hvikne bleier?

besnik

En del av april og mai2013
MAI 2013
Tilgangsansvarlig
VIP
Har dere tenkt over det? Papir eller tøy bleier? Her blir det nok papir,bare fordi jeg synest det er enklest:-)

Har et stort ønske om å få til å bruke tøybleier. Tenker brettebleier med ullsperrelag i begynnelsen, og lommebleier / formsydde med ullsperrelag etterhvert. Kjøpe noen få av mange typer og finne løsningen som passer best. Idealet er jo 100% tøy, men vet at mange bruker engangs om natta eller på tur. Så mye som mulig skal jeg hvertfall jobbe for. Sambo er ikke veldig positivt innstilt (men på glid), og har fått nok av negative tilbakemeldinger fra bekjente når temaet har vært oppe, men da blir jeg egentlig enda mer bestemt på å virkelig gi jernet. Er litt ekstra jobb, men man velger jo sine "kamper" og det er nok mye annet jeg ikke legger så mye energi i. Sambo skal få bruke de "enkle" som kommunen sponser, og jeg lover å ta meg av vaska :)

Absolutt papir!! Kunne aldri tenkt meg tøybleier! Forstår ikke de som orker tøy. Det er jo ikke dyrt med papir og det er heller ikke så mye bedre for miljøet med tøybleier ;)

Papirbleier denne gongen også ;-)

Blir vanlige bleier her også..

Jeg har jobbet i en "tøybleiebedrift", men hra valgt papir pga at jeg haaaater å vaske tøy. Så orker ikke lage til mer. Det er faktisk mer miljøvennlig å bruke tøy hvis en bare gjør d " rett" og setter seg inn i det. Hvis noen er intr i tøybleier har jeg 8 stk lommebleier AIO å selge :-) Myyyye positivt ved å bruke tøybleier.

Papir ingen tvil :) 
Føler liksom at en må ha en egen vaskemaskin førr å vaske tøybleian i.. Fisj å isj. Tenk å vaske egene klea i samme maskin som du vaske de andre bleian. Greit at dæ ikje e nåkka på sælve tøy bleian, men man veit jo aldri.. 

Vi har brukt tøybleier til de to første, så når den tredje også bruker det begynner det å bli temmelig billig og miljøvennlig:) vi går for det denne gangen også, veldig fornøyd.

Blir nok vanlige bleier denne gangen også:-)

Interessert! Kan sende pm etterhvert. Godt å se andre her som skal bruke tøybleier, og ikke minst at dere har erfaring, blir sikkert en del spørsmål etterhvert :) for min del er det tre argumenter for: miljø - økonomi - for barnet. Den løsningen jeg har tenkt å bruke mest er helt klart betydelig mer miljøvennlig enn papirbleier, og man sparer faktisk endel penger - men det er også den løsningen med mest jobb, sier de. Det er uansett argumentet ift barnet og hva det har innpå huden som er det viktigste for meg.

Papirbleier og vi starter med pampers og går over til libero når ungen begynner å bevege seg mer :)

Papirbleier og vi starter med pampers og går over til libero når ungen begynner å bevege seg mer :)

minoja skrev:

Samme her:-D

maja88 skrev:
Papir ingen tvil :) 
Føler liksom at en må ha en egen vaskemaskin førr å vaske tøybleian i.. Fisj å isj. Tenk å vaske egene klea i samme maskin som du vaske de andre bleian. Greit at dæ ikje e nåkka på sælve tøy bleian, men man veit jo aldri.. 

Ligger rispapir i bleien og er det bæsj i bleien så skylles den jo seff. før. Er du redd for at det skal være skittent i maskina etter tøybleievask, så har du for dårlig maskin. :-) Er mye uvitenhet rundt d å bruke tøybleier, mn er jo seff for spesielt intr.

Her blir det også vanlige bleier. Bruker Rema 1000 til snuppa, veldig fornøyd med dem, eneste hun aldri har tisset igjennom på natta.

Mange uvitende er ang tøybleier allefall. Nei, det er ikke miljøvennlig om man vasker hver dag men har man nok bleier så trenger man ikke det. Litt mer jobb, men til barnets beste :-) Sønnen min har brukt papirbleier hittil og jeg har mer å mer lyst til å bruke tøybleier til han. Til nestemann blir det vel papirbleier den første tiden og vi vil nok ettervært gå over til tøybleier :-)

Papirbleier. Skulle gjerne ha prøvd tøybleier, men er for utålmodig og giddaslaus tror jeg.
Her bruker vi BARE coop bleier, sikkert spart flere tusen Fra nyfødt (finnes ikke nyfødbleier i coop i norge), bruker vi pampers.

Blir nok vanlige bleier denne gangen også! Husker det var bleie"krig" mellom butikkene forrige gang. Hamstret som en galen en på kiwien. De hadde 50% avslag på bleier over lang tid, i tillegg til at du fikk hver andre gratis. Ca 12-13 kr for ein bleiepakke! :-D

Back
Topp