gjøre forvirringen komplett så kan jeg si at med SA'en så begynte testene å bli svakere rett før pulsen begynte å synke, og to dager etter pulsen begynte å synke så begynte jeg å blø. Med MA'en jeg hadde i uke 11, fikk jeg ikke noe forvarsel på pulsen i det hele tatt ;)
480EE137-B08F-408B-A749-ACE6F741EF18.jpeg 9B7F6435-CFF3-4BA4-8D27-53994C4792F1.png

Hvilepulsen min har økt med 10 slag siden jeg ble gravid...synes det er ganske ukomfortabelt...kjenner meg anpusten og pesete hele tiden...pulsen liksom slår i øra. Så jeg håper det er slik at den går litt ned etter hvert i graviditeten og stabiliserer seg.

Hvilepulsen min har økt med 10 slag siden jeg ble gravid...synes det er ganske ukomfortabelt...kjenner meg anpusten og pesete hele tiden...pulsen liksom slår i øra. Så jeg håper det er slik at den går litt ned etter hvert i graviditeten og stabiliserer seg.
Ja, jeg håper jo egentlig at den stabiliserer seg på normal puls, ikke noe greit å gå med så høy puls. Så lenge det ikke betyr at noe er galt! :nailbiting:

Vis vedlegget 319211

Min kurve på Fitbit er rimelig lik. Fallt rundt 6 uker :)

Her er min fallende hvilepuls. Jeg er 8+2 idag. Var på ultralyd i går og alt ser veldig fint ut :)

Vedlegg

• Screenshot_20200221-114618_Fitbit.jpg
    Screenshot_20200221-114618_Fitbit.jpg
    12,2 KB · Visninger: 28
Så rart hvor forskjellig kroppene reagerer. Hos meg var det helt motsatt sist, jeg fikk betydelig lavere hvilepuls, 10-15 slag mindre i minuttet. Var egentlig ganske deilig. Men forstår at du syns det er ekkelt, det er nok hormoner og kroppen som tilpasser seg den nye tilværelsen.

Back
Topp