hvem som bestemmer??

mallu

Betatt av forumet
Æ va i kontroll forrige uka og da bynte jordmora å snakke med mæ om fødsel. tanker rundt det. Så sa æ at har ikke så mye bekymringer om det, har vært der før, så vet æ nogenlundet ka det er, men eneste æ tenker er at hvis babyen ligger seterleie, så vil æ ha keisersnitt. skal ikke føde normalt. Så sier hon, at det er ikke æ som bestemmer det. Hvis gyn ser at hofta mi er brei nok så SKAL æ føde normalt... Æ ble litt paff! Spurte om at er det ikke æ som for lov ril å bestemme det? Nei, det er gyn, sa ho igen!!! Ble skrekka. Æ sa til ho at da føder ikke æ i det sykehuset, det er sikkert...
Ka dokker mener?? Har ikke æ noe å si eller?

jeg vet man kan i noen tillfeller søke om å få keisersnitt, ved stor fødselsangst eller at det er planlagt på forhånd at man skal ha keisersnitt, men jeg tror nok det er mest vanlig å føde på den "normale" måten viss det ikke er grunn for noe annet....trenger ikke være farlig å føde barn i seteleie, den vurderingene tar dokterne underveis viss det viser seg å være en risiko å føde vaginalt.mange ganger prøver de jo med hell å snu babyen viss det viser seg at den ikke ligger i rett stilling oxo.....

må ikke tro at jeg skriver dette for å provosere deg altså[:)]men det er den oppfattningen jeg har av det du forteller....

nei, det provosere ikke mæ hele og store!![:D]
Syns det er kjempe fint å få andre vinkla også om saken! Er bare meget redd for å føde i seterleie, har hørt så mye ond om det![:o] også ligger æ langt over grønne streken og tror babyen er stor... Men alt kan jo skje enda, heldighvis! Det er nu par måned til fødsel!!

Hvis legene mener babyen er for stor til å fødes i sete, så gir de deg keisersnitt... De vet hva de gjør disse legene, men skjønner godt at du er forskrekka... Legene gjør det som er best for både babyen og deg...og vil i alle tilfeller prøve å snu babyen. Men som du sier... 2 mnd igjen, mye kan skje[;)]

Back
Topp