Hvem var du?

På barne- og ungdomsskolen:

Skolelyset som trakk seg litt unna og ikke hadde noen faste venner. Det var mange folk i klassen som jeg snakket med eller gjorde ting sammen med i friminuttene, men venner vil jeg ikke kalle dem. Jeg var den eneste som dreiv med idrett og var sporty og den eneste som elsket fagene på skolen, så jeg skilte meg litt ut. Men jeg følte meg ikke mobbet. Det var like mye jeg som valgte å ikke være sammen med dem. Jeg hadde sjanser til å få venner som jeg ikke tok. Så jeg var vel litt sær.

På videregående:

Her traff jeg mange med samme interesse med meg, så her koste jeg meg og fikk venner som jeg har den dag i dag. Jeg var vel en i flokken. Ikke noen leder og ikke noe mobbeoffer. Bare ei vanlig jente som ble akseptert for den jeg var.

Jeg var egentlig ingen. Vanlig, sosial, elsket å møte nye mennesker, holdt aldri kjeft, guttegal. Så ble jeg slut i slutten av 10ende en periode da festing ble en stor prioritering. Etter sommeren sank ned i jorden og ble nobody/vanlig igjen på videregående. Hadde kjæreste hele vgs så ting ble litt roligere, men like stor i kjeften.

fra 1-3 kl på barneskolen var jeg bøllefrøet og var blandt sjefene. 4 klasse skiftet jeg skole og var den høye jenta i klassen. Var ikke like mye bølle da. i 5-7 klasse, ny skole igjen og vet ikke helt hvem eg var, var vel helt vanlig. Hadde liksom ikke noen rolle såvidt eg vet. Fra 7-10 klasse ny skole igjen og jeg ble outsideren, de jeg gikk i klasse med hadde gått i samme klasse siden første klasse på barneskolen så guttene i klassen var ikke vandt til en jente med egne meninger, så ble mobbet. Hadde veninner i klassen over og i parallellklassen.

Pga mobbing på den den siste ungdomsskolen jeg gikk på så gjorde jeg ikke så mye ut av meg i klassene på videregående. Var med de eg var med og dreit egentlig å ha noe spesielt forhold til de i klassene. Hadde ett par veninner der og èn jeg hang mest med. 

I dag vet ikke jeg hvem jeg er i vennegjengen, men er den som liker å kødde om ting og liker å le, orker ikke drama queens osv, liker å ha det gøy. Er vel den som stiller opp hvis noen har det vanskelig. Er vel ganske allaround, kommer overens med de fleste bare ikke de som er drama eller som ikke gir meg noe positivt. prioriterer de jeg kan le med og ha gode samtaler med.

jeg var den som var feit,stille, brikkebruker, guttejente,den som alle skulle plage samme hvor mye jeg prøvde å ikke være i veien for noen.
Har ikke kontakt med noen av de jeg gikk på grunskolen med i det helle tatt siden jeg var den alle mobbet
Da jeg startet på videregående så valgte jeg bevist en skole som ingen i av de jeg hadde gått med på grunskolen for å ungå de. Fikk 2 utrolig finne år på videregående,den enneste jenta av 15 elever, der har jeg kontakt med 3 av enda.
Ellers så flyttet jeg fra der jeg vokste opp pga alt for mange vonde miner fra tiden jeg ble mobbet
er fortsatt den som er stille og rolig,men har en del nye venner som tar meg for den jeg er, fortsatt litt guttejente elsker å drive med ting som karer ofte driver med som jakt,fiske, med på skytterstevner og mekking og skruing av ting, gjerne bli møkkete på hendene

På barneskolen var jeg den skoleflinke, som aldri tørte å gjøre noe galt.. Var igrunn venner med alle, men på barneskolen hadde vi igrunn veldig lite "grupper"

På ungdomsskolen var jeg ikke skoleflink lenger, var den som var venn med alle og prøvde å ta vare de som var litt utafor, samtidig som jeg hang med de"kule".. :p

Når vgs kom så var jeg fortsatt av den typen som kom overens med alle, jeg begynte å feste endel og ble mye mer utadvendt..Mistet endel av vennene mine fra ungd..skolen og fikk nye.. Nå idag er jeg nok veldig lik meg selv, de vennene jeg har idag er de jeg fikk på vgs, og ett par stykker ifra barneskolen..

På ungdomsskolen var jeg den en kanskje vi si er en opprører, og fikk Ng i oppførsel (som det het på den tiden). Jeg provoserte et par av lærerene som ikke taklet å bli snakket tilbake til, når jeg følte meg urettferdig behandlet. Jeg elsket musikk, da rock og metal, og snakket greit med de aller fleste i klassen, både geniene og de grå musene.

På videregående var jeg den som gikk i mørke klær skinnjakke, armyboots og pappas flanellskjorte med rullerøyken i brystlomma. :P Jeg var ikke lenger noen rebell, bare ei rockejente med godt humør. Kom godt overens med de aller fleste i klassen også her. Sang i band og hang en del med andre folk som var musikkinteresserte og "rocka". Var ganske livlig tror jeg. Traff en av mine beste venninner på videregående, og rent utseendetmessig skulle en ikke tro at vi var en match. Vi er gode venner den dag i dag 17 år senere. Har også kontakt med en del andre fra tiden på videregående. Kun et par i fra ungdomsskolen jeg har jevnlig kontakt med.

På ungdomsskola var jeg den som skulle sparkes, slåes, jules opp, lugges, spyttes på, slenges i betongvegger, frastjeles diverse ting og ellers alt som va j**'*. Fikk også  beskjed daglig om å gå å heng meg, for verden va mye bedre uten meg.

Videregående var e den stille jenta som ikke gjorde ei flue fortred.
Hadde noen få venner på videregående som e va ilag med på fritida, ellers var e mye alene.

Den dag i dag slit e enda etter all mobbingen på ungdomsskola. Slit med å stole på folk og klar ikke å ha noen bak meg.

Sofie. skrev:
På ungdomsskola var jeg den som skulle sparkes, slåes, jules opp, lugges, spyttes på, slenges i betongvegger, frastjeles diverse ting og ellers alt som va j**'*. Fikk også  beskjed daglig om å gå å heng meg, for verden va mye bedre uten meg.

Videregående var e den stille jenta som ikke gjorde ei flue fortred.
Hadde noen få venner på videregående som e va ilag med på fritida, ellers var e mye alene.

Den dag i dag slit e enda etter all mobbingen på ungdomsskola. Slit med å stole på folk og klar ikke å ha noen bak meg.

Rett og slett forjævlig det du har vært gjennom! emoticon Lurer på hva mobberne sitter igjen med som voksne, når de (forhåpentligvis) tenker tilbake på hva de var med å gjorde mot en annen person.

På barne og ungdomsskulen var eg den morsomme som fikk klassen til å le, sportsidioten, guttejenta og veldig skuleflink.

På vgs bytta eg både skule og klasser så mange ganger, at eg vart litt meir anonym då..

Back
Topp