Hverdagen med baby

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Lurer litt på hvordan en dag med babyen ser ut for dere? Han er 8 uker, ikke fått inn så mye rutiner enda i forhold til søvn osv. Har som regel 2 litt lange dupper; 1 p formiddag på et par timer kanskje og 1 på ettermiddag der han kan sove inntil 4 timer (da sover han som regel best. I vogn, men av og til han våkner og jeg må ta han inn). De siste dagene har det ikke vært natta før i 00-01 tiden finner ikke søvnen selv enda, må gå/vugge/synge osv. han får MME. hva gjør dere når babyen er våken? Prøver å snakke med, synge til ofte...kan ligge på babygym en god stund å pludre og le...prøver å få gjort noe i huset da men får nesten dårlig samvittighet; føler jeg skulle ligget å pludre med han når han er våken hele tiden

Her har vi fått ganske rutiner på søvn og jeg merker han blir svært grinete om han ikke får sovet når han pleier :p kveldsstell kl 21, så legger vi oss sammen kl 21.30 for en siste matbit. Sovner da mellom 21.30-22.30 og sover til 03-04. Finner alltid søvnen selv om natta :) Oppe for mat og sover 3 timer til. Morgenstell og en times dupp etter det. Sover 3 timer mellom 11 og 16 alt ettersom når han har den forrige duppen. Så er det ofte litt mer småsoving på ettermiddag/kveld, men han trives best med en 2-timers lur fra ca 17-18 til 19-20. Når han er våken ligger han i babygymmen og koser seg, eller i babynest ved siden av meg om han er mer "rolig". Har han også på fanget og synger for han. Merker veldig når han er sosial og når han helst vil ligge og slappe av litt. Når han koser seg alene i babygym prøver jeg å få gjort litt annet :) ble veldig detaljert dette, men men. :p

Her har vi fått ganske rutiner på søvn og jeg merker han blir svært grinete om han ikke får sovet når han pleier :p kveldsstell kl 21, så legger vi oss sammen kl 21.30 for en siste matbit. Sovner da mellom 21.30-22.30 og sover til 03-04. Finner alltid søvnen selv om natta :) Oppe for mat og sover 3 timer til. Morgenstell og en times dupp etter det. Sover 3 timer mellom 11 og 16 alt ettersom når han har den forrige duppen. Så er det ofte litt mer småsoving på ettermiddag/kveld, men han trives best med en 2-timers lur fra ca 17-18 til 19-20. Når han er våken ligger han i babygymmen og koser seg, eller i babynest ved siden av meg om han er mer "rolig". Har han også på fanget og synger for han. Merker veldig når han er sosial og når han helst vil ligge og slappe av litt. Når han koser seg alene i babygym prøver jeg å få gjort litt annet :) ble veldig detaljert dette, men men. :p

*edit, vi har han i sengen, men han ligger for seg selv i babynest i midten og finner søvnen der selv. Men han merker nok at vi er ved siden av ;)

Min har en lang hvil (2-4 timer) kort tid etter at han har stått opp i 7 tiden. Så er han våken 1,5-2 timer før han har en lang hvil igjen (2-4 timer). Etter det så har han stort sett bare små hvil innimellom frem til 21-22 tiden. Stort sett sovner han ikke for natten før jeg legger meg, og sover da hele natten med 1-2 måltid.

Her føler jeg at vi har fått litt rutiner på plass allerede, og har hatt det en stund, men det er egentlig lillegutt som har innført de. Han blir 8 uker på søndag.

Leggetid er rundt 21.00, da legges han på soverommet i babynest i egen seng og sovner ganske fort - må kanskje gå noen smokkerunder. Da sover han til 04-06, får mat og sover igjen til ca 08, da står vi opp å steller oss.

Har en god våkenperiode etter vi har stått opp, da ligger han å koser seg under babygymmen mens jeg spiser frokost. Etterpå legger jeg meg ned på gulvet med han og "leker". Da går det i lyder, grimaser, vi ligger på magen, synger osv.

Ellers er dagene mye preget av om vi skal noe eller ikke. Er vi bare hjemme triller vi tur eller han dupper i vugga mens jeg gjør husarbeid. Er vi på farten sover han som regel som en stein i bilstol/vogn, veldig bedagelig denne lille mannen.

Har en god våkenperiode igjen på kvelden, da synes faren det er veldig stas å leke. Etterpå tar vi kveldsmat og kveldstell mellom 20-21, også er det natta :-)

Spiser ca 0500
Våken ca 0800
Steller henne og storesøster.
Så sitter hun i vippestolen og ser på at vi spiser frokost.
Spiser igjen før vi kjører til barnehagen og da sover hun i bilen og videre når vi kommer hjem. Da steller jeg meg og gjør husarbeid så lenge :)
våkner og spiser igjen,så ligger hun på gulvet på kjøkkenet sammen med meg og ser på at jeg forbereder middag mens vi skravler . Flytter henne rundt der jeg er iløpet av dagen. Enten i vippestolen eller på et teppe.
Noen ganger går vi trilletur. Andre ganger bare sover hun små dupper i redet sitt. Hun har 1 lang sov på 2-3 timer iløpet av dagen ellers bare powernaps ;)

Så henter vi storesøter i barnehagen, spiser,koser,prater,småsover, gymmer,trener på magen osv.
Setter hun i vippestolen imens vi lager middag så ser hun på det og vi skravler.
Koser med pappa når han kommer fra jobben og er med rundt bordet når vi spiser. Steller seg for kvelden, får tran,bader og spiser siste flasken på rommet, legger seg 19-19:30 :)

Han har en liten lur etter vi har stått opp og så tar sin lange lur en liten stund etter den. Om vi har stått opp seint, tar han sin lange lur med én gang. Resten av dagen har han korte dupper, en sjelden gang en lang til. Vil sove for natta rundt kl 22.
Spiser ca hver 3. time. Er lenger imellom på natta.

Har en skikkelig kose baby som ikke finner roen alene i verken vogn eller segn så her må det bæres mye for å sove... Har derfor mange korte lurer i løpet av dagen. På kvelden etter mye hyling sovner hun i vogna si Kl 21-22 tiden. Da sover hun 5-6 timer i skrekk.. Etter det sover hun i senga sammen med oss resten av natta. Hvor vi da ammer hver 3 time. Begynner å nærme seg tre mnd nå, så har er lite håp om at hun endrer seg litt i forhold til søvn på dagtid... For jeg får virkelig ikke gjort stort annet enn å bære/ kose med henne ... Har forsøkt alt av triks. Det må vel bare gå seg til...

Spiser ca 0500
Våken ca 0800
Steller henne og storesøster.
Så sitter hun i vippestolen og ser på at vi spiser frokost.
Spiser igjen før vi kjører til barnehagen og da sover hun i bilen og videre når vi kommer hjem. Da steller jeg meg og gjør husarbeid så lenge :)
våkner og spiser igjen,så ligger hun på gulvet på kjøkkenet sammen med meg og ser på at jeg forbereder middag mens vi skravler . Flytter henne rundt der jeg er iløpet av dagen. Enten i vippestolen eller på et teppe.
Noen ganger går vi trilletur. Andre ganger bare sover hun små dupper i redet sitt. Hun har 1 lang sov på 2-3 timer iløpet av dagen ellers bare powernaps ;)

Så henter vi storesøter i barnehagen, spiser,koser,prater,småsover, gymmer,trener på magen osv.
Setter hun i vippestolen imens vi lager middag så ser hun på det og vi skravler.
Koser med pappa når han kommer fra jobben og er med rundt bordet når vi spiser. Steller seg for kvelden, får tran,bader og spiser siste flasken på rommet, legger seg 19-19:30 :)
Så hun
sover fra 1930 til 05? Herlig:)

Det kommer litt an på når det siste nattmåltidet er, men som regel våkner hun rundt 7, og da er det om å gjøre å sjonglere alt som skal gjøres før vi går hjemmefra 08.15 for å levere på skolen. Så tar hun første duppen ca kl 9/9.30, sover alt mellom 1 og 2 timer. Så er det litt leking og skravling/pludring før hun sover igjen ca kl 13 og da sover hun som regel 2 timer. Ettermiddagen har det vært så mye fra og til fordi vi nesten aldri er hjemme (skal bli godt med ferie fra aktiviteter), men hun har som regel 2 små dupper. Kveldsstellet får hun rundt kl 21 når mellomste har lagt seg også sovner hun rundt 22. Hun spiser ca 3/4 ganger mellom 22 og 7.
Hun er straks 8 uker.

Back
Topp