Hvilepuls

MadeleineXX

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Julilykke 2023
Jeg føler meg ekstra andpusten i dag og med et behov for å puste med munnen åpen. Det føles ut som at jeg har løpt i trapper og det eneste jeg har gjort er å ligge på sofaen. :p Tok pulsen min og den er på 91 slag i minuttet. Før jeg ble gravid lå den på 60. Synes at det er litt voldsomt at den har steget så mye allerede. Er kun 9+3. Er dette normalt? Hvor høy er deres hvilepuls?

Min puls er også høyere nå enn før. Laveste puls på dagen i følge sportsklokka er 73 og kommer fort opp i 144 bare ved å gå tur. Har normalt sett veldig lav puls, men vet den kan bli noe høyere under graviditet. Er 8+6 i dag.

Måler ikke puls, men merker jo at den øker på kjappere enn før ja. Husker det fra sist også. Gikk lang tur i uke 14 eller så med nr én, og har sjeldent følt meg i så dårlig form! Slo selvsagt ikke slutten av svangerskapet, der lungene er krølla sammen av baby og enhver bakke kjentes som en fjelltopp! Blir stadig overrasket over hvor små bakker jeg husker som uendelig lange, nå når jeg går de igjen uten kulemagen :P

I de to første svangerskapene mine steg jeg veldig i puls og det er normalt.

Nå har jeg hvilepuls på 60. Ved første kontroll reagerte de på at pulsen min var lav og at den måtte følges med utover svangerskapet. Da var den 56 eller noe i den dur... så mer normalt at den stiger litt ;)

Ikke målt hvilepulsen men blir jo andpusten av de merkeligste ting, som å lese høyt for mini på kvelden:/ gå i trapper etc etc

Her er hvilepulsen min. El 4 juni. Høy puls etter jeg ble gravid.Screenshot_20180717-080658_Fitbit.jpg

Sniker - det er nok pga lavere blodtrykk som er helt vanlig i starten av svangerskapet. Når blodtrykket synker stiger pulsen [emoji1303]

Back
Topp