Huff, det høres vanskelig ut med hun venninnen. Prøving og babyer ser ut til å kunne sette vennskap i ubalanse
Kanskje hun synes det er vanskelig? At hun ikke helt vet hva hun skal si, så hun lar heller være?
Alt etter hvordan dere har det med åpenhet sånn ellers, så kunne det kanskje være noe å snakke sammen om hvordan dere har det? For hvis du føler noe skurrer, så gjør det gjerne det. Altså at du går og tenker på det og grubler, og så blir det litt selvoppfyllende. Og jo mer usikker du blir, jo mer avstand tar du, og kanskje går det andre veien og.
Jeg har nettopp måttet ta et valg selv om jeg ville snakke ut om følelsene mine til ei venninne, og risikerte at hun syntes jeg var klin hakke gal, eller om jeg ville la den rare, ekle følelsen vokse og gradvis fase henne ut av livet mitt for å slippe å konfronterte henne med det som plaget meg. Det var utrolig ubehagelig å stå i der og da, men jeg klarte det, og alt ble bedre etterpå.
Over til overskriften - jeg og mannen har en enighet om at vi kan si det til hvem vi vil, så lenge vi er forberedt på å også måtte ta praten med de hvis vi mister. Han vil ikke ta den praten, så han har ikke sagt det til noen. Jeg synes det virker mindre ubehagelig enn å måtte lyve og snike, så jeg har fortalt det til venner og kolleger som vet at vi prøver, de som har spurt direkte, pluss de som det har vært beleilig å si det til for å hjelpe meg å skjule det for resten. Er nå oppe i 12 stykk