Hvilepuls på 136..

TjukkeBolla

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Var på kontroll hos legen i dag..

Har vært mye svimmel/dårlig (tør ikke å ha 2-åringen på stellebordet når jeg er alene i tilfelle jeg svimer av etc), blodtrykket har vært litt opp og ned så for et par uker siden var jeg skikkelig dårlig på morgenen, dro innom legekontoret og de merket at jeg hadde for høy puls. Skulle da sjekke det igjen i dag.

Etter at jeg hadde sittet inne hos legen i ca 10 min pga noe tull med blodprøvene så hun måtte sette opp en ny osv, målt blodtrykket (bra) så målte hun pulsen, som var 136.

Målte igjen når jeg hadde ligget på benken etter doppler og symfyse mål, da var den nede i noen-og-90. Men at den skulle bli så høy når jeg satt likte hun ikke, så hun henviste meg til hjerteavdelingen. EKG var normal..

Noen som har opplevd dette?
Får man da evt noe medisiner, eller bare litt hyppigere kontroller etc?
Kan man trene?

Er du sikker på at din hvilepuls var så høy? :o kan du ha hatt et hjertebank anfall? Jeg har jevnt over høy puls også i hvile men det er mellom 80-95 jevnt over. Det er jo ganske mye mindre :p

Jeg har bare opplevd det når jeg hadde høyt stoffskifte (ikke som gravid). Da hadde jeg gjerne rundt 120 i hvilepuls. Klarte liksom ikke sitte stille, måtte hele tiden røre på en arm eller fot, men var allikevel kjempesliten og ville bare hvile. Skalv mye på hendene. Jeg fikk hjertemedisin for å roe ned når jeg følte det ble for mye. Tror det skal litt til å få en slik medisin som gravid da. Stoffskifte kan jo komme i ulage når man er gravid. Får håpe det ikke er noe og bare forbigående :)

Er du sikker på at din hvilepuls var så høy? :eek: kan du ha hatt et hjertebank anfall? Jeg har jevnt over høy puls også i hvile men det er mellom 80-95 jevnt over. Det er jo ganske mye mindre :p

Ja det ble målt to ganger, og også for to uker siden.. så stemmer nok det dessverre :oops:

Jeg har bare opplevd det når jeg hadde høyt stoffskifte (ikke som gravid). Da hadde jeg gjerne rundt 120 i hvilepuls. Klarte liksom ikke sitte stille, måtte hele tiden røre på en arm eller fot, men var allikevel kjempesliten og ville bare hvile. Skalv mye på hendene. Jeg fikk hjertemedisin for å roe ned når jeg følte det ble for mye. Tror det skal litt til å få en slik medisin som gravid da. Stoffskifte kan jo komme i ulage når man er gravid. Får håpe det ikke er noe og bare forbigående :)

Blodprøver ble tatt for to uker siden for å sjekke høyt stoffskifte, men lå innenfor normalen

Jeg hadde det i første svangerskap. Rundt 110. Det ble ikke gjort noe med for jeg hadde ingen andre tegn til noe galt.. Fikk heller ikke noe forklaring :oops:
Ble igangsatt på overtid. Stor og frisk baby :)

Håper det er ikke er noe alvorlig for deg heller.

Jeg har hatt hvilepuls på 110 de siste mnd jeg har gått gravid nå. (Har lavt blodtrykk)
Legen min sa at noen bare får høyere puls når de blir gravide og det behøver ikke å bety noe:)

Hadde også hvilepuls på rundt 130-140 i svangerskapet. Ble sendt på EKG av hjerte, alt fint.. blodtrykk fint også.. gikk helt fint assa.. fikk noen sånne "anfall" på kveldene hvor jeg satt i sofaen hvor plutselig hjerte slo i 500.. føltes som det tok salto inni der.. skikkelig ekkelt! Men var visst ikke farlig.. frisk og stor jente.. fikk høyt stoffskifte etter fødsel, men vet ikke om det har noen sammenheng assa..

Jeg har hatt høy hvilepuls før graviditet, men det var på grunn av koffein og nikotin. Du drakk ikke tilfeldigvis en kopp kaffe rett før? Og alle får litt høyere hvilepuls enn vanlig ved graviditet, hjertet jobber for to.

Jeg har hatt høy hvilepuls før graviditet, men det var på grunn av koffein og nikotin. Du drakk ikke tilfeldigvis en kopp kaffe rett før? Og alle får litt høyere hvilepuls enn vanlig ved graviditet, hjertet jobber for to.

Nei drikker veldig lite kaffe, og ikke noen av de dagene :)
Ikke røyker jeg heller..

Min var på godt over 140 da jeg var på mitt verste i høst. Ble innlagt på sykehuset fordi jeg var så dårlig etter langvarig mangel på energi og dehydrering som følge av at jeg ikke orket å drikke/spise. Fikk 4L Ringer, så var jeg plutselig mye bedre :) Så drikk masse i alle fall :)

Men har fremdeles perioder hvor pulsen løper løpsk. Noen får dette i graviditet og trenger ikke være farlig, men er veldig ubehagelig.

Bra den gikk ned såpass kjapt, men hvis det plager deg/ du blir bekymret ville jeg ringt legen igjen for en prat. Spesielt siden du er bekymret for å være med ungen din på stellebordet alene. Kanskje kan legen komme med andre tiltak / ta andre undersøkelser etc. Ikke vær redd for å mase på legen, de er der tross alt for oss brukere :-)!! Og det er gratis når man er gravid (så lenge det er relatert til svangerskapet!!)

Bra den gikk ned såpass kjapt, men hvis det plager deg/ du blir bekymret ville jeg ringt legen igjen for en prat. Spesielt siden du er bekymret for å være med ungen din på stellebordet alene. Kanskje kan legen komme med andre tiltak / ta andre undersøkelser etc. Ikke vær redd for å mase på legen, de er der tross alt for oss brukere :)!! Og det er gratis når man er gravid (så lenge det er relatert til svangerskapet!!)

Hun har sendt henvisning til hjerteavdelingen (?) og med anbefaling om at de skulle ta meg inn kjapt.. er sikkert ikke noe farlig eller noe å gjøre med, men greit at det blir sjekket ordentlig.
Har verdens beste lege, så er ikke så bekymret der :)

Back
Topp