Hvem uke sier dere?

MissN

Andre møte med forumet
Jeg har egentlig aldri skjønt det der.. Men på appen så står det f.eks Du er i uke 6! Så står det i parantes (5+1) Så da når folk spør dere: Hvor langt er dere på vei? Hva sier dere da? Uke 5 eller 6?

Jeg har egentlig aldri skjønt det der.. Men på appen så står det f.eks Du er i uke 6! Så står det i parantes (5+1) Så da når folk spør dere: Hvor langt er dere på vei? Hva sier dere da? Uke 5 eller 6?
Da sier jeg fem uker, fordi det er fem fullgåtte uker. Du er i uke 6 på samme måte som et nyfødt barn er i år 1, altså sitt første leveår :)

Uke 6 :) den 5te uka er ferdig og vi har startet på 6te :)

Jeg tar meg i og gang på gang si uke 5, selv om jeg vet at det egentlig er feil:p

Jeg er 7+2 nå, da sier jeg at jeg er i uke 8. Det er som appen sier og det er jo helt logisk.

Jeg er 7+6 og sier uke 8, for jeg er i den 8ende uka, i morgen er jeg i uke 9 (8+0)

Kommer an på hvem jeg snakket med. Noen ganger fullgåtte uker (6), noen ganger med dag (6+2), noen ganger hvilken uke jeg er i (7) og noen ganger er det nok best å bare holde seg til måned. Forutsetningene til den jeg snakker med og behovet for å være nøyaktig avgjør.

Uketellinga blir jo det samme som at vi sier at vi lever i 21. århundre, og 1900-tallet var 20. århundre.

Sier bare 6+2 [emoji5]

Jeg sier bare fullgåtte uker. 8 uker i dag, 8+1 i morgen. Da er jeg 8 uker (eller "rett over 8 uker") på vei.

Back
Topp