Hvem skal vare fadder og hvorfor?

Milje

Elsker forumet
Synes det er så vanskelig og velge ut fadderne til dåpen

Sist valgte vi hans søster og mine to søstre, og tenkte i utgangspunktet og gjøre likt denne gangen... Mannen synes det er greit og velge famile i stedet for eks vennepar eller andre bekjente....

Meeeeen, så er det nå slik at mine søstre er ganske lykegyldige til dåpen og gutten vår:( Den ene søsteren min greide faktisk ikke og gjette alderen hans og tippet han hadde blitt 4 måneder når jeg spurte henne ehhhh????!!!??? fjern ja! Blir egentlig litt lei meg når de heller ikke har gitt han noen gave ved fødsel eller kommer for hilse på han

Skal vi da bare valge søsteren på hans side og heller noen venner eller blir det fryktelig feil?
Hva ville du gjort?

Hvordan kommer du til og velge faddere? De som virker fornuftig og velge eller de du tror bryr seg mest?

Her skal vi ha 5 stk..
Min lillebror- fordi jeg har bare en bror og da syns jeg det er fint at han blir fadder
Mi kusine- Hun er bare en person som jeg er så glad i og hun er veldig lik meg på mange måter.
Bestevenninnen min- har vært venninne med henne i mange år og hun er et naturlig valg for å bli valgt.
Bestekompisen til mannen- spør han, jeg vet ikke hvorfor :p
og bestevenn 2 til mannen- når han så lille gutt sa han "Oi shit! han er jo sød!"
Etter det var han bare helt frelst;)) (men han er veldig søt så det er jo ikke så rart:p hihi)
Så da falt han egentlig bare naturlig til..
Oi dette ble langt ja..
Men det er jo sykt vanskelig.. Jeg velger i allefall folk jeg vet kommer til å være i mitt for alltid, og skulle noen falle bort at man mister kontakt så har han i hvertfall 2 faddere:)

Vi døper ikke, men har alikevel "faddere" (i mangel på et bedre ord). Til knerten hadde vi 5 stykk og alle var familie, min kjæres lillebror og hans storebror og samboeren hans, min niese (vi er oppvokst sammen og hun er det nærmeste jeg har en jevnaldrene søster da mine egentlige søstre er 20 år eldre enn meg) og min kusine som er en av mine beste venner.
Denne gangen blir det min kjæres lillebror og et vennepar (en av mine beste venninner og en av hans bestekompiser, var gjennom dem vi møttes) og så er jeg litt usikker på resten, men heller mot en god venninne av meg som jeg har kjent nesten hele livet og kanskje min kusine igjen.

Glemte jo helt å si hvorfor ;)
Dette er mennesker som betyr mye for oss og som vi ønsker at skal ha en viktig rolle i barnas liv, vi velger også noen vi vet vil være der og som har vært en del av våre liv lenge.

Oi. Det høres vanskelig ut å velge. Er gald vi ikke skal døpe, så slipper vi å tenke på det. Vi har valgt å ikke ha faddere i det hele tatt.

Hvis vi skulle hatt, hadde vi kanskje valgt søsteren min til den ene, og søsteren til mannen til den andre... Begge to bryr seg, så det er lett. Men min søster er mer ansvarlig av seg, da.... Hvis det har noe å si??

Tusen takk for fine svar.... Godt og lese litt hvordan dere tenker

Vi har snakket en del om det i kveld og tror vi har funnet den beste løsningen for oss nå.... regner med att vi velger den søsteren som er engasjert på nytt og to venninner som synes det er veldig stas med lille-gutt....
Får bare håpe de andre ikke blir evig fornærmet på oss nå da...

Vi døper ikke barna, så her skal det ikke være noen faddere. Men om vi skulle det, hadde det helt klart blitt svigerinnen min og bestevenninna mi i alle fall. Siden vi har tre barn, er jeg glad vi ikke trenger tenke på faddere, for jeg tror nesten ikke vi hadde klart å finne mange nok. Hadde nok "brukt opp" de vi ville ha på førstemann...

Back
Topp