Hvile- og leggerutiner

Muligspire

Forelsket i forumet
Noen av dere som har begynt å få faste rutiner på dette? Her i huset ser det ut til at vi og mini endelig fikk knekt koden idag, takket være innføring av mat etter amming som gjør at hun holder en stund ♡ Så deilig og endelig føle at man har gjort noe riktig ift akkurat dette :) #mestringsfølelse
 
Nja, rutiner og rutiner... Litt så. Men det skjer stadig ting som forstyrrer de rutinene vi har, så jeg prøver å ikke ta så tungt på det. Nå legger han seg for kvelden, i sin egen seng, før halv ni. Det er godt. :)
 
Hva er rutinene dine da? :)
Igår var vi veldig dårlige på å hvile oå dagen, men grøt til kvelds (ca kl.19.30) gjorde at mini ikke ville ha mat igjen før kl.01 :) Idag sto vi opp 09 slik vi pleier, hun hvilte en time i vigna mens vi gikk tur fra kl.11. Hvilte igjen 1,5t fra kl.15.30 ca, og fikk pupp + grøt + bittelitt sviskemos rett etter kl.18. etter å ha skiftet på henne og satt på pysj. Hun var sååå trøtt på slutten av måltidet, så bare la henne i senga og da sovnet hun tvert. Våknet igjen 3 ggr hittil, men sovnet igjen da jeg bare har måttet gitt smokk. Nå sover hun som en stein ♡ Vanligvis har hun bare fått sovnet når og hvor som helst, men føler nå at vi har fått til ca-tider på det slik at det går an å rekke å kle på å gå ut med vognen :)
 
Vi tar ting som det kommer, søvn varierer med planer :) men er som regel i seng i 19-20 tiden :)
 
Eneste faste rutinen her er at jeg gir pupp, før vi bader henne og tar på pysj kl syv, gir grøt etterfulgt av pupp igjen, og så sovner hun mellom kl åtte og ni en gang. Varierer når og hvor mange ganger hun våkner om natta, og hun vil stå opp alt mellom kl halv syv og halv ti på morgenen. Dermed blir det ikke noe fast mønster for når hun hviler på dagtid, noen ganger to hviler, noen ganger fire, noen ganger en halv time, noen ganger to timer, noen ganger er hun trøtt en time etter å ha våknet, noen ganger går det fire timer før hun vil sove på nytt. Fryktelig uforutsigbar, og alle forsøk på å få noe fast mønster har gått skeis :p
 
Her våkner han ca 07-07.30, sover ca 30-45 min fra kl 09, samme igjen ca 12 og ca kl 15/16 :) så legger han seg ca 19 (ofte 18:45) får da pupp og rett t sengs sover til ca 04.30 får pupp sover videre til 07-07.30 :) ikkje alle daga e like da ;) Mn legge rutine er lik kvar dag :) han blir 5 mnd lørdag..
 
Har vært en rutinebaby en god stund nå...men hvilene varieret med hva vi er ute på (vil kun sove i vogn på dagtid):D Begynner bad/stell kl 18, etterfulgt av amming i sengen før legging. Legges i egen seng, synger nattasang, og sovner alltid innen kl.19:) Ammer kl 22, 01 og 04. Står opp i 6-7 tiden... Ikke begynt med grøt enda (er 4,5 mnd).

Idag hvilte hun i vogn 7.30-9.15, 11.30-14.20 og 16.30-17.00:p
 
På kvelden har rutinen vært på plass lenge, han er stuptrøtt og sovner raskt. Mellom 18 og 19 en gang.
På dagtid prøver jeg å få inn litt rutiner, men er ikke der helt enda
 
Har rutine på kvelden. Grøt i 18 tiden, en flaske med melk i 19 tiden. Legges mellom 19-19:30, sover til 7:)
På dagtid er det 2-3 hviler, første hvilen pleier å være mellom 2-3 timer. Har noen dager han ikke finner roen, da er det bare små hviler. Det begynner heldigvis å avta med uro, er 6 mnd nå.
 
Her våkner vi mellom 07.30-08.30. Får en flaske og litt fruktnett til frokost, sover en halvtimes tid ved 10 tiden. Og kl 12 sover han i vognen da kan han sove opptil 4(!) timer om vi bare er hjemme. Så får han flaske igjen når han våkner mellom 15 og 16 så sover han igjen en halvtimestid rundt 18-19 tiden. En liten flaske når han våkner da. Kl 20 begynner vi kveldstellet med pysj, en skål grøt og flasken får han da inne på soverommet i dempet belysning. Da sover han til 04-05 en flaske også sover han til morningen :) fungerer veldig fint for oss, hatt denne rutninen i ca 2 mnd nå. Han er fem og en halv mnd.
 
Fruktmos skulle det stå :p også glemte jeg at han også får smake litt grønsaksmos ved 18 tiden.
 
Back
Topp