Hvem vurderer hjemmefødsel?

Gårdsdrøm

Betatt av forumet
Jeg håper på det :) Skal ta kontakt med hjemmefødseler Hedmark etterhvert.
Har hatt ok fødsler på sykehuset med drømmen er å føde i mine egne omgivelser og hjem :) Begge mine tidligere fødsler har gått bra uten noe hjelp eller smertestillende så håper jeg kvalifiserer :)

Ikke jeg :D ikke får jeg lov og ikke hadde jeg turt det. Uten sykehus så hadde både jeg og barnet strøket med både første og tredje gang ;)

Her hadde jeg nok ikke trengt jordmor engang på mine to tidligere haha:) på jr to kom jordmor inn på rommet fordi jeg trykte på den røde knappen og da holdt jeg igjen hodet på babyen mellom beina mine [emoji14]

Her hadde jeg nok ikke trengt jordmor engang på mine to tidligere haha:) på jr to kom jordmor inn på rommet fordi jeg trykte på den røde knappen og da holdt jeg igjen hodet på babyen mellom beina mine [emoji14]
Wow, såpass ja XD her satt nr 1 fast og jeg blødde nesten i hjel, og nr 3 var så stor og stjernekikker at jeg hadde ikke sjans uten vakuum (4,9kg)

Jeg håper å føde hjemme denne gangen ☺️

Jeg hadde en enkel og fin fødsel med førstemann. Men aner ikke hvordan neste fødsel blir. Har lyst hjemme , men tør ikke hvis det skulle skje noe med meg eller barnet. Jeg bor ett stykke unna sykehuset :/

Så koselig med flere som skal føde hjemme :) Vi har kjøpt dobbelbadekar og pusset opp et stort nytt bad nettopp for dette :P Blir gøy, første fellesbarnet vårt født på familiegården også :)

Jeg... Gutten var født hjemma i 2012
Synes det litt rart hvo mye det koster i Norge å ha fødsel hjemme
Ja, det koster litt. Men er vel noe med at det ikke ligger tilrettelagt til å føde hjemme her i Norge, så man må rett og slett betale jordmødrene lønn :P

Ja, det koster litt. Men er vel noe med at det ikke ligger tilrettelagt til å føde hjemme her i Norge, så man må rett og slett betale jordmødrene lønn :P

Det skjønner jeg godt. Det som jeg synes rart er at på Island betaler du ca 400 nok for det samme og får litt av det tilbake betalt fra våres Helfo hvis man søker om det.

Jeg mener å island ligger langt bak norge med store deler av helsetjenesten og derfor var jeg svært overrasket når jeg fikk det med meg at for Hjemmefødsel skal jeg betale 7.000 nok (får ca 2.500 tilbake).

Men argumentet hvorfor jeg betaler så mye har jeg ikke noet problem med :)

Selve fødselen kunne jeg godt hatt hjemme da jeg klarte meg stort sett uten jordmor sist, men jenta vår mistet bevisstheten etter hun kom ut så tørr ikke pga det.. Det gikk jo helt fint, men ikke noe gøy.

Kunne hatt det med førstemann. Var hjemme mesteparten av fødselen. Kom inn på sykehuset med 7 cm, og tok kun 15-20 min fra det til full åpning og trykkingen startet. Var veldig uhyggelig på sykehuset. Var fullt så måtte føde på et kontor på mottaket. Hadde vært bedre hjemme. Men i tilfelle noe skulle skje under neste fødsel vil jeg fortsatt være på sykehus. Denne gangen skal jeg imidlertid føde på en ABC-klinikk og ikke ha en "vanlig" sykehus fødsel sånn sett. Veien er uansett kortere til en lege og fødselshjelp for øvrig dersom vi skulle trenge det. Syns det er en trygghet [emoji173]️

Back
Topp